Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Haai » 03 jun 2010 18:14

Nou, het bleek toch weer mee te vallen. De beste man heeft 'em toch kunnen repareren zonder nieuw spoelhuis dus ik heb hem vanmiddag meteen maar even opgehaald en uitgeprobeerd. M'n eerste kunstwerk is klaar, zal het morgen eens op de foto zetten.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 jun 2010 19:37

mooi AG, met een mooi meisje er in.
Fijn Haai dat de machine weer klaar is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jun 2010 09:21

we zijn heel benieuwd naar de foto :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jun 2010 13:43

Sylke wilde best even showen:

Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 04 jun 2010 14:08

oh wat leuk !!!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jun 2010 14:16

Mooi gemaakt Haai!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jun 2010 15:37

gaaf :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 jun 2010 18:21

petra85 schreef:oh wat leuk !!!!!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 04 jun 2010 18:37

Echt een schattig rokje (en een schattig meisje)!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 04 jun 2010 20:28

MissF schreef:Wat goed zeg, al die naaikunsten :D
mamavansophie: hoe 'keur' jij die stoffen eigenlijk? Ik heb namelijk een hele berg allemaal soorten creme stof nodig, maar ik ben zo bang dat als ik het via de stoffenkraam.nl koop, het niet allemaal hetzelfde soort stof is, hoe doe jij dat? Of gewoon op goed geluk?

Ja dat is het risico van online kopen helaas :-k
Ik had dus een mooie aanbieding op die site gezien van cremekleurige stof voor 1,50 pm erg goedkoop dus. Maar had 4,5 meter nodig en dat hadden ze dus niet meer. Heb toen andere stof besteld die was 2,50 de meter dacht ik. Ik kreeg van te voren wel ff een mailtje met de melding dat de stof op was en of ik iets anders wilde bestellen. je kunt het natuurlijk ook altijd eerst even navragen bij de site-eigenaar. Ik heb ook wel goede ervaring met onlinestoffen.nl trouwens.

@AG, leuk gedaan! Ik zie geen foutjes hoor!! Heb je die giraffe erop geplakt of zat die al in de stof?

Wat het transferpapier van de Hema betreft: ik heb het ook. Niet te heet wassen (eigenlijk niet warmer dan 30 graden, maar is soms nogal lastig met vlek-makende kids :? ) en binnenstebuiten wassen. Dan blijft de print wel redelijk. Alhoewel ze na een tijdje wel wat minder worden is mijn ervaring. Maar dat heb je met print-shirtjes uit de winkel toch ook vaak (alhoewel, k heb nu een shirtje met foto-print van rainbowbabies en ben benieuwd hoe die houdt ;).
Wat ook erg leuk is, zijn van die opstrijk applicaties. Heel simpel en een mooi effect. Heb nog wel een paar leuke linkjes in mijn favorieten staan, mocht iemand interesse hebben!

Heb gisteren een paar kussentjes gemaakt, en hoesjes. Moet er eigenlijk nog mee verder, want wilde er maken voor alle 6 de tuinstoelen én dan nog de tuinbank. Maar ik had me toch een beetje verkeken op de hoeveelheid werk die er nog in zit ;)

Ben ook bezig mijn eigen webshopje op te zetten met al mijn spulletjes, k ga ze verkopen voor een goed doel. Weet niet of ik dat hier zomaar mag neer zetten maar ik zal m wel onder mijn www knop zetten (als dat wel mag?)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 05 jun 2010 13:42

Mama van Sophie, ik ben wel héél benieuwd naar je spulletjes, dus als ik de link mag?

Haai, leuk gedaan! Heb je het rozetje op het shirt ook zelf gemaakt?

Zelf ben ik de laatste tijd vanalles aan het freubelen, vooral haken. Bloemetjes, haarbandjes etc. Erg leuk om te doen en het kost niet zoveel tijd.'
'k Heb nog wel een patroon liggen voor een rok voor mijn dochter en een jurkje voor mezelf, maar t'is nogal ingewikkeld, dus daar moet echt tijd voor vrijgemaakt worden. En laat nu de zon zo héérlijk schijnen.. :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2010 00:45

Dat rozetje is idd ook zelf gemaakt. Mamavansophie bracht me op dat idee, geloof ik. Dat was tenminste iets wat ik alvast kon doen toen m'n naaimachine nog niet klaar was :wink:
Ik ben nu bezig met een jurkje voor Sylke, moet nog knoopsgaatjes maken (nog nooit gedaan, eerst dus maar even oefenen...) en nog een paar dingetjes afwerken.
Haken kan ik niet, maar lijkt me ook best leuk, zeker als ik hoor wat jullie allemaal maken! Ik moet toch maar eens een haaklesje volgen bij mijn moeder geloof ik...

@mamavansophie: ben benieuwd naar je webshop!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 07 jun 2010 21:09

Zo, 'k ben vanavond eens lekker aan het naaien geweest. Ik heb wel even zit balen.. Ik ben bezig met een rok voor mijn oudste dochter.. In mijn enthousiasme druk aan het knippen en naaien gegaan. 'k Vond het wel wat smalletjes worden voor haar maat. Dus lees ik het patroon nogeens goed door.. Wat blijkt, ik moest 16 banen ipv van 8 hebben. En laat ik daar geen genoeg stof meer voor hebben. Ik kom tot 12 of 14 banen en dat gaat haar echt niet passen!! Dus heb ik net maar besloten dat het een overgooier voor mijn jongste dochter wordt. :lol: Ik heb nog een stukje tricot liggen in dezelfde kleur en dan doe ik er elastiek met bretels aan. Misschien nog wat kant ofzo, even kijken wat ik nog heb liggen.. Zij blij natuurlijk. Ik heb de oudste beloofd een andere voor haar te maken. Dus mag ik weer stofjes kiezen voor haar.
t'Is trouwens een leuk patroon: banen en telkens twee in elkaar geknoopt wat een leuk effect geeft. (Gelukkig maar, dan is een tweede rok ook nog leuk om te maken.. :) )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2010 07:33

mamavansophie schreef:Ben ook bezig mijn eigen webshopje op te zetten met al mijn spulletjes, k ga ze verkopen voor een goed doel. Weet niet of ik dat hier zomaar mag neer zetten maar ik zal m wel onder mijn www knop zetten (als dat wel mag?)
als het maar niet aanstootgevend is (in de verkeerde zin van t woord) :-oo
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

mamavan3
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mamavan3 » 08 jun 2010 08:59

paprikameisje2 schreef:
LauraC schreef:O! Die Nijntje is leuk! Waar koop je die transfers? Denk niet dat ik de Nijntje variant hier kan krijgen maar ik ken een jongetje die helemaal weg is van Nijna!

dat is papier, dat kan je kopen bij de hema, vervolgens druk je met je printer een willekeurig plaatje af knip je uit langs de lijn, anders krijg je een wittige lijn erlangs heen.. en dan strijk je dat erop! een kind kan de was doen!

Hallo, hallo!
Ik zit al een tijdje (maandje ofzo) mee te lezen op Refoweb en heb de stoute schoenen aangetrokken en me vorige week aangemeld.
In dit topic kwam ik werken met transferpapier tegen, wat ik zelf ook graag doe.
Ik laat hier zien wat het resultaat is geworden, leuk he?

Afbeelding
Liefde is: geven en geven.

Terug naar “Archief”