mealybug schreef:Wat is terechtbrengen?zie Gal6:1
En ja, het was het huis van Noach.
So what?
De Heere maakt een verbond met Noach en sluit zijn hele huis er bij in, gelovig of niet. Alleen Noach wordt rechtvaardig genoemd.
Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Wat is terechtbrengen?zie Gal6:1
En ja, het was het huis van Noach.
So what?
De Heere maakt een verbond met Noach en sluit zijn hele huis er bij in, gelovig of niet. Alleen Noach wordt rechtvaardig genoemd.
Teus schreef:Misschien was Hitler wel behouden.
naamloos schreef:naamloos schreef:
Dus alle gedoopte kinderen van gelovigen zijn behouden Gevaarlijke leer hoor
Rotterdam:
Weet u, meneer of mevrouw naamloos, geloven dat gedoopte kinderen van gelovige ouders niet behouden zijn, dat is een gevaarlijke leer.
Als je gedoopt bent, dan ben je niet meer "naamloos" dan ben je christen "van Christus".
Nou snap ik hoe jij aan een paar miljard christenen komt! Gewoon effe wat water op het voorhoofd, en hup, weer een christen erbij!!!
KZou het er maar niet op wagen hoor, de doop behoud niet. Gevaarlijke leer, misschien was Hitler ook wel gedoopt?
mealybug schreef:Nergens , maar dan ook nergens staat dat je door een verbond gered wordt.Waar zeg ik dat?
Alleen geloof, learsi.
Verbondsheiligheid, wat is dat nu weer voor theologische term?Als je je niet wilt verdiepen dan kom je niet verder. Neem je concordantie en bestudeer de teksten over "verbond".
De Schrift kent het fenomeen Verbonds-God hoor.
.. Hij heeft Zijn verbond in eeuwigheid geboden; Zijn Naam is heilig en vreselijk...
Abraham werd door het geloof gered, niet door een verbond.
De Verlosser is voortgekomen uit het verbond met Abraham, je haalt dingen door elkaar.Wat de Heere van eeuwigheid voorgenomen heeft wordt hier beneden verbondsmatig gewerkt.
Een kind van 13 heeft een redelijk besef van goed en kwaad hoor.Bambi schreef:Hoe gaat het ook alweer bij de evangelischen?
Een kind van 13 zegt dat het gelooft en wordt ondergedompeld en is behouden?
Zonder dat het nog weet heeft van goed en kwaad, sterker nog, terwijl het leert dat zonde geen zonden meer zijn, omdat bij voorbaat alles al vergeven wordt.
Dus leef maar raak, want de wet telt niet meer en staat ook niet in je hart gegrift, Halleluja.
naamloos schreef:Een kind van 13 heeft een redelijk besef van goed en kwaad hoor.
En het is helemaal van de knotse dat evangelischen leren dat zonde geen zonden meer zijn, laster vind ik dat zelfs.
Hou is effe in gedachten dat er vele richtingen zijn hè!
Leef maar raak, poeh zeg! Beschuldig maar raak, beter gezegd vals.
Jij die naar de wet wil leven mag dat zeker gewoon doen, ik tel zo als drie leugens in je post.
Vernijnig gereformeerd hoor.
Aanvalsposten, doe gewoon johBambi schreef:Zo komen jouw aanvals postings op de kinderdoop en gereformeerden nu ook over.
Dan weet je dat in het vervolg.
naamloos schreef:Aanvalsposten, doe gewoon johAls je er niet tegen kunt dat iemand een andere mening hebt dan jij moet je niet op een discussieforum zitten.
Ik heb gewoon gezegd dat de doop niet behoud, dat je daardoor geen christen wordt. Dat is een gevaarlijke leer.
Zeg liever waar je het niet mee eens bent i.p.v. leugens te vertellen.
Je mag niet liegen, dan weet je dat in het vervolg, op je hart geschreven toch![]()
![]()
Bambi schreef:Handelingen 16:31 En zij zeiden: Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en uw huis.
32 En zij spraken tot hem het woord des Heeren, en tot allen, die in zijn huis waren.
33 En hij nam hen tot zich in dezelve ure des nachts, en wies hen van de striemen; en hij werd terstond gedoopt, en al de zijnen.
Bambi schreef:Voor het gemak vers 31 maar over geslagen?
naamloos schreef:Dus alle gedoopte kinderen van gelovigen zijn behoudenGevaarlijke leer hoor
Misschien is het je niet opgevallen, maar er staat een vraagteken achter. Dus niks geen leugen verspreiden.Bambi schreef:Dat noem ik nu leugens verspreiden, want ik heb niet gezegd dat kinderen behouden worden door de doop.
En misschien moet je mijn posten van de afgelopen dag nog maar eens doorlezen in dit topic, die gaan wat dieper dan de opruiende conclusies die jij eruit trekt.
En als je niet snapt wat ik opgeschreven heb, moet je jezelf eens afvragen wat je in het gesloten gedeelte te zoeken hebt.
Anoniem_89 schreef:Ten eerste: Belijdt gij dat onze kinderen in zonde ontvangen en geboren en daarom aan velerlei ellende, ja zelfs aan het eeuwige oordeel onderworpen zijn, maar dat zij in Christus geheiligd zijn en daarom als leden van Zijn gemeente behoren gedoopt te wezen?
Kinderen zijn al geheiligd door het geloof van hun ouders (waarom nog gedoopt worden)?.
1 Korintiërs 7,14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens. Zou dat niet zo zijn, dan zouden uw kinderen onrein zijn. Maar nu zijn ze geheiligd.
Bron: http://cgk-onstwedde.nl/gemeente/Doopformulieren
"En Cornelius werd gedoopt en zijn hele huis met hem"
"Zie je wel, zijn héle huis" zeggen de reformatorische mensen. "Ja maar wie zegt dat daar kinderen bij zaten?" zegt de evangelische mensen. En dat is zo, we hebben beiden geen keihard argument. Had God dan niet twee woordjes toe kunnen voegen? Cornelius werd gedoopt en zijn hele huis met hem, inclusief baby's? Dan hadden we die hele discussie niet gehad. Maar nee, God heeft dat niet gedaan. Ik denk dat hij ons hierin een belangrijke les wil leren. Namelijk: mensen die aan volwassendoop doen, leren jullie maar eens uw broeders lief te hebben die aan kinderdoop doen. En mensen die aan kinderdoop doen, leren jullie maar uw broeders lief te hebben die aan volwassendoop doen.
Je hebt helemaal gelijk.
Het leukste argument wat ik tot nu toe van de volwassendopers heb gehoord, is dat er bij hem in de straat ook niet veel baby's wonen.![]()
Die persoon vergat dat in de tijd van de Bijbel, de baby's rap na het huwelijk kwamen en niet zo als nu na een zorgvuldige planning.
mealybug schreef:''Maar zonder geloof is het onmogelijk Hem welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een Beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.” hebreeën 11: 6.''
Vind je dan zelf ook niet dat jouw reactie hierboven, in vergelijking met die tekst, zo farizeeër achtig en koud overkomt en dus uit het menselijk verstand voortkomt, maar niet uit de grote Liefde van God.
Want als God een kind van gelovige ouders al apart gezet heeft, wie ben jij dan om te zeggen, dat ze er nog niet bij horen, omdat ze nog niet zelf hebben gezegd dat ze geloven?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten