columbus schreef:
taco schreef:
refo's en grefo's hameren meer op bijbelse waarheden en het theologische gedeelte (de blijbel is je redding omdat het door de Geest geinspireerd is)
sorry Taco dat ik weer op je moet reageren maar bijbelse waarheden moet op gehamerd worden anders krijg je een geloof waarmee je alle kanten op kan. het gaat wel om de eeuwigheid en daar mag en kan je gewoon niet losjes mee omgaan.
Nee, want naast het ware zaligmakend geloof is er nog altijd het tijdgeloof, wondergeloof en historisch geloof waarmee vele mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid.
Caprice: Keurige opsomming. Vergeet echter niet dat er nog een soort geloof is. Over dat geloof en het zaligmakend geloof vindt je in de bijbel veel meer dan over wonder/tijd/historisch geloof. Ik heb het over het ONGELOOF.
Dat geloof is tevens de grootste zonde. Het is geloof in Jezelf. Geloof in eigen kunnen.
Mijn raad dan ook aan evo's en refo's: Leg je nu eens neer bij Jezus. Kom zoals je bent en vertel je kwalen en dodigheid aan hem. Vertrouw erop dat Hij je zaligen wil!
Alles wat mij mijn vader geeft, dat komt tot mij; en wie tot mij komt zal ik niet uitstoten (vrij vertaling vanuit het Duits)
P.S. je kan jezelf bedriegen voor de eeuwigheid. God in Jezus Christus KAN dat echter niet. Hij houdt zijn woord, op Hem kun je aan.