De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 22 aug 2014 20:33

Deti404: " ik zou me er niet aan storen"

Nee, vooral niet doen. lekker je kop in het zand steken.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 22 aug 2014 20:54

Wat frappant is: de rakties die loskomen wanneer je de bronnen van De Islam aan de kaak stelt, dan wordt je meteen islamofoob, of moslimhater of racist genoemd door mensen die niet eens de moeite nemen om de bronnen in het arabisch te bestuderen. En dan noemen ze mensen die dat wel doen onnozel..........en ja die arme yazidis en die geterrorseerde christenen daar in irak och och och toch........hoe zou dat toch komen........maar laten we vooral de religie erbuiten laten. En die mensen laten stikken. Om te kunnen overleven lieten de ouders hun uitgehongerde en dorstende kinderen hun eigen bloed drinken omdat her westen het niet in de gaten had. Of omdat het om christenen en minderheden ging,de andere kant op kijken. Kom nou....... De Arabische christenen en Yazidis voelen zich door het Westen in de steek gelaten........ EN dan zijn erhier op het forum ook nog die dit topic gebruiken om anderen te treiteren........stelletje wormen!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 aug 2014 21:20

Deti404 schreef:
Het gaat mij ook niet om de religie. Het gaat mij om het christendom als in 'een groep mensen die het christelijk geloof aanhangt'. Dat is geen religie. Religie is de hele traditie rondom kerkgang. Maar men kan ook christen zijn zonder die traditie.

Dat is onzin. religie betekent gewoon geloof in God.
Ook gif is geschapen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 aug 2014 08:17

benefietdiner schreef:En wat had deze man gezegd in juni:
Abdoe Khoulani: leve ISIS!
Afbeelding
De lijsttrekker van de islamitische Partij van de Eenheid in Den Haag heeft zijn sympathie betuigd aan de extremistische terreurgroep Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS). "Leve ISIS", schrijft Abderazak Khoulani op zijn Facebookpagina.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2276 ... IS___.html

De boeven zitten gewoon aan de regeringen tafel in Nederland.

.

Oké, dus die man is vóór de volgende zaken, die ISIS uitvoert:
- het lomp uitmoorden van iedereen die andere opvattingen heeft dan ISIS,
- het levend begraven van mensen (wat een normaal mens zelfs zijn ergste vijand nog niet aandoet!),
- het verkopen van vrouwen als slaven,
- het verkrachten van vrouwen van andere bevolkingsgroepen,
- het onthoofden van mensen en het zwelgen daarin door de resultaten trots op internet te tonen,
- en noem maar op wat dat ISIS-tuig nog meer uitspookt...
Dat zijn dan allemaal zaken die zijn goedkeuring en hartelijk applaus kunnen krijgen. Dat zou hij misschien ook hier willen zien gebeuren.
Kortom, hij zegt daarmee nogal wat! Een uitspraak als 'Leve de 'Ndrangheta!' (=italiaanse maffia-organisatie) verbleekt er totaal bij.

Twee mogelijkheden: óf deze man is inderdaad zo extreem kwaadaardig in zijn gedachten, óf hij is een ontzettende sukkel die niet weet wat hij zegt.

De Telegraaf schreef:Hij noemt het 'hypocriet' dat "tokkies op fora mogen roepen dat moslims dood mogen gaan omdat ze een pro ISIS demonstratie willen houden bij de Iraakse ambassade", schrijft het raadslid op Facebook. "Maar o weeeee als je de waarheid wil verkondigen."

Ik ben benieuwd wat hij als de waarheid wil verkondigen. Het zal wel niet veel kloppends zijn, met die mohammedaanse bril waardoor hij de wereld bekijkt en die zijn denken totaal ontregelt.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 23 aug 2014 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 aug 2014 08:18

Politiek pakt moslimpartij aan om IS-uitspraken
Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... aken.dhtml

Waarom wordt deze man deze crimineel niet per direct gearresteerd zo vraag ik mij af.
We hebben een speciale politie eenheid gekregen voor deze mensen. Kom in actie zou ik zeggen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 aug 2014 09:45

hettys: " religie betekent gewoon geloof in God"

Nee, religie is een door mensen uitgedacht systeem , en heeft niets te maken met het geloof in de God van de Bijbel.

God haat menselijk bedachte religies zoals het Hindoeïsme, Boeddisme, New Age-leer, en de Islam.
Religie is valse afgodendienst.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 aug 2014 10:38

ineke-kitty schreef:hettys: " religie betekent gewoon geloof in God"

Nee, religie is een door mensen uitgedacht systeem , en heeft niets te maken met het geloof in de God van de Bijbel.

God haat menselijk bedachte religies zoals het Hindoeïsme, Boeddisme, New Age-leer, en de Islam.
Religie is valse afgodendienst.

Religie komt van het Latijnse religio - de betekenis is "verplichten" en is van toepassing op alle Godsdiensten dus ook op het christendom.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 aug 2014 10:44

rotterdam

Het interesseert me niet waar het woord religie vandaan komt, maar het heeft niets te maken met het geloof in Christus Jezus, wat overigens geen "verplichting" is maar een volstrekt vrijwillige keuze.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 aug 2014 10:58

Zo beweert men ook dat de Islam een "idiologie" is i.p.v. een "religie" en dat is een groot misverstand. De Islam [er]kent Allah als hun "god" en is daarmee DUS een valse religie, een valse dienst aan een valse god.

En ja, de Islam is "verplicht" voor elke moslim, en als het aan de ïdiologie" van deze religie ligt, voor alle "ongelovigen" inclusief de Joden en de Christenen.
Dat staat zwart op wit in de Koran beschreven.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 aug 2014 12:57

Nou wordt de naam 'Allah' ook wel door bijvoorbeeld Arabische christenen gebruikt voor God, omdat het nu eenmaal het arabische woord voor God is. Dus daar zit het op zich nog niet eens zo in. Zolang ze die naam maar niet buiten de grenzen van de Arabische taal gaan gebruiken, want dan vind ik het wel lelijk klinken. Dan gaat het namelijk wel erg islamitisch klinken.

Erger is het monolithische godsbeeld van de islam. De koran wijst de Drieëenheid met grote stelligheid af, en ook de kruisdood van Jezus. En daarmee kun je dus niet meer zeggen dat christenen en islamieten dezelfde God dienen. De drieënige God is liefde, maar Allah is niet drieënig, en kan daarom dus ook geen liefde zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 aug 2014 13:34

Boekenlezer

Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat de Islam niet erkent/gelooft dat Christus Jezus de Zoon van God is, Hij God IS. Sterker nog: de Islam zegt dat God geen Zoon HEEFT.
Daarmee is deze valse religie alleen al verwerpelijk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 aug 2014 13:57

ineke-kitty schreef:rotterdam

Het interesseert me niet waar het woord religie vandaan komt

Een beetje kennis is nooit weg mevrouw.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 aug 2014 14:14

Boekenlezer schreef:Nou wordt de naam 'Allah' ook wel door bijvoorbeeld Arabische christenen gebruikt voor God, omdat het nu eenmaal het arabische woord voor God is. Dus daar zit het op zich nog niet eens zo in. Zolang ze die naam maar niet buiten de grenzen van de Arabische taal gaan gebruiken, want dan vind ik het wel lelijk klinken. Dan gaat het namelijk wel erg islamitisch klinken.

En het gebruik van "Messias" ? Buiten de Griekse grenzen ? ook lelijk ?
Hoe kan iets "islamitisch" klinken ? Het is gewoon een vertaling die overigens niet alleen in de Arabische landen gebruikt wordt maar ook door christenen in b.v. Indonesië.

Erger is het monolithische godsbeeld van de islam. De koran wijst de Drieëenheid met grote stelligheid af, en ook de kruisdood van Jezus. En daarmee kun je dus niet meer zeggen dat christenen en islamieten dezelfde God dienen. De drieënige God is liefde, maar Allah is niet drieënig, en kan daarom dus ook geen liefde zijn.

Allah is niet drie-enig en kan daarom geen liefde zijn

Nooit geweten dat de kern van Gods liefde gelegen is in Zijn Drie-enigheid.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 aug 2014 14:24

rotterdam

Ik heb meer dan genoeg kennis om religie te onderscheiden van de ware Godsdienst, dus waar het woord "religie" vandaan komt is, althans voor mij, niet relevant.
Ik ga uit van Gods Woord, de Bijbel, en het geloof in Christus Jezus, en dat is alles behalve een door mensen bedacht "verzamelwoordje" zoals door u e.a. geschetst wordt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 aug 2014 14:47

IRAN PRESSURES DETAINED PASTOR TO CONFESS WRONGDOING; CHRISTIAN'S FAMILY

TEHERAN, IRAN: By BosNewsLife Middle East Service.

A detained Iranian pastor faces charges of "waging war against Allah" and is pressured to falsely confess that his evangelical church movement is involved in anti- government activities, Christian Rights activists say.

Bron: BosNewsLife.

Terug naar “Archief”