Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor gempa » 12 jan 2012 11:21

trijntjejohanna schreef:

heb je nog tips??? :mrgreen: :lol:

een stevig hart kweken :mrgreen:
serieus, meestal weten dit soort types ook precies wat ze wel en niet kunnen, want ondanks heel wat enge situaties, zijn ze allemaal nog heel hier, nee ze vallen echt bijna nooit, dl 1 stond met 9 maanden al op een ladenkast waar ze via de stoel was opgeklomen. en de rest maakte het minstens net zo bont

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2012 11:35

Proberen om aan te leren hoe hij ook overal vanaf kan klimmen? Geen idee of dat al haalbaar is hoor, maar het is misschien het proberen waard.

Met Frederiek gaat het nu al veel beter. Eindelijk geen koorts meer, zelfs geen verhoging. Vannacht wel een poos in de weer geweest, haar neus zat dicht, dus ze kon de speen niet in haar mond houden en dan gaat ze liggen jammeren. Niet echt huilen, maar echt jammeren. En wij slapen in de kamer ernaast, dus laten jammeren lukt dan niet, want ik kan toch niet slapen als ik dat steeds hoor. Uiteindelijk een uur wakker geweest en toen sliep ze gelukkig weer. Die antibiotica doet echt wonderen. Gister heb ik toch maar twee keer een zetpil gegeven, en vannacht ook nog 1, dat doe ik eigenlijk heel zelden, maar ze voelde zich zo rot steeds. Maar nu is het niet eens meer nodig.

Zaterdag is Jurian jarig. Zo leuk, deze leeftijd, hij krijgt het echt al helemaal mee. Pas ging ik cadeautjes voor hem kopen, en dan zit hij de hele tijd gespannen thuis met papa, en maar vragen wanneer ik terugkom. En heel teleurgesteld dat hij natuurlijk nog niks kreeg, maar moet wachten tot zaterdag :) elke morgen als hij wakker wordt roept hij:' Vandaag nog ... nachtjes he!' Ik had een blaadje met streepjes gemaakt voor hem, maar hij onthoudt het zelf wel, en telt zelf terug. Morgen samen zijn taart halen en lekkere hapjes, hij kijkt er helemaal naar uit, en ik daardoor ook :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jan 2012 12:27

Fijn dat het beter met Frederiek gaat!

Zaterdag is ook mijn dochter jarig! :)
Wel lekker dat het op een zaterdag is.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 jan 2012 13:28

wat een leuke foto's allemaal!

@ liefie: grappig dat jij die foto van N in tummytub plaatst. ik zat mij net vanmorgen af te vragen hoelang ik R er nog in zou kunnen doen, want ze zet elke keer af met haar beentjes en dan komt ze helemaal boven de rand uit met haar hoofd/nek! laat jij haar er zo los inzitten? Bij E gebruikte ik de tummy nooit, maar vind het nu supermakkelijk. heb hem dan in de gootsteen in de keuken staan, en het is zo gepiept. niks geen gesleep met emmers water ed :wink:

hier ook ziekenboeg.. em koorts, hoesten en snipverkouden en ikzelf ook (alleen geen koorts dan). manlief stond vanmorgen ook al op met keelpijn..hoop maar dat R. er door floept..

fijne dag zaterdag met jullie jarige kindjes missF en AG!
@ missf: heb jij nog een tip voor een cadeautje voor een jochie van jurians leeftijd? heb volgende week een verjaardag maar weet nog niet zo goed wat ik kan halen..

wanneer doen jullie trouwens je kids over van ledikantje naar gewoon bed?

@ AJL: ik zie net in het lijstje in het zwangertopic dat C gisteren jarig was, nog van harte gefeliciteerd! zon10
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 12 jan 2012 14:13

Leuke foto's allemaal!
Beterschap met alle zieke kindjes!
Gefeliciteerd met de jarige kindjes!
Even korte reactie, maar moest geloof ik 6 bladzijdes bijlezen, dus op iedereen persoonlijk reageren wordt een erg lang verhaal :oops: .

@missf: Jurian scheelt dan niet veel met Levi, die wordt begin maart 3. Wat geven jullie hem voor zijn verjaardag? Wij zijn alvast aan het verzinnen, dus tips zijn welkom :wink: .

@Vpk: Levi ging hier afgelopen september naar een peuterbed, toen was hij 2,5. Ik wilde hem eigenlijk zo lang mogelijk in een ledikantje laten want zijn kamertje is vrij klein. Maar mijnheer klom steeds uit zijn bed en we waren bang dat hij een keer verkeerd terecht zou komen met zijn hoofd op de plavuizen (we hebben alles gelijkvloers en een plavuizenvloer doorgelegd door het hele huis). Uit veiligheidsoverwegingen hebben we toen maar een peuterbed aangeschaft. Het ging meteen prima, hij komt er zowat nooit uit!

Heerlijk: volgende week gaan we lekker een midweekje met z'n drietjes naar Centerparcs!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 12 jan 2012 14:14

AJL, gefeliciteerd met C.

Leuke foto's allemaal.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 12 jan 2012 15:18

Een echte fiets (met zijwieltjes) voor derde verjaardag gegeven! Een dagelijk plezier!
Een laptop (junior van 3-6jaar) is hier ook heel favoriet!
Voor kleine kadootjes, trekkers, pannentjes etc. Buggytje, duplo.

Bij de Hema hebben ze trainingsonderbroekjes voor de overgang naar zonder luier. 3,95 stuk, 90graden wasbaar. Houden ong. 1 plasje. 's Nachts werkt het niet vind ik, overdag bij weggaan doen wij hem om (jongste, bijna 2). Heb je niet gelijk alles nat als het fout gaat.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 jan 2012 21:03

:-oo
Laatst gewijzigd door vpk op 16 jan 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jan 2012 21:26

Wat een leuke foto's allemaal! Leuk om alle kids weer eens te zien.

Hier dus ook maar weer eens wat fotootjes van mijn stel:
Afbeelding

Afbeelding

Timons favoriete activiteit (bij mij wat minder favoriet ;))
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jan 2012 21:33

prachtig die foto's zo met zn tweetjes allemaal!! WOW!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2012 23:41

Wat een gave foto's zeg! Prachtige kids allemaal

Jurian krijgt van ons een fiets met zijwieltjes (lang leve Marktplaats, echt voor een prikkie gekocht ;) ) en een junior laptop. Daar twijfelde ik over, maar ik denk dat hij het helemaal geweldig gaat vinden.
Van mijn ouders de houten treinbaan van Ikea en van mijn zusje en broertje volgens mij loco en klei.
Aan de rest heb ik gezegd dat hij spelletjes erg leuk vind, zoals domino met plaatjes, en een vlag en bel voor op zijn fiets.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2012 09:47

aaaah wat een mooie Kinderen allemaal. Geweldig om te zien hoe groot ze allemaal geworden zijn.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jan 2012 11:55

gempa schreef:serieus, meestal weten dit soort types ook precies wat ze wel en niet kunnen, want ondanks heel wat enge situaties, zijn ze allemaal nog heel hier, nee ze vallen echt bijna nooit, dl 1 stond met 9 maanden al op een ladenkast waar ze via de stoel was opgeklomen. en de rest maakte het minstens net zo bont

Helemaal mee eens, als ik M zie klimmen en klauteren en waaghalzen zie ik ook dat hij iedere stap heeft afgewogen voordat hij 'm doet.
Leuke foto's allemaal :)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 jan 2012 22:11

Wat een geweldige foto's allemaal!
Missf en AG een hele fijne dag alvast met jullie jarige jobjes!
Missf fijn dat F toch geen kinkhoest heeft en hopelijk slaat de kuur goed aan!

Nog nooit die oefenbroekjes gezien bij de hema, hangen die gewoon bij het ondergoed of bij de babyspullen?
A. Zegt nou ook regelmatig dat ie moet plassen, maar ik ben er nog niet zo intensief mee bezig geweest, nog geen zin in gehad, eerst rust in de tent en dat begint zo langzamerhand te komen...

oh ja als een kind een klein dingetje van playmobil inslikt, komt dat er wel gewoon weer uit toch? Of moet ik toch contact met de huisarts opnemen?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2012 22:37

Super leuke foto's Wat zijn sommige kinderen ineens groot geworden :shock: :D

@vpk Nina haar tenen steken vaak boven het water uit als ze in de tummy zit dan gaat afzetten niet :lol: Ze zit er gewoon zelfstandig in gaat gewoon goed.

@Rosekapje Ik denk niet dat de HA er iets mee doet komt er denk ik vanzelf weer uit :wink:
Ik neem aan dat het geen scherp voorwerp is anders zou ik wel contact opnemen.

Nina heeft sinds 2 dagen weer iets nieuws haar melk weigeren tot vanavond 19.00 had ze nog niet eens haar eerste fles van 200 cc leeg :oops: Wel at ze haar brood,fruit en een bakje kwark en dronk ze haar sap. Gelukkig heeft ze wel 1,5 fles diksap op en vanavond haar flesje melk.
Of het nu weer door tanden komt de vorige 2 tanden wilde ze alleen drinken en niet eten...

Terug naar “Archief”