Berichtdoor Teus » 05 nov 2014 01:46
Inderdaad Rotterdam, ik kan me niet voorstellen dat je op de bres gaat voor kerken zonder dat je weet wat er geleerd wordt. De kans is groot dat je het verkeerde verdedigd zoals nu.
Ik weet heel goed wat de leer is van de G.G. enz. Denk je dat je de enige bent die dat weet ?
Flauw hoor.......dit is dezelfde reactie waar je me van betichtte, vond je ook flauw en natuurlijk denk ik niet en weet je dat ik niet de enige ben. Maar ..ik ben er van overtuigd dat je het verkeerde verdedigd. Je weet geen ruk over die leer, want je kunt het sowieso niet beoordelen omdat je er elke keer gruwelijk naast zit.
Het feit dat ik persoonlijk deze zaken anders zie, beleef en geloof is van ondergeschikt belang.
Daar gaat het ook niet om, het gaat er om wat God er van vindt.
Ik ken heel veel mensen uit deze kerken, het zijn diepgelovige mensen waar ik groot respect voor heb. En laat ik maar eerlijk zijn dat heb ik voor jou niet.
Je moet altijd eerlijk zijn. Je hoeft voor mij absoluut geen respect te hebben, maar ik weet wel hoe het komt, jij koester satan en ik haat hem, dat komt vanzelf harder over. Ik heb respect voor God en jij voor mensen.
Wat jij doet ervaar ik als respectloos ordinaire vuilspuiterij.
Ik heb geen respect voor satan, ik heb geen goed woord voor hem.
Het eenvoudige feit dat jij als eenling meent geroepen te zijn om de Godsdienstige beleving van honderdduizenden mensen te benoemen als leugens en satanswerk is voor mij het ultieme bewijs dat jouw theorieën grenzen aan godsdienstwaanzin.
Helaas beschuldig je de Heere Jezus er dan ook van.
Ach de een krijgt het onderscheid te zien en de ander niet, dat blijkt. Als je nu eens begreep waar we het over hebben en beter leest wat ik schrijf.
Je drijft door en probeer me te betichten van dingen die niet aan de orde zijn, we hadden het over een persoon en jij maakt er al honderduizenden van.
Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen.
Vreemd dat probeer ik ook te voorkomen door jouw dwaze gedachten aan de kaak te stellen.
Je vind het vreemd omdat je het nog steeds niet begrijpt. Het verschil is, het klinkt misschien arrogant maar dat zij dan zo, jij weet niet waar je het over hebt. Je bent niet capabel om mijn gedachten aan de kaak te stellen.
Overigens, ik hoor niet bij de Kerk van Christus.
Heb ik weer een woordje "fout" geformuleerd ? Wat is hier niet goed ?
Duidelijk dat je niet leest wat er geschreven wordt. Dit is al zo vaak genoemd op meerdere topics.
Het vermoeden had ik al dat je dat niet zou begrijpen. Wil je zeggen dat jij weet wat God wil jegens mij? Weer meng je je in zaken waarvan je geen weet hebt.
Nogmaals, wil je me nu echt wijsmaken dat God van jou vraagt om medechristenen te beledigen, uit te schelden en lasteren ?
Ik wordt moe van je Rotterdam, om elke keer weer te constateren dat je het niet begrijpt, dingen noemt waar ik het niet over heb gehad. Je weet echt niet waar we het over hebben. Is dit eigenweizigheid? of snap je het echt niet.
God gaat Zijn ongekende gang, Teus, weet je vroeger zongen we zo'n mooi lied "Die wolken, lucht en winden wijst spoor en loop en baan, zal ook wel wegen vinden, waarlangs uw voet kan gaan".
De intentie van dit lied gaat ergens anders over vriend, is hier niet van toepassing.
God gaat Zijn ongekende gang, met jou, met mij, met de Gereformeerde Gemeente.
Nee hoor, niet in het geheel, “merk op mijn ziel welk antwoordt God u geeft” en “Kijk op naar de dingen die van boven zijn, opdat gij een wijs hart bekome”.
Niet de dingen die van mensen zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a