Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 okt 2008 19:44

Het lijkt hier wel een besmettelijk virus man, bij ons in de kerk is ook iedereen aan het zwangeren.
Wie is er nu eigenlijk op refoweb zwanger want ik kan het niet meer bijhouden.
Bloempje wel leuk een druk kind want dan kan je het tenminste heel de tijd voelen, bij Rianne lag de placenta voor en ik voelde bijna nooit iets terwijl bij Annemiek er heel veel contact was, want die lag met haar voetje te trappen!

Maar ik heb geen zwangerschapskwaaltjes alleen ben ik net holle bolle gijs want ik blijf eten en eet ik niet dan word ik helemaal beroerd van de honger......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 okt 2008 19:49

ChupaChups schreef:Laat ik maar ff wegblijven dan hier, voordat 'het' op mij overspringt :mrgreen:

ik vertrek hier ook maar even :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 okt 2008 19:49

fijn dat de echo goed was bloempie!

hoe is het met jou rosekapje?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 20 okt 2008 20:03

pol schreef:Het lijkt hier wel een besmettelijk virus man, bij ons in de kerk is ook iedereen aan het zwangeren.

Ik zwanger
Jij zwangert
wij zwangeren
jullie zullen zwangeren

:mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 20:17

Pol, in welke zin lag jou placenta voor? net zoals bij mij, dus bloedingen, weinig mogen doen en als het zo blijft niet natuurlijk bevallen? Zo ja tips voor mij misschien.

Hier kan het beter, eind vorige week t/m gisteren elke keer weer vloeien, nu gelukkig stuk minder. Voel me gewoon rot, ben er toch onzeker over en hoop gewoon dat alles goed mag gaan. We horen ook van allerlei mensen nu die ook iemand kennen die dat heeft gehad en eerlijk gezegd word je dan van sommige verhalen niet zo blij.
Durf me eerlijk gezegd nog niet te verheugen op de komst van een kindje.

en nou wil ik kamertjes zien van andere zwangeren en positieve berichtjes! :) vrolijk me maar op :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 okt 2008 20:22

rosekapje schreef:Pol, in welke zin lag jou placenta voor? net zoals bij mij, dus bloedingen, weinig mogen doen en als het zo blijft niet natuurlijk bevallen? Zo ja tips voor mij misschien.

Hier kan het beter, eind vorige week t/m gisteren elke keer weer vloeien, nu gelukkig stuk minder. Voel me gewoon rot, ben er toch onzeker over en hoop gewoon dat alles goed mag gaan. We horen ook van allerlei mensen nu die ook iemand kennen die dat heeft gehad en eerlijk gezegd word je dan van sommige verhalen niet zo blij.
Durf me eerlijk gezegd nog niet te verheugen op de komst van een kindje.

en nou wil ik kamertjes zien van andere zwangeren en positieve berichtjes! :) vrolijk me maar op :)

Hee, kop op rosekapje!!!!! Niet in de put gaan zitten meid, gewoon rustig aan blijven doen en luister niet naar vervelende verhalen want elke zwangerschap is uniek en niet te vergelijken.
Maar bij mij lag de placenta tussen het kind en de buikwand zeg maar, dus als de baby trapte, trapte ze tegen de placenta en voelde ik niks. Met de bevalling was dat totaal geen probleem, de vliezen waren gelukkig niet gebroken anders was ze voordat de vk erwas onder de douche geboren.
Ligt jou placenta ook zo of voor de baarmoederuitgang?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 20:22

die van mij ligt voor de baarmoedermond.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 20:25

hoeveel weken ben je nu precies? en al op controle geweest?
gaan de meiden straks op 1 kamer? Hier de jongens wel. We willen ook nog wel een jongenskamer dan gaan maken.

en oh ja wat ik heel positief vind is dat ik nog steeds mijn eigen kleren pas. heerlijk.
alhoewel ik al wel een paar leuke nieuwe dingen in de kast heb hangen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 okt 2008 20:25

Mijn schoonzus heeft vijf gezonde jongens en bij alle vijf heeft ze van begin tot eind bloedingen gehad.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 okt 2008 20:28

trijntjejohanna schreef:
ChupaChups schreef:Laat ik maar ff wegblijven dan hier, voordat 'het' op mij overspringt :mrgreen:

ik vertrek hier ook maar even :mrgreen:

Ik blijf lekker rondhangen! Misschien slaat het ook wel op mij over ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 okt 2008 20:32

rosekapje schreef:hoeveel weken ben je nu precies? en al op controle geweest?
gaan de meiden straks op 1 kamer? Hier de jongens wel. We willen ook nog wel een jongenskamer dan gaan maken.

en oh ja wat ik heel positief vind is dat ik nog steeds mijn eigen kleren pas. heerlijk.
alhoewel ik al wel een paar leuke nieuwe dingen in de kast heb hangen.

Ik vermoed rond de 10 weken nu. maar ik hield mijn menstruatie niet goed bij en in de vakantie is de test gedaan en die was positief dus dat is nu 7 weken terug.
Annemiek verkast naar de zolder, daar hebben we een 4e slaapkamer, haar slaapkamer zit nog babybehang op en dat is makkelijk dus we hoeven voor Annemiek een kast te kopen en de kamer wat aan te passen en voor de baby de kleertjes op te zoeken en uit te wassen.

Ik kan mijn eigen kleren ook nog aan en schooi bij schoonzus maar wat pos. kleding af en ik heb nog een rok via mp.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2008 21:26

Oke, positieve berichtjes dan :D
Hier gaat het goed. PLacenta ligt aan de achterkant, maar ik voelde ons kindje met 18 weken pas een beetje, en met 22 pas echt schopjes aan de buitenkant. Nu voel ik het de hele dag door, gister werd het gewoon vervelend, zo druk dat het was. Ik heb continu het idee dat mensen allemaal naar mijn buik staren (omdattie dik is natuurlijk) omdat dat ding steeds zo heen en weer gaat :D
Ik begin een beetje te waggelen, en dat vind ik raar. Maargoed, het zal allemaal wel horen enzo. En dat aankomen, daar zal ik nooit aan wennen.
Maar verder gaat het de afgelopen dagen echt goed. Weinig klachten meer. Het kamertje is bijna klaar. Nog 1 gordijn en de stoel nog even schilderen en de voor en achterkant van het bedje, want dat is nog niet helemaal naar mijn zin. Dan is het klaar.

We lopen allebei elke dag wel een keer dat kamertje in, en roepen dan steeds:' Wow, wat is het toch gaaf!' Hahaha.
Ondertussen naai ik ook lekker verder, en als mijn blouse klaar is, heb ik keiveel zin in babykleertjes. Neutrale dan maar. Kan niet wachten tot het kindje er is :D

Sterkte Rosekapje!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 okt 2008 22:04

liefje schreef:Heb je al een buikfoto?

Hoever ben je nu dan als ik vragen mag?
Ik voelde Danique ook al met 14 weken toen die jumptte ook van links naar rechts en van boven naar beneden :mrgreen:

Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen buikfoto gemaakt. Zal er binnenkort maar eens mee beginnen. Er is nu namelijk wel een bolling te zien.
Ik ben nu 13 weken en 1 dag. Thomas voelde ik met ruim 16 weken geloof ik, op zich wel vroeg voor een eerste, dus wat dat betreft kijk ik er ook niet zo raar van op dat ik het nu al voel.
Maar dat jij Danique met 14 weken voelde is wel vroeg zeg! Een eerste voel je toch meestal niet zo vroeg.
Ik vind het wel gezellig dat ik het voel bewegen. Met Thomas maakte ik ook altijd veel contact en ik kletste de hele dag tegen hem. 8)
Dat heb ik na de zwangerschap ook het meeste gemist. Je bent eerst continu met zijn tweetjes en opeens ben je apart van elkaar.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 okt 2008 11:02

Hier twee foto´s van de echo:
Afbeelding

Afbeelding
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 21 okt 2008 11:14

Oh, wat mooi om te zien. Echt elke keer weer een wonder.

Terug naar “Archief”