Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor liefie » 26 mei 2009 09:20

Lekker he!

Evelien was je nou nog bezig met werk zoeken of niet?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 mei 2009 09:38

Wij krijgen ineens een berg zorgtoeslag terug! Terwijl we dachten veel te moeten betalen. :lol: Dat wordt lekker doorschuiven naar de spaarrekening!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 mei 2009 09:42

Sjonge, wat een positieve berichten allemaal! Wij wachten nog op bericht van de belastingdienst of en hoeveel we terug krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2009 09:53

liefie schreef:Lekker he!

Evelien was je nou nog bezig met werk zoeken of niet?

ja klopt. Maar ik weet het nog niet zeker.... vindt het nogal eng zeg maar. En voel me nu gewoon goed en zit lekker in m'n vel etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mei 2009 12:04

En wij hebben nog niks gekregen. Zelfs mijn loon en vakantiegeld is er nog niet. Tsss...terwijl we ook van de belasting best wel heel veel terugkrijgen. Het laat op zich wachten denk ik. Maargoed, is niet erg, het gaat toch allemaal naar de spaarrekening, dus of daar nou wat meer of minder op staat merken we in het dagelijks leven toch niet.

Heerlijk de maand mei he :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 mei 2009 13:13

Wij hebben het belasting geld ook nog niet hoor en hebben het niet nodig ook gaat dus naar de spaarrekening en mijn man
krijgt pas 15 juni zijn vakantiegeld duurt ook nog even :D

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 26 mei 2009 18:30

wij moeten de belasting opgaaf zelfs nog laten invullen :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mei 2009 18:48

wij hebben wel een opgave terug van vorig jaar, die staat op 0 dus we hoeven niets te betalen. Van dit jaar hebben we ook al een papier gekregen met een leuk bedrag maar er staat nog niets op de rekening. Even afwachten dus...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 mei 2009 19:53

Hier is de belastingteruggave al wel binnen. Misschien is het ook wel eens goed, om bij het ontvangen van zulke (grote) bedragen eens te denken aan iemand die het minder heeft of een goed doel. Dit i.p.v het allemaal op of voor eigen rekening te gebruiken, dan wel te storten.

Deed/doet u dit al? Gelieve dan het hier bovengeschrevene als niet geschreven te beschouwen. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2009 20:28

kamille1984 schreef:wij moeten de belasting opgaaf zelfs nog laten invullen :oops:

Huh dat moet toch voor 1 april. Waarom doe je het niet zelf?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2009 20:35

Harm-J schreef:Hier is de belastingteruggave al wel binnen. Misschien is het ook wel eens goed, om bij het ontvangen van zulke (grote) bedragen eens te denken aan iemand die het minder heeft of een goed doel. Dit i.p.v het allemaal op of voor eigen rekening te gebruiken, dan wel te storten.

Deed/doet u dit al? Gelieve dan het hier bovengeschrevene als niet geschreven te beschouwen. :mrgreen:

pardon?

dit geld willen wij besteden aan de verbouwing van ons huis. Mogen we zelf nog beslissen over ons geld?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mei 2009 21:18

Hhaha Evelien, niet zo snel op je teentjes getrapt.
Ik ben het wel een heeeeel klein beetje eens met hem eigenlijk. Ik vind het heerlijk dat we wat spaargeld op onze rekening hebben, maar we hebben wel eens serieus gekeken wat we per maand uit kunnen gaan geven aan een goed doel. En dat wat we uitgeven is eigenlijk beschamend weinig vergeleken bij wat er per maand inkomt :oops: en dat vind ik niet oke.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 mei 2009 06:57

Evelien schreef:pardon?

dit geld willen wij besteden aan de verbouwing van ons huis. Mogen we zelf nog beslissen over ons geld?

Ik schreef toch niet: "dat je niet zelf zou mogen beslissen" over jouw eigen geld. Wel schreef ik: "Misschien is het ook wel eens goed, om bij het ontvangen van zulke (grote) bedragen eens te denken aan iemand die het minder heeft of een goed doel. Dit i.p.v het allemaal op of voor eigen rekening te gebruiken, dan wel te storten". Met nadruk op te denken.

Ik schreef het eigenlijk meer, omdat ik mij zelf op de gedachte betrapte dat het geld in gedachten al besteed was, dan wel weggezet, zonder dat ik daarbij de gedachte had, aan hen die het minder of soms helemaal niet hebben. E.e.a was ook geschreven met een knipoog.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 mei 2009 07:46

Ik ben het eens met Harm-J. Je zet me tot nadenken, daar ben ik blij mee. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2009 07:48

Harm-J schreef:
Evelien schreef:pardon?

Ik schreef toch niet: "dat je niet zelf zou mogen beslissen" over jouw eigen geld. Wel schreef ik: "Misschien is het ook wel eens goed, om bij het ontvangen van zulke (grote) bedragen eens te denken aan iemand die het minder heeft of een goed doel. Dit i.p.v het allemaal op of voor eigen rekening te gebruiken, dan wel te storten". Met nadruk op te denken.

Ik schreef het eigenlijk meer, omdat ik mij zelf op de gedachte betrapte dat het geld in gedachten al besteed was, dan wel weggezet, zonder dat ik daarbij de gedachte had, aan hen die het minder of soms helemaal niet hebben. E.e.a was ook geschreven met een knipoog.

nou wij worden momenteel dood gegooid met allerlei bedelbrieven etc....... mailtjes. Vandaar mijn felle reactie.

Terug naar “Archief”