Marnix schreef:Als het goed is is dat niet nodig. Dat is net als dat een minister geen uitspraken hoort te doen die in strijd zijn met de lijn van zijn / haar partij. Dan ga je niet alles controleren maar neem je aan dat dat niet gebeurt. Gebeurt het wel, dan neem je daar zo snel mogelijk afstand van en wijs je de persoon die buiten zijn/haar boekje ging terecht en spreek je die persoon op zijn uitspraken aan.
Volgens mij had ik daar al op gereageerd. Het huis wat tegen zichzelf verdeeld is zal geen stand houden.
Marnix schreef:Dat vindt de HHK gelukkig ook.
Ik vind dat de HHK in dezen onprofessioneel en onchristelijk op desbetreffende kwestie heeft gereageerd, nog even los van wat je inhoudelijk van de kwestie vind of niet vind. Een feit wat ik ontzettend betreur, want de HHK ligt mij zeer nauw aan het hart.
Marnix schreef:Ik sluit me verder aan bij Elbert.
Op de laatste zin na, kan ik mij redelijk vinden in de reactie van Elbert, ware het niet dat hij mijns inziens op een cruciaal punt té kort door de bocht gaat. Ds. van Andel schreef namelijk helemaal niet aan de ´seculiere meerderheid in dit land´, maar aan de Hersteld Hervormde gemeente te Montfoort. Dát is het verschil. In mijn kerk worden ook iedere zondag dingen verteld die de wereld een dwaasheid zijn. Als dat in jou kerk anders is, verkeer je dus niet onder het Evangelie.