elbert schreef:Dat is te simpel en dus onjuist. Ook op links heb je hele ongure types die demoniseren.
Maar die hebben over het algemeen geen tv-kanaal dat deze content 24/7 uitzendt zoals FOX news.
Ben je man, wit, hetero enzovoorts, dan ben je per definitie een racistische, seksistische en transfobe onderdrukker en moet die macht afgepakt worden en ben je zwart, vrouw, trans en gehandicapt (die combinatie tikt weer alle intersectionele boxjes aan) enzovoorts dan word je onderdrukt en moet je "geholpen" worden om bevrijd te worden van die onderdrukking. Wat krijg je nu als je Critical Theory loslaat op de maatschappij? Nou, dan krijg je polarisatie natuurlijk. Want mensen reageren er nogal slecht op als je hen zonder meer tot het kwaad rekent enkel op basis van eigenschappen waar ze ook niks aan kunnen doen.
Ik herken je typering van CRT niet. Wat CRT volgens mij - correct - zegt is dat de samenleving is ingericht ten bate me witte, hetero man en dat je als zo iemand dus bevoordeeld bent. Dat is niet de schuld van de persoon zelf, maar het vraag wel dat je je daar meer bewust van bent.
Ik denk ook dat Critical Theory en dan vooral de politieke uitwerking ervan zich slecht verhoudt tot de antidiscriminatie gedachte, ook al zeggen aanhangers ervan juist tegen discriminatie te strijden.
Sorry, maar ik heb er altijd moeite mee als blanke hetero's claimen dat ze gediscrimineerd worden. Niet altijd alles precies zo krijgen als je wilt is nog geen discriminatie.
. De stad Portland in Oregon is een plaats waar die beweging nogal sterk vertegenwoordigd is en waar die beweging het burgerlijke leven al meerdere keren min of meer lam heeft weten te leggen.
Ja, met die vreselijke straatfeesten en barbecues en zo.
- een opiniepeiling door YouGov wijst uit dat politiek geweld door Republikeinen en ouderen als een groter probleem wordt ervaren dan door Democraten en jongeren. Van Democraten en jongeren vindt een groter deel dat politiek geweld acceptabel is dan bij Republikeinen en ouderen. Dat komt dus niet overeen met jouw opmerking dat "de schuld toch echt bij rechts ligt".
Als alle andere opties worden afgenomen en je constant wordt aangevallen, dan blijft geweld over, inderdaad. Je noemt hier wel een feit, maar kijkt niet naar de oorzaak achter dit feit.
Waar ik bang voor ben is dat er dwazen zijn in Amerika (of ze nou links of rechts zijn maakt me niet uit, het zijn dwazen) die dit nog verder willen voeren en een daadwerkelijke burgeroorlog willen beginnen. Dat zou rampzalig zijn en mogelijk een einde van de Amerikaanse democratie tot gevolg kunnen hebben.
Daar ben ik ook bang voor.
Deze clip was inderdaad bizar. Degene die deze opmerkingen deed heeft inmiddels zijn excuses aangeboden, maar het leed is alweer geschied. Ontslag lijkt me ondanks deze excuses gepast, maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.
En zelfs het excuus was halfslachtig zo van "okee ze hoeven niet allemáál dood." Maar het toont wel een belangrijk verschil: links zegt iets feitelijke over LKirk en wordt gecancelled. Rechts roept op tot massamoord en.. sorry hoor.
Het is een wonder dat die knakker nog niet in Trumps kabinet zit als minister van huisvesting.
Kijk, links wordt al weggezet als extreem als ze vragen om gezondheidszorg, onderwijs, een schoon milieu en bestaansrecht voor homo's en transgenders. Rechts daarentegen roept openlijk op om met name transgenders aar ook andere ongewenste groepen volledig uit te wissen. Ook Kirk deed dat, en die is ondertussen heilig verklaard en dat is het verschil.