Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor rosekapje » 25 nov 2009 18:50

Kamille, beterschap met Matthew! Sterkte ermee. Spugen is zo vervelend.

Je blijft wassen, ik had als de wasmachine nog niet klaar was de volgende ondergespuugde berg er al weer liggen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 nov 2009 19:15

Beterschap met Matthew...

Matteo heeft gister en vandaag 2 keer gepoept.

Maar nu stond hij eind van de middag/ begin van de avond op de kop van pijn :cry: :cry: :cry: zn kontje deed zeer zei hij :cry:

Het leek of hij moest poepen en dat het er niet uit wilde..

ik zit nu te denken.. moet ik nu naar 2 zakjes gaan? (we mochten evt 2 zakjes proberen..)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 nov 2009 21:16

Matthew, beterschap!

Vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat met Matteo, TJ. Sterkte!

Timon is ook ziek geweest, maar sinds vandaag gelukkig weer helemaal beter. Zondag zijn we nog even bij de HAP geweest, hij had na een paar dagen koorts ineens opgezette klieren en liep steeds met z'n hoofd scheef. Ik was een beetje bang voor de bof ofzo, en wilde toch even weten of het voor Sylke geen kwaad zou kunnen als het iets besmettelijks zou zijn. Het bleek dus oorontsteking te zijn.. Maar nu is ie weer helemaal beter!

Met Sylke gaat het trouwens erg goed, ze zit nu boven de 5 kg en inmiddels is het ook wel bijna 100% zeker dat de laatste neusoperatie voldoende effect heeft gehad =D>

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 nov 2009 22:25

Caroline is vandaag (voor het laatst) naar het buro geweest. Ze is 94 cm lang en weegt al 11,6 kilo.

We hebben voor mijn gevoel een periode afgesloten, na 12 jaar hoef ik niet meer naar het CB! Het deed me toch wel wat toen ik daar die kleine baby's zag...
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 nov 2009 08:28

Fijn Haai dat ie weer opgeknapt is, en dat het met Sylke zo goed gaat!

Lekker klein meissie heb je Annet, geniet ervan!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 08:46

Moeders, wat doet het consultatiebureau precies? Hier kregen we gisteren een brief, dat we daar naartoe kunnen gaan. Maar wat doen ze daar dan precies?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 nov 2009 08:50

Wegen.
Hoofdomtrek meten.
Lengte meten.
Motoriek bekijken.
Groeilijnen bekijken.
Adviezen geven, (soms hele goeie denken ze :mrgreen: )
Entingen.
Gehoor/ogentest. Etc
Info/vragen stellen.

Totdat je wordt overgedragen aan de schoolarts toch? :o

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 08:54

Aha. Maar het is niet verplicht, toch? Ik kan me voorstellen, dat we dan voor zijn inentingen naar het CB moeten, maar al dat wegen en meten... daar heb ik geen zin in. Bij de kinderarts gaat dat toch al regelmatig gebeuren. En zijn motoriek enzo... ja, dat loopt allemaal achter, maar dat is logisch. Hij heeft al zoveel dokters aan zijn lijfje :|

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 09:06

Kan ik me voorstellen Galateia. Misschien kan de kinderarts ook de inentingen geven, hoef je helemaal niet naar het CB. Het is btw ook wel gezellig heur, vooral als er wat bekenden zitten te wachten. Maar dat is in de 'grote stad' denk niet zo snel aan de orde als hier ten plattelande.

Toch zien ze op het CB wel es dingen die jij als moeder niet ziet. Zo werd me gister aangeraden om toch es te kijken of er wat te doen is aan de manier waarop Caroline loopt. Ze is hypermobiel en de CB arts wilde over haar even overleggen met een arts in het Rijndam waar ze kontakt mee heeft.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 09:17

Hm, zullen ze in het ziekenhuis ook niet op dat soort zaken letten? Ik ging eergisteren weer met hem naar de GGD (TBC onderzoek voor zijn verblijfsvergunning) en daar wilde een arts hem weer eens uitkleden en bestuderen. Dat was echt helemaal niet noodzakelijk op dat moment en heb ik ook tegengehouden. Ik ben het gewoon even zat, al dat gepluk aan mijn kind. De artsen in het ziekenhuis, en daar blijft het voorlopig maar gewoon bij. Grrr. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 09:18

*Annet* schreef:Caroline is vandaag (voor het laatst) naar het buro geweest. Ze is 94 cm lang en weegt al 11,6 kilo.

We hebben voor mijn gevoel een periode afgesloten, na 12 jaar hoef ik niet meer naar het CB! Het deed me toch wel wat toen ik daar die kleine baby's zag...

Aan de andere kant: je hebt er wel maar eens even 4 zover gekregen! Enne... je krijgt nu weer veel meer tijd voor jezelf, als de jongste dalijk ook naar school gaat. Na 12 jaar misschien ook wel eens leuk?

Haha, sprak ik, net moeder en nog lang niet klaar ermee :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 09:32

Ja, ik zie er ook wel een beetje naar uit af en toe :oops: soms schaam ik me er wel een beetje voor. Maar ik ben gewoon full time moeder en heb straks hopelijk wat meer tijd voor mijn hobby's. ik heb op zich niets te klagen hoor maar voor alle dingen is een tijd. Ik ga me (voorlopig) ook niet in het vrijwilligerswerk storten want daar heb ik absoluut geen zin in. heb ook wel es beetje het idee dat dat van je verwacht wordt als je geen kleintjes meer thuis hebt. Wel wil ik wat meer op school gaan helpen, vind ik ook wel 'morele' verplichting want daar zijn mijn kids heel de dag. Op zich lijkt me dat ook wel leuk.

Heb jij nu nog een soort van verlof Galateia? Je had er toen ook wel over als jullie een kind zouden hebben dat jij kostwinner zou worden en je man voor het huishouden zou zorgen. Hoe doen jullie het nu?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 nov 2009 09:38

Ik geloof dat het CB inderdaad niet verplicht is, maar wij werden toch mooi gebeld waarom wij een keer verstek hebben laten gaan. Ik was er toen ook even helemaal klaar mee hoor met het CB, want je komt er als trotse moeder binnen en gaat weg met een rotgevoel alsof je het verkeerd doet, althans das mijn ervaring geweest.

(Misschien had het er mee te maken, omdat toen de zaak Savannah zo in het nieuws was?)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 09:50

Ik geloof ook zeker wel dat er dingen op het CB gesignaleerd worden die we niet willen weten dat met kinderen gebeurd. Stel dat een kind telkens onder de blauwe plekken zit, ik noem maar wat.... met kleding kun je nog wel wat verbloemen maar daar is een kind tamelijk ontkleed.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 09:56

Annet, je hebt toch gewoon helemaal het recht om je op je hobby's enzo te storten! 12 jaar kleintjes, meid, je hebt een prestatie geleverd! Je verdient eigenlijk 12 jaar vakantie :mrgreen:

*Annet* schreef:Heb jij nu nog een soort van verlof Galateia? Je had er toen ook wel over als jullie een kind zouden hebben dat jij kostwinner zou worden en je man voor het huishouden zou zorgen. Hoe doen jullie het nu?

Op dit moment heb ik nog adoptieverlof, gewoon betaald, dus ik zit thuis. Ik heb 10 weken gekregen, dus ik zou anderhalve week voor de kerstvakantie weer moeten beginnen. Die anderhalve week neem ik gewoon ouderschapsverlof op, want dat is zo'n raar begin, dan begin ik liever in het nieuwe jaar weer.

Manlief is deze week weer begonnen met werken, 2,5 dag. Hij neemt ook ouderschapsverlof op en blijft dus een halve baan werken tot aan het einde van de komende grote vakantie. Ik neem ook ouderschapsverlof op, allemaal gedeeltelijk betaalde uren en laat dan mijn overgebleven lesuren op die andere 2,5 dag inroosteren. Geen probleem. Manlief werkt nu en dalijk dus 50%, ik iets meer, omdat ik gewoon lekker volle dagen ga draaien.

Deze hele constructie is belastingtechnisch het meest voordelig en het is leuk om allebei de zorg voor ons kind te dragen. Hij heeft nog maar 7,5 weken een papa en mama!

Daarna... zien we het wel. Ik ga hoe dan ook voor het hoofdinkomen zorgen, maar we moeten nog even uitrekenen hoe we dat gaan verdelen. Manlief wil ook wel iets gaan doen, misschien ergens 2 of 3 dagen en ik dan 4 dagen, ofzo. Moeten we uitrekenen. Ik kan natuurlijk op 4 dagen bijna een fulltime baan draaien, gewoon een beetje schuiven met dat rooster, geen probleem. Maar dat moeten we dus uitrekenen. We zullen dan 1 of 2 dagdelen (geen hele dagen, wederom: roosters op school zijn flexibel) oppas nodig hebben, maar dan komt mijn moeder gewoon hier thuis.

Wat ik wel merk nu we thuis zijn en manlief werkt en ik dus fulltime thuis zit: dat kan ik nooit volhouden. Maar dat heb ik altijd al geroepen, en dat blijkt nu ook wel! Ik houd zielsveel van mijn kind en ik knuffel hem helemaal plat, maar ik zou nooit fulltime huismoeder kunnen zijn. Dat trek ik gewoon niet. Maar 5 dagen werken gaat ook nooit gebeuren, dan zie ik hem te weinig :mrgreen:

Mijn moeder heeft dat wel gedaan toen wij klein waren en gisteren belde ik haar dan ook met de vraag: "Hoe heb je het voor elkaar gekregen om niet te versimpelen?". Ik bedoel: kindlief zegt niet veel anders dan wat woordjes, van de strijk of het schoonmaken van de wc word ik ook niet echt gestimuleerd... hoe houd je jezelf bij de tijd, je hersens een beetje up-to-date?

Mijn moeder heeft dus elke week de bibliotheek leeg geroofd en zich verdiept in kunst, architectuur, literatuur, etc. En nu snap ik ook, hoe mijn moeder toch aan zo'n vol hoofd komt en overal wel iets van af weet. Ik heb maar meteen een opera tevoorschijn getoverd en bestudeer nu Tristan en Isolde. En ik leer Italiaans. Blijk ik prima te kunnen combineren met af en toe BROEM BROEM zeggen en een autootje duwen :wink:

Maar ik vind het knap, dat mensen het kunnen. Echt, serieus, ik geniet elke dag van mijn kindje, maar gewoon weer eens een paar uur in een andere wereld praten, dat mis ik soms wel :oops:

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Er zijn hier best wel wat dames fulltime thuis en toch blijven ze kwiek, vrolijk, druk, etc. Wat is jullie geheim?! Ik vind het... zo knap!

(Voor de duidelijkheid: ik heb het prima naar mijn zin met kindlief, hoor :mrgreen: , maar totdat ik na de vakantie weer ga werken, leef ik voor mijn gevoel in zo'n beperkt wereldje!)

Terug naar “Archief”