Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mar 2004 11:50

Evelien schreef:Maar mensen denken gelijk bij internetrelatie's dat mensen achter internet gaan zitten en even een vriendin/vriend er van af plukken. Dat is in de meeste gevallen niet zo.

Ik heb zelf ook een internetrelatie gehad. Wij kwamen erachter dat we bij elkaar op school zaten. Je ziet elkaar, spreekt met elkaar, je doet leuke dingen met elkaar.

zo zie je maar weer hoe mooi het leven kan lopen....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2004 09:07

wij leerden ook elkaar kennen via internet, toen bleek dat ik ergens kwam wonen (tijdelijk) waar hij vlakbij woonde... mooi toch :lol:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 apr 2004 22:06

Ik heb het idee dat je van iemand via internet nooit een volledig beeld kan vormen. En dat je dan de gaten die er in het beeld zijn op gaat vullen.. maar hoe? doe je dat niet automatisch positief?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 22:22

parkiet schreef:Ik heb het idee dat je van iemand via internet nooit een volledig beeld kan vormen. En dat je dan de gaten die er in het beeld zijn op gaat vullen.. maar hoe? doe je dat niet automatisch positief?

Dat is natuurlijk altijd als je iemand nog maar net kent. Ik denk dat je elkaar goed kunt leren kennen via internet. Maar voor je een echte relatie begint denk ik ook wel dat je elkaar een paar keer int echt gezien moet hebben ja. (Het lijkt me zowiezo niet echt een prettig idee om iets te hebben met iemand die ik nog nooit irl gezien zou hebben..)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 apr 2004 22:28

maar als je alleen via internet contact heb komen sommige dingengewoon niet aan de orde... bijv hoe iemand met andere mensen omgaat...
en een relatie met iemand die je nog nooit gezien hebt.. neee dat lijkt me vreselijk...

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 09 apr 2004 08:22

parkiet schreef:maar als je alleen via internet contact heb komen sommige dingengewoon niet aan de orde... bijv hoe iemand met andere mensen omgaat...
en een relatie met iemand die je nog nooit gezien hebt.. neee dat lijkt me vreselijk...

ik denk dat je voor ogen moet houden dat een relatie via internet eigenlijk pas begint als je elkaar in het echt hebt gezien. Je hebt via internet wel veel gepraat over van alles. Net als in het relive als je een relatie krijgt dan begin je voor die tijd toch ook met gezellig babbeltje klikt het enz...zo moet je internetrelatie ook zien...het echte begint pas in het echt...snap je?
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 apr 2004 08:48

Ik vind dit onderwerp wel grappig. Ik was bevoorbeeld zelf nooit ínternet-georienteerd. In tusssneuren gingen we wel eens met een groepje chatten. Uit nieuwsgierigheid deed ik me, maar het was een reguliere chat en de eerste de beste die ik sprak was een vunzigerd. Ik weg. Toen ben ik eens de EO chat gaan proberen. En de allereerste keer raakte ik aan de praat met wie het onwijs klikte. Ik vond dat echt razend spannen omdat het helemaal nieuw voor me was. We zijn gaan mailen, en na een jaar! mailen, echt vaak hele diepe en vertrouwelijke gesprekken. Hebben we elkaar voort eerst gezien. We belden toen al wel met elkaar, dat maakt iemand al een stuk menselijker. Na die keer heb ik ook nooit meer gechat. De laatste tijd ben ik weer btje gevallen voor de refowebchat :mrgreen:

Hij is nu echt eeb kei-goede vriend. Ik zie hem regelmatig. k ben heel dankbaar dat ik hem ken, ook al via zo'n digitale manier.
Maar heel soms den ik wel: bij mij is het goed gegaan. Maar stel dat je een jaar vertrouwelijk mailt, elkaar life ontmoet en het blijkt een soort druiloor te zijn. Volgens mij is dat echt een grote ontgoocheling waar je best last van krijgt. Digitaal een goede vriend maar in het echt klikt het voor geen meter.

Over het algemeen waardeer ik mijn real-life-vrienden prima en heb ik niet zo'n hang naar vrienden maken op internet. Maar als het s gebeurd, is het best lachen.
Ook zou ik never chat doen op een seculiere site, laat staan iemand meeten.
Laatst gewijzigd door meschianza op 09 apr 2004 08:57, 2 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 apr 2004 08:49

zussie schreef:
parkiet schreef:maar als je alleen via internet contact heb komen sommige dingengewoon niet aan de orde... bijv hoe iemand met andere mensen omgaat...

ik denk dat je voor ogen moet houden dat een relatie via internet eigenlijk pas begint als je elkaar in het echt hebt gezien. Je hebt via internet wel veel gepraat over van alles. Net als in het relive als je een relatie krijgt dan begin je voor die tijd toch ook met gezellig babbeltje klikt het enz...zo moet je internetrelatie ook zien...het echte begint pas in het echt...snap je?

dat is ook wel logisch toch? iemand kan je via internet heel anders voordoen dan dattie in't echt is, daar moet je goed mee uitkijken...
maar je begint toch zowiezo niet iets met iemand die je nog nooit hebt gezien? :|

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 apr 2004 08:56

Jannoek schreef:
zussie schreef:

dat is ook wel logisch toch? iemand kan je via internet heel anders voordoen dan dattie in't echt is, daar moet je goed mee uitkijken...
maar je begint toch zowiezo niet iets met iemand die je nog nooit hebt gezien? :|

Echt een relatie? Verkering? Da's interessant....gebeurd dat dan?
:shock:

WAha 8) dat gaat wel een beetje ver zeg.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 apr 2004 10:39

't klinkt mij ook zeer ongeloofwaardig in de oren maar okeej :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2004 10:46

Nou, je hoort toch wel van die verhalen dat de een in amerika en de ander in europa woont en dat ze dan besluiten te gaan trouwen zonder elkaar ooit gezien te hebben, en dat het dan een of andere ouwe vunzige kerel bleek te zijn die wel wat in het jonge meisje zag.. :shock:

Wat trouwens wel cool zou zijn: als je elkaar bedondert. Dus dat de knappe jongeman een lelijke ouwe kerel is en de beeldschone jongedame een klappertandend (met je kunstgebit dan he) oud mensje.. Kejje lachen als ze gaan meeten.. :mrgreen:

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Ohjah, zeker wel

Berichtdoor Fly29 » 09 apr 2004 21:38

zussie schreef:Zoals meerderen...ook ik heb een relatie via internet..we waren beide al langer via msn enzo bevriend..hadden beiden ook een relatie...en nadat dat onafhankelijk van elkaar uit gegaan was gingen we intensiever chatten en mailen doordat we herkenning vonden...

Toen hebben we na heel lang wikken en wegen elkaar ontmoet en tja dat verliep goed en we groeide naar elkaar...en nu zijn we al twee jaar bij elkaar.

en gelukkig toch fly? :lol: :lol: :lol:

Of wij gelukkig zijn? Het moest rustig aan groeien maar we zijn er aardig in de buurt gekomen. En zoals het nu gaat, zie ik het wel zitten:-)

Groet houdoe en wij zien elkaar weer binnenkort, Zussie!

fly29

P.s. haha.. de rest vertel ik wel pb

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 apr 2004 21:56

Aragorn schreef:Nou, je hoort toch wel van die verhalen dat de een in amerika en de ander in europa woont en dat ze dan besluiten te gaan trouwen zonder elkaar ooit gezien te hebben, en dat het dan een of andere ouwe vunzige kerel bleek te zijn die wel wat in het jonge meisje zag.. :shock:

Wat trouwens wel cool zou zijn: als je elkaar bedondert. Dus dat de knappe jongeman een lelijke ouwe kerel is en de beeldschone jongedame een klappertandend (met je kunstgebit dan he) oud mensje.. Kejje lachen als ze gaan meeten.. :mrgreen:

Dat zal vast ook welles gebeuren zo :mrgreen: :mrgreen:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 apr 2004 22:24

meschianza schreef:
Jannoek schreef:
zussie schreef:

Echt een relatie? Verkering? Da's interessant....gebeurd dat dan?
:shock:

WAha 8) dat gaat wel een beetje ver zeg.

haha, dat mag ik niet hopen.. dat lijkt me echt vreselijk... maar ik vraag me idd wel es af of de mensen die ik via internet ken net zo zijn als ze zich voordoen....

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 apr 2004 22:26

Afspreken zou ik zeggen.Of naar een meeting.Dan weet je t zo :wink:

Terug naar “Archief”