Moderator: Moderafo's
Deti404 schreef:
Het gaat mij ook niet om de religie. Het gaat mij om het christendom als in 'een groep mensen die het christelijk geloof aanhangt'. Dat is geen religie. Religie is de hele traditie rondom kerkgang. Maar men kan ook christen zijn zonder die traditie.
benefietdiner schreef:En wat had deze man gezegd in juni:
Abdoe Khoulani: leve ISIS!
De lijsttrekker van de islamitische Partij van de Eenheid in Den Haag heeft zijn sympathie betuigd aan de extremistische terreurgroep Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS). "Leve ISIS", schrijft Abderazak Khoulani op zijn Facebookpagina.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2276 ... IS___.html
De boeven zitten gewoon aan de regeringen tafel in Nederland.
.
De Telegraaf schreef:Hij noemt het 'hypocriet' dat "tokkies op fora mogen roepen dat moslims dood mogen gaan omdat ze een pro ISIS demonstratie willen houden bij de Iraakse ambassade", schrijft het raadslid op Facebook. "Maar o weeeee als je de waarheid wil verkondigen."
ineke-kitty schreef:hettys: " religie betekent gewoon geloof in God"
Nee, religie is een door mensen uitgedacht systeem , en heeft niets te maken met het geloof in de God van de Bijbel.
God haat menselijk bedachte religies zoals het Hindoeïsme, Boeddisme, New Age-leer, en de Islam.
Religie is valse afgodendienst.
ineke-kitty schreef:rotterdam
Het interesseert me niet waar het woord religie vandaan komt
Boekenlezer schreef:Nou wordt de naam 'Allah' ook wel door bijvoorbeeld Arabische christenen gebruikt voor God, omdat het nu eenmaal het arabische woord voor God is. Dus daar zit het op zich nog niet eens zo in. Zolang ze die naam maar niet buiten de grenzen van de Arabische taal gaan gebruiken, want dan vind ik het wel lelijk klinken. Dan gaat het namelijk wel erg islamitisch klinken.
En het gebruik van "Messias" ? Buiten de Griekse grenzen ? ook lelijk ?
Hoe kan iets "islamitisch" klinken ? Het is gewoon een vertaling die overigens niet alleen in de Arabische landen gebruikt wordt maar ook door christenen in b.v. Indonesië.
Erger is het monolithische godsbeeld van de islam. De koran wijst de Drieëenheid met grote stelligheid af, en ook de kruisdood van Jezus. En daarmee kun je dus niet meer zeggen dat christenen en islamieten dezelfde God dienen. De drieënige God is liefde, maar Allah is niet drieënig, en kan daarom dus ook geen liefde zijn.
Allah is niet drie-enig en kan daarom geen liefde zijn
Nooit geweten dat de kern van Gods liefde gelegen is in Zijn Drie-enigheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten