Onbegrijpelijk dat hier de betekenis van Vader zodanig verdraaid wordt, dat wij dan de paus maar "Heilige Vader" zouden mogen noemen.
Het is volstrekt on-bijbels.
Moderator: Moderafo's
rotterdam schreef:
Zelfs Johannus Calvijn noemt zijn leerlingen "mijn kinderen".
mealybug schreef:Daar gaat het nl om, hier.
Jvslooten schreef:Haha, grappig, nou haal je net de tekst aan waar Paulus claimt een vader te zijn.![]()
1 Korinthe 4:
14 Ik schrijf deze dingen niet om u te beschamen, maar als mijn geliefde kinderen wijs ik u terecht.
15 Want al had u tienduizend leermeesters in Christus, daarmee hebt u nog niet vele vaders: in Christus Jezus heb ík u immers door het Evangelie verwekt.
Of is er nog een andere benaming voor iemand die kinderen verwekt heeft?
1 Korinthiërs 4:
14 Ik schrijf deze dingen niet om u te beschamen, maar als mijn lieve kinderen vermaan ik u.
15 Want al hadt gij tien duizend leermeesters in Christus, zo hebt gij toch niet vele vaders; want in Christus Jezus heb ik u door het Evangelie geteeld.
Jvslooten schreef:Paulus noemt zichzelf wel degelijk vader hoor, in de tekst die je aandroeg. In een andere tekst vergelijkt hij niet alleen zichzelf, maar ook Silvanus en Timotheüs met vaders (1 Thess. 2:11). In 1 Tim. 5:1 zegt hij zelfs dat alle oudsten als vaders moeten gezien worden. Heel dikwijls spreekt Paulus ook over "Abraham, onze vader", en waarom denk je dat Johannes zijn gemeenten aanschrijft als: "mijn lieve kinderen"?
1 Thessalonicensen 2:11 Gelijk gij weet, hoe wij een iegelijk van u, als een vader zijn kinderen, vermaanden en vertroostten,
1 Timotheüs 5:1 Bestraf een ouden man niet hardelijk, maar vermaan hem als een vader; de jonge als broeders;
ineke-kitty schreef:Onbegrijpelijk dat hier de betekenis van Vader zodanig verdraaid wordt, dat wij dan de paus maar "Heilige Vader" zouden mogen noemen.
Het is volstrekt on-bijbels.
rotterdam schreef:Hoe noem jij je vader ?
mealybug schreef:Hoe noem jij je vader ?
Niet heilig.
En ik boog ook niet voor hem.
Dat wil een ware vader ook niet.
ineke-kitty schreef:Andre
Paulus WAS inderdaad een farizeeer, echter NA Zijn bekering WERD hij een apostel van Christus Jezus, en in die hoedanigheid verkondigde hij het Evangelie van Christus, waarin hij de gelovige opriep zijn "navolger" te zijn. NIKS: zijn "vader".
ineke-kitty schreef:Andre
Paulus was leraar, maar nergens noemt hij zichzelf Rabbi, omdat de Heer eveneens in Matth. 23:8 zegt: " Doch gij zult NIET Rabbi genaamd worden, want EEN is uw Meester, namelijk CHRISTUS; en gij zijt allen broeders.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten