Wij hebben helemaal geen namenlijstjes gemaakt, wat een genot als ik dit zo lees

Ik vond Floris altijd heel mooi. Manlief was er stellig van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen, tot de 20 weken echo.

Daarvoor wilde hij ook niet nadenken over een jongensnaam. Toen bleek dat we een jochie verwachtten, is die zelfde dag al besloten dat het Floris zou worden

. We hebben het daarna nog wel steeds er over gehad, maar zijn er bij gebleven
Meisjesnaam was helemaal makkelijk. Herken alleen wat ajl lang geleden eens postte. Als er ooit een tweede kindje komt, en het zou een meisjesnaam zijn, dan wordt het vast niet de meisjesnaam die we nu hadden bedacht. Vind het niet zo leuk staan bij Floris.

Maar goed, een tweede is voorlopig niet aan de orde.
@liefie Floris heeft als 2e en 3e naam de namen van z'n opa's. Als 4e naam Matthias, vanwege de betekenis. Matthias als roepnaam viel voor ons af, omdat we al te veel 'Matthiassen' kennen. Ik ben vanmiddag een kilometer wezen lopen, helemaal trots op mezelf. Nu ben ik verrot, maar dat mag de pret niet drukken.

Vannacht een heel beroerde nacht gehad, Floris kwam elke 1,5 uur.. Uiteindelijk heeft ie kort op m'n buik geslapen.
Hier zei de kraamverzorgster dat we eigenlijk niet moesten overslaan met het badje. Vind het eerlijk gezegd best een gedoe, en Floris gilt enorm als hij wordt uitgekleed en ingezeept

We hebben 'm gisteren en vandaag meegenomen onder de douche. Vond hij veel leuker, en wij ook, haha!
Dan kleden we 'm uit in de badkamer en daar is het veel minder koud (omdat de douche dan al aanstaat) dan op z'n kamertje, dus geen gegil, maar een heerlijk tevreden mannetje.
@MissF, irritant als namen anders worden uitgesproken dan je zelf zou willen! Ik vind een goed uit te spreken naam ook erg belangrijk.
@Vpk lastig, succes met zoeken! De enige naam die ik nog kan bedenken is Henna(h). Stip heeft al zo'n uitgebreide lijst gegeven

Wij hebben gewoon de namen van onze vaders achter Floris geplakt, veel makkelijker.

En ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat we een roepnaam hebben die we zelf echt mooi vinden, dan dat er een gekunstelde naam ontstaat maar dat er dan wel vernoemd is.. Maar smaken verschillen wat dat betreft ook natuurlijk