Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2011 11:15

binnenkort het namenboekje van m'n ouders er maar eens bij halen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 mei 2011 11:58

Evelien schreef:binnenkort het namenboekje van m'n ouders er maar eens bij halen.

online kan je ook heeel veel vinden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2011 12:06

gempa schreef:online kan je ook heeel veel vinden.

klopt maar zo'n boekje vindt ik toch net weer iets leuker... lekker op de bank. :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 mei 2011 12:17

Hebben jullie nog meer inspiratie??
wij zoeken nog een meisjesnaam die ergens wat weg heeft van hennie of hendrikje.
een naam die je niet elke dag hoort, liefst 2 of 3 lettergrepen.

@liefie: moet nog 9 weken werken! volgende week alleen de maandag en daarna dus nog maar 8. het gaat echt heel snel.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 mei 2011 12:23

@Evelien moeilijk lijkt mij dat namen zoeken en het alle twee ook mooi vinden (gelukkig hebben wij daar geen problemen mee gehad)
Maar het zal best goed komen hoor!

@Jannoek Wij hebben alle twee de voornamen van onze moeders gebruikt. En jullie?
Lukt het voeden nu goed? Hier gaat het goed alleen mijn tepels zijn een beetje kapot :( dus ik let nu extra goed op dat ze haar lipjes goed heeft en dat scheelt erg veel! Heb nu veel minder last met aanhappen. Naar buiten gaan ging goed maar ik denk dat het verschil maak dat jij een zware buikoperatie gehad hebt en ik niet. En al mijn hechtingen zijn ook genezen kan gewoon op mijn hurken enz zitten.
Lekker is dat om als gezinnetje samen te zijn vinden wij ook!

@MissF ben benieuwd naar je wieg! Is het kamertje nu een eind klaar?

@VPK gaat opschieten! lekker hoor. Is je buik nu groter dan bij je dochter of niet?

's Nachts gaat het gelukkig ook erg goed Nina komt 2 keer drinken en gelukkig valt ze daarna weer snel in slaap en ik ook. Mijn man slaapt overal doorheen en daar ben ik blij om hij kan toch niks doen.
Vanmorgen heeft Nina gewoon van 07.30 tot 11.00 boven liggen slapen! En nu ligt ze weer netjes boven te slapen! Misschien dat we vannacht de wieg(op haar eigen kamertje) gaan proberen maar zelf vinden we het toch wel erg knus dat ze naast ons staat :oops:

Doen jullie je kindjes elke dag in bad? Vandaag is het hier nog niet van gekomen omdat ze veel slaapt ik denk dat ik ze straks maar een beetje was op de commode.
(of ben ik nu een hele slechte moeder :oops: :mrgreen: )

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 mei 2011 12:36

De oudste twee badderde ik elke dag, maar de tweeling eronder niet. Er werd/wordt ook steeds vaker geadviseerd om dat niet te doen, vooral niet als het kindje een droge huid heeft. De twee jongsten deed ik ongeveer 4 a 5x per week in bad, de andere dagen waste ik het gezichtje en de handjes en billetjes gewoon op de commode.

@vpk: ik laat m'n gedachten er eens over gaan :wink: ...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 mei 2011 12:51

Sophie77 schreef:@vpk: ik laat m'n gedachten er eens over gaan ...

dank je, ik wacht vol spanning af 8)

liefie schreef:Doen jullie je kindjes elke dag in bad? Vandaag is het hier nog niet van gekomen omdat ze veel slaapt ik denk dat ik ze straks maar een beetje was op de commode.
(of ben ik nu een hele slechte moeder )

Helemaal niet verkeerd hoor, om een dagje over te slaan! (tegen de tijd dat ze in de zandbak speelt kun je dat alsnog gaan doen :wink: )
liefie schreef:@VPK gaat opschieten! lekker hoor. Is je buik nu groter dan bij je dochter of niet?

ik weet het niet goed, maar volgens mij valt dat wel mee. hoorde van de week nog dat ik een bescheiden buikje heb :wink: maar goed, moet dan ook nog 15 weken dus er kan nog heel wat gebeuren. Wat gewicht betreft loop ik nu wel wat achter bij de 1e zw.schap omdat ik in het begin 5 kg was afgevallen en die zitten er nu ongeveer weer bijop. dus zit eigenlijk nog steeds op m'n normale gewicht :D
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 27 mei 2011 13:04

@ VPK
Henrita
Henriëtte
Herna
Henriët
Harriët
Henria
Heline/a
Hannelore/a
Hannewil
Henriek
Dijanne
Dionne
Dinieke
Derya
Diane
Dianca
Diria
Dirja
Dirianne

Nu houdt mn inspiratie wel een beetje op.

@ liefie,

Ik doe Nieke ook maar 3 of 4x per week in bad. De rest was ik haar gewoon op de commode.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2011 13:45

elke dag in bad wordt juist afgeraden hier. Dus straks mag de baby om de dag in bad en de rest gewoon een washandje over gezicht en billen. En als de kraamweek voorbij is wordt het 2 tot 3 keer in de week denk...
Fijn dat het zo goed gaat liefie! Toch wel gezellig hé, zo'n kleintje in je eigen kamer? Ik kijk daar nog het meest naar uit, heerlijk die uurtjes bij ons op bed tussenin, vroeg naar bed en nog lekker knuffelen zonder dat er meteen 2 meiden omheen staan te springen :) weet ongeveer al hoe dat gaat worden, mn kinderen kennende 8)

vpk: hier zeggen ze ook allemaal: wat een bescheiden buikje, maar ik vind hem enorm :lol: scheelt ook wel dat alles van voren zit. maar ik ben dan ook wel een stukje verder dan jou.

pff meisjesnamen met hendrikje of hennie.... ik moet zeggen dat wij daar ook naar op zoek zijn geweest maar niks naar onze zin konden vinden :oops: Stip heeft al wel heel wat ideeën geopperd..
Ik denk dat ik er een naam voor of achter zou plakken en dat als roepnaam gebruiken als dat mogelijk is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2011 15:02

Oh namen, tja, een heel gezoek, dat was hier ook zo. Met Jurian dan, deze keer niet echt. We houden wel van hetzelfde soort namen, niet te klassiek, een beetje stoer, en ik wil een naam die je schrijft zoals je hem zegt. B eetje jammer dat mijn schoonmoeder nog steeds Jur-jen zegt, terwijl er toch echt in het Nederlands gewoon Juu-rie-jan staat ;) Maar ach, da's ook geen ramp.
Wij hebben bij Jurian ook gewoon zijn naam voor de namen van mijn opa geplakt, veel simpeler dan helemaal herleiden. Tenminste, of je moet iets heel leuks eruit herleiden natuurlijk.

Liefie, wat heerlijk dat Nina zo lekker slaapt en maar 2 keer komt 's nachts. Dat is best vol te houden volgens mij. volgens mij deed ik Jurian wel zo'n beetje elke dag in bad, omdat ik het zo leuk vond, maar dat doen we nu allang niet meer, het arme kind droogt helemaal uit als we dat nog zouden doen. Ik zie het meteen als ik hem 2 dagen achter elkaar in bad laat spelen, dan schilfert hij helemaal. Straks met ons tweede kindje zal het ook wat minder zijn denk ik, omdat ik vermoedelijk niet elke dag zoveel tijd heb om het te doen, en idd, veel baby's hebben al snel een te droge huid en dan is het helemaal niet zo slim om elke dag te badderen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 27 mei 2011 16:22

@vpk: Hennieke
Hendrina
Herma
(wel moeilijk hoor ;) )

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 mei 2011 16:27

Wij hebben helemaal geen namenlijstjes gemaakt, wat een genot als ik dit zo lees ;-) Ik vond Floris altijd heel mooi. Manlief was er stellig van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen, tot de 20 weken echo. :mrgreen: Daarvoor wilde hij ook niet nadenken over een jongensnaam. Toen bleek dat we een jochie verwachtten, is die zelfde dag al besloten dat het Floris zou worden :). We hebben het daarna nog wel steeds er over gehad, maar zijn er bij gebleven ;-)
Meisjesnaam was helemaal makkelijk. Herken alleen wat ajl lang geleden eens postte. Als er ooit een tweede kindje komt, en het zou een meisjesnaam zijn, dan wordt het vast niet de meisjesnaam die we nu hadden bedacht. Vind het niet zo leuk staan bij Floris. :) Maar goed, een tweede is voorlopig niet aan de orde. 8)

@liefie Floris heeft als 2e en 3e naam de namen van z'n opa's. Als 4e naam Matthias, vanwege de betekenis. Matthias als roepnaam viel voor ons af, omdat we al te veel 'Matthiassen' kennen. Ik ben vanmiddag een kilometer wezen lopen, helemaal trots op mezelf. Nu ben ik verrot, maar dat mag de pret niet drukken. :mrgreen: Vannacht een heel beroerde nacht gehad, Floris kwam elke 1,5 uur.. Uiteindelijk heeft ie kort op m'n buik geslapen. :oops:

Hier zei de kraamverzorgster dat we eigenlijk niet moesten overslaan met het badje. Vind het eerlijk gezegd best een gedoe, en Floris gilt enorm als hij wordt uitgekleed en ingezeept ;-)
We hebben 'm gisteren en vandaag meegenomen onder de douche. Vond hij veel leuker, en wij ook, haha!
Dan kleden we 'm uit in de badkamer en daar is het veel minder koud (omdat de douche dan al aanstaat) dan op z'n kamertje, dus geen gegil, maar een heerlijk tevreden mannetje.

@MissF, irritant als namen anders worden uitgesproken dan je zelf zou willen! Ik vind een goed uit te spreken naam ook erg belangrijk.

@Vpk lastig, succes met zoeken! De enige naam die ik nog kan bedenken is Henna(h). Stip heeft al zo'n uitgebreide lijst gegeven ;-)
Wij hebben gewoon de namen van onze vaders achter Floris geplakt, veel makkelijker. :mrgreen: En ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat we een roepnaam hebben die we zelf echt mooi vinden, dan dat er een gekunstelde naam ontstaat maar dat er dan wel vernoemd is.. Maar smaken verschillen wat dat betreft ook natuurlijk ;-)

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 27 mei 2011 17:05

@Vpk, wij zaten met dezelfde namen qua vernoemen, Hendrikje. Als ik nu ooit nog eens een meisje zou krijgen, zou ik er Hendrike voor doopnaam met evt. een andere naam erbij en dan als roepnaam Renske of Nienke van maken. Vind ik zelf super mooie namen, klinkt ook leuk bij onze dochter Femke...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 mei 2011 17:11

Hier ook niet zo'n getob met namen :) Voordat we getrouwd waren zaten we soms al te fantaseren over namen, en daar is een naam gevallen die we nu ook willen gebruiken voor een jongen. Voor een meisje duurde het wel wat langer, niet echt voor verzonnen ofzo, maar daar ben ik nu wel uit en manlief vind het ook wel prima :) Lijkt me idd echt zo moeilijk als je echt nog geen idee hebt! Succes met uitzoeken!!
@Jannoek en Liefie, fijn dat het zo goed met jullie gaat! Ik kijk ook al lekker uit naar die eerste dagen met zn 3en! :wink:
Afgelopen week weer naar de vk geweest en gelukkig weer een hartje gehoord! Ik krijg van mn collega de Doptone te leen, kan niet wachten om het weer te horen :8>
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2011 17:32

Hier ook enorm veel mooie namen die we ook beiden mooi vinden. Maar deze zijn al gebruikt. Of door familie of door goede vrienden.
*zucht* soms wordt ik er wel moedeloos van.

Terug naar “Archief”