Bharat schreef:jas schreef:Bharat schreef:Wb de toekomst van het protestantisme. Wil de nog enig toekomst zijn voor deze stroming dan vraagt het om verandering. Het Thomas Evangelie zou hier een bijdragen aan kunnen leveren.
Nee hoor. Het is juist het invoeren van allerhande nieuwigheid, zgn. nieuwe 'ontwikkelingen' , en mensen zoals jij die hun ongeestelijke suggesties tot religie willen maken, waaraan het protestantisme ten onder gaat.
Er is niets nieuws aan. Dat wat er ooit is uit gegooid omdat het zou aanzetten tot te veel zelf nadenken waardoor de kerk weleens in macht kon verliezen komt nu weer terug. En datis ook niet zo raar want dat wat de waarheid van liefde onderstreept zal altijd terugkomen. Wees blij dat je nu de mogelijkheid krijgt om zelf onderzoek te doen. Maak gebruik van die mogelijkheid, laat je niet bewust klein houden.
Leef in Liefde.
Het is nieuw sinds Adam en Noach. God was er voor die tijd. Protestantisme is "maar" 400 jaar oud, maar de boodschap van het evangelie die door het protestantisme (weer verder) naar boven is gehaald, was er alle eeuwen. Noach kende God (lees het Noachitisch verbond in Gen. 11(?) )
Misschien dat het protestantisme als stroming zal verdwijnen; de naam was toch al niet zo mooi: protest! Wel te begrijpen als we kijken naar de Roomse kerk van de 15e eeuw.
De stromingen komen en gaan. De christenen blijven. Niet omdat zulke perfect mensen zijn, nee maar omdat: Jezus is Heere en heeft alle macht in de hemel en op de aarde en is met de christenen tot aan de voleinding van de aarde. DAT BLIJFT!
De waarheid van liefde? Jezus: "Ik ben de weg de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij." en ook: "Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb. Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden."