Evelien schreef:Hoe doe je dat?
Echt ik heb het er nog vreselijk moeilijk mee...

. Kan het maar niet verwerken. Dat is ook een van de vele dingen wat mij dus tegenhoud voor een zwangerschap/kindje.
Waar heb je dan nog zo'n moeite mee? Met de bevalling an sich of de eerste periode daarna?
Ik heb 3 zware bevallingen gehad en wat mij de laatste keer heeft geholpen is om van te voren en gelijk in het ziekenhuis aan te geven hoe de vork in de steel zat. Daarom hebben ze bij de laatste ook gelijk ingegrepen. Deze bevalling was qua pijn en ingrepen het hefstigst, maar achteraf gezien knapte ik wel het snelst op. En ik had mij er de 3e keer op ingesteld dat de kleine de eerste 2 mnd non stop zou huilen ( net zoals de vorige 2) en dat deed hij niet. Het duurde wel een jaar voordat hij doorsliep, maar hij was wel troostbaar.
En ik weet niet of dat ook meegeholpen heeft, maar ik ben de hele zwangerschap 2x per week een uur gaan zwemmen. Ik ging daardoor met een goede conditie de bevalling en de kraamtijd is. Het zwemmen heb ik nu door de operatie en de griep moeten stoppen, maar ik wil dat eigenlijk deze week weer sructureel gaan oppakken.
@ bakvis succes vandaag! Wat ik altijd begrepen heb, is dat je in feite geen bloedverlies mag hebben tijdens je zwangerschap.
@ bakvis