Ik zeg niet dat hij geen commentaar mag geven op het christendom of welke godsdienst dan ook, maar hij schreef echt vuile dingen over het christendom (en andere godsdiensten) daar kan ik heel slecht tegen!!
maar jij hebt ook het recht daar tegen in te gaan Mr!
Nee ik blijf erbij dat we ons niet zo snel beledigd moet voelen. Wat heeft theo van gogh zelf wel niet voor dingen naar zijn hoofd geslingerd gekregen.
Tuurlijk hij heeft moslims beledigd, maar wat dan nog?
(misschien komt dit wat onverschillig over). Ik vind dat je het niet zo snel over beledigen moet hebben. Iedereen heeft gewoon het onvervreembare recht om de dingen te zeggen zoals hij/zij dat ziet en soms is daar nu eenmaal provocerende taal voor nodig.
Overigens heb ik daar van islamitische zijde ook geen moeite mee. Die kunnen toch lekker terug beledigen?
Ik vind dat de grens van vrijheid van meningsuiting heel ver ligt, als ik het uit men hoofd weet stelt de wet geen beperkingen in beledigingen alleen word er een uitzondering gemaakt voor willens en wetens iemand individueel met een valse beschuldiging schade toebrengen (waar artikel 262 over gaat).