Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 18 feb 2013 15:54

ajl schreef:Mijn ervaring is dat je qua klachten niet vergeet dat je je ellendig gevoeld hebt, maar wel dat het het allemaal waard is geweest als je zo'n hummel in je armen houdt. Net zoals met een bevalling; ik weet theoretisch dat het vreselijk was, maar hoe vreselijk ben ik inmiddels wel weer kwijt. Op het moment zelf denk ik waarschijnlijk weer 'dat ik hier weer ingetrapt ben'. En dan is het er eenmaal en dan ben ik het kwijt.

Hoe doe je dat?

Echt ik heb het er nog vreselijk moeilijk mee... :oops: . Kan het maar niet verwerken. Dat is ook een van de vele dingen wat mij dus tegenhoud voor een zwangerschap/kindje.

@Duschka, wat spannend zeg.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 feb 2013 16:49

@ dutscka; er vanuit gaan dat je eerst in het ziekenhuis moet blijven. Zowiezo als jij medicijnen gebruikt voor je zwangerschap en je hebt een medische bevalling dan moet je toch altijd minimaal 24 of 48 uur blijven? Werd toen tegen mij gezegd...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 feb 2013 16:51

Ik herken dat wel dat je weet dat het heel erg was en je het toch ook op een bepaalde manier vergeten bent. Ok de eerste keer heb ik er niets van meegekregen, maar de 2e keer de ks vond ik de eerste paar dagen ook geen katte-*-.
Net als de borstvoeding, de 1e keer borstontsteking, 2e keer koste wat kost weer proberen, en toen denken dit noooooooooit weer. En toch zou er een 3e komen zou ik het toch denk ik weer proberen. Dus ben er toch anders over gaan denken, had ik een jaar geleden nooit gedacht. Toen mocht er zelfs niet gewezen worden naar mijn borsten, dan deed het al zeer.
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 feb 2013 16:52

juffiejuf schreef:@ dutscka; er vanuit gaan dat je eerst in het ziekenhuis moet blijven. Zowiezo als jij medicijnen gebruikt voor je zwangerschap en je hebt een medische bevalling dan moet je toch altijd minimaal 24 of 48 uur blijven? Werd toen tegen mij gezegd...

Volgens mij ook 24 uur ja.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2013 17:14

Ik herken het ook niet dat je alles vergeet.
Bij de oudste heb ik helemaal niet als heftig ervaren (terwijl dat het volgens 'de norm' toch was, met 17 uur weeen, infuus en vacuumpomp). Daarom zag ik niet echt op tegen de 2e bevalling.
Maar die viel me wel tegen, het ging snel, waardoor ik me niet echt erop kon focussen.
Stel dat er hier een derde komt, dan denk ik dat ik het vooral als uitdaging ga zien. Ik weet nu namelijk wat er 'mis' ging bij de 2e bevalling en juist goed bij de eerste, dus het zou voor mij een uitdaging zijn om weer hetzelfde te ervaren als bij de 1e.
Maargoed, ik weet niet hoe ik ertegenaan zou kijken hoor als het echt zo ver zou komen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 18 feb 2013 19:19

juffiejuf schreef:@ dutscka; er vanuit gaan dat je eerst in het ziekenhuis moet blijven. Zowiezo als jij medicijnen gebruikt voor je zwangerschap en je hebt een medische bevalling dan moet je toch altijd minimaal 24 of 48 uur blijven? Werd toen tegen mij gezegd...

Zo zie je maar, hoe goed ik op de hoogte ben... dat wist ik dus helemaal niet :oops: :-k
Ga het maar eens navragen bij de gyn. want er is eigenlijk niet over gesproken.
En omdat mijn vriendin in het ziekenhuis beviel en een paar uur later weer thuis was, ging ik er eigenlijk van uit dat ik ook een paar uur later weer naar huis mocht.
Achteraf denk ik, dat zij geen medische indicatie had.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 19 feb 2013 09:02

Wat spannend allemaal Duschka! Sterkte hoor!!

Hier nog geen beebje! Zondag dachten we echt dat het begon; krampen, bloedverlies.... wij de vlk gebeld; "tsja, kan vandaag, kan morgen maar gaat geen week meer duren" kortom: ik ging in elk geval zondag niet bevallen. Bleek gisteren dat ik een fikse urine weg infectie heb, die zorgt ervoor dat het rommelt en krampt. Strakkies weer voor controle naar de vlk. Kijken wat ze zegt want ik vind het eigelijk toch wel appart dat ik vanaf za.avond al bloed verlies en er verder (volgens mij) niks gebeurt of doorzet. Wie weet kan/wil ze strippen (duim-duim!!)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 feb 2013 09:08

Evelien schreef:Hoe doe je dat?

Echt ik heb het er nog vreselijk moeilijk mee... :oops: . Kan het maar niet verwerken. Dat is ook een van de vele dingen wat mij dus tegenhoud voor een zwangerschap/kindje.

Waar heb je dan nog zo'n moeite mee? Met de bevalling an sich of de eerste periode daarna?

Ik heb 3 zware bevallingen gehad en wat mij de laatste keer heeft geholpen is om van te voren en gelijk in het ziekenhuis aan te geven hoe de vork in de steel zat. Daarom hebben ze bij de laatste ook gelijk ingegrepen. Deze bevalling was qua pijn en ingrepen het hefstigst, maar achteraf gezien knapte ik wel het snelst op. En ik had mij er de 3e keer op ingesteld dat de kleine de eerste 2 mnd non stop zou huilen ( net zoals de vorige 2) en dat deed hij niet. Het duurde wel een jaar voordat hij doorsliep, maar hij was wel troostbaar.

En ik weet niet of dat ook meegeholpen heeft, maar ik ben de hele zwangerschap 2x per week een uur gaan zwemmen. Ik ging daardoor met een goede conditie de bevalling en de kraamtijd is. Het zwemmen heb ik nu door de operatie en de griep moeten stoppen, maar ik wil dat eigenlijk deze week weer sructureel gaan oppakken.

@ bakvis succes vandaag! Wat ik altijd begrepen heb, is dat je in feite geen bloedverlies mag hebben tijdens je zwangerschap.
@ bakvis

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 feb 2013 09:32

Spannend bakvis, hopelijk snel goed nieuws!

Inderdaad moet je vaak bij een medische indicatie blijven. Ik had koorts tijdens de bevalling en de volgende morgen nog steeds, moest gelijk 24u blijven :-(, dus ben bij de gewone bevalling even lang in het zkh geweest als met mn keizersnee.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 feb 2013 09:33

volgens mij is (slijmerig) bloedverlies aan het eind van je zwangerschap normaal toch?
Ook kan je al een tijdje van te voren je slijmprop verliezen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2013 10:41

@Ajl, de bevalling op zich (was best zwaar). Niet de periode daarna. Ik had ook een vreselijke verpleegkundige erbij.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 feb 2013 10:52

@ evelien Geen enkele bevalling is hetzelfde. Tegen mij werd de 3e keer gezegd dat het er wel zo uit zou vallen, omdat de weg al ruim gebaand was. NIet dus, kind lag verkeerd en er waren 4 tracties nodig om hem eruit te trekken, erg pijnlijk allemaal. Maar juist omdat ze niet gingen aanmodderen en gelijkt actie ondernamen kijk ik anders terug op deze bevalling. De gouden tip; van te voren precies aangeven wat je wel en wat je niet wilt en dit doorspreken met je man en de verloskundige.
Het resulteerde er bij mij in dat ik de invalverloskundige ( die ik helemaal niet doortastend vond) naar huis heb gestuurd en verder ging met de eerste lijns verloskundige in het ziekenhuis. Daar ben ik nog steeds erg blij mee.

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 19 feb 2013 11:03

volgens mij is (slijmerig) bloedverlies aan het eind van je zwangerschap normaal toch?
Ook kan je al een tijdje van te voren je slijmprop verliezen.

Slijmprop was ik al verloren en iets bloedverlies is wel normaal ja, maar helder rood en dat al ruim 2 dagen vind ik toch een beetje vreemd....

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 feb 2013 11:19

Iemand hier had toch ook bloedverlies op de dag van de bevalling? Liefie of Jannoek?

Ik dacht ook dat bloedverlies altijd 'aan de bel trekken' was. Als je het niet vertrouwd, toch echt de verloskundige bellen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2013 12:54

Idd alt ij d bellen bij bloedverlies!!

Terug naar “Archief”