Avondmaalsgangers per gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor mona » 04 nov 2014 17:44

mealybug schreef:Met die geheimzinnigheid en vermeende exclusiviteit versus het nalaten van de plicht en het gunnen aan de ander om de Waarheid te verkondigen, met name waar deze gehoord kan worden, valt ook deze groep door de mand , natuurlijk.
Tuurlijk MB, inderdaad: door de mand gevallen, dus kan afgeserveerd worden.
Bekruipt me de vraag: had je er al navraag naar gedaan, naar die gemeente? Je zou het zomaar aan een Mod kunnen vragen, of een mail naar refoweb? Nog niet gedaan???
Spreek ik je later wel weer.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 04 nov 2014 17:50

Teus schreef: Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler

JeeWee schreef:Doe dat nou toch niet!
Zo'n opmerking druipt weer van de ingehouden frustratie..
Zaai met liefde en blijf verder van de plantjes af

Jeewee ik merk weer op dat je inhoudelijk niets leest, niet begrijpt wat er staat of gewoon negeert.
Het gaat niet om de plantjes, het gaat om De Landarbeider en het Voedsel wat Hij brengt, maar het wordt verkwanselt en men laat het roven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 04 nov 2014 17:56

mona schreef:Tuurlijk MB, inderdaad: door de mand gevallen, dus kan afgeserveerd worden.
Bekruipt me de vraag: had je er al navraag naar gedaan, naar die gemeente? Je zou het zomaar aan een Mod kunnen vragen, of een mail naar refoweb? Nog niet gedaan???
Spreek ik je later wel weer.

Is dat de modus operandus?
Als iemand de Waarheid heeft, schreeuwt hij het uit.
"Waar het hart van vol is, loopt de mond van over" is een bijbelse uitspraak.
Maar om een of andere reden blijft het maar een geheim, al sinds het artikel geplaatst is, wat de identiteit nu is van deze gemeente/voorganger?

Vind je dat niet heel erg vreemd?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 04 nov 2014 19:41

Is inderdaad heel erg vreemd.
Bij ons in de samenkomst is een ongelooflijke groei gaande door verhoring van de maandelijkse bid stond. God is zo Groot, weet je wat er komt? Zware gergemmers.
Wij zijn trots op onze Heiland en vertellen het een ieder die in in onze buurt komt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 04 nov 2014 20:54

mealybug schreef:Vind je dat niet heel erg vreemd?
Nee, ik had dat idd niet zo ervaren. Meer dat ik gegrepen werd door het verlangen ook meer van de Heilige Geest te mogen ervaren in onze gemeente. Ik zou zelf liever zo'n gemeente worden, dan dat ik perse moet weten waar het zich afspeelt. Maar geheim hoeft het van mij ook niet te blijven.

MB, je blaast altijd zo direct hoog van de toren door je snijdende woorden. Kan je nu niet eens eerst gewoon op een normale toon beginnen? Zou echt een verademing zijn.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 nov 2014 21:44

Inderdaad Rotterdam, ik kan me niet voorstellen dat je op de bres gaat voor kerken zonder dat je weet wat er geleerd wordt. De kans is groot dat je het verkeerde verdedigd zoals nu.

Ik weet heel goed wat de leer is van de G.G. enz. Denk je dat je de enige bent die dat weet ?
Het feit dat ik persoonlijk deze zaken anders zie, beleef en geloof is van ondergeschikt belang.
Ik ken heel veel mensen uit deze kerken, het zijn diepgelovige mensen waar ik groot respect voor heb. En laat ik maar eerlijk zijn dat heb ik voor jou niet.
Wat jij doet ervaar ik als respectloos ordinaire vuilspuiterij.
Het eenvoudige feit dat jij als eenling meent geroepen te zijn om de Godsdienstige beleving van honderdduizenden mensen te benoemen als leugens en satanswerk is voor mij het ultieme bewijs dat jouw theorieën grenzen aan godsdienstwaanzin.

Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen.

Vreemd dat probeer ik ook te voorkomen door jouw dwaze gedachten aan de kaak te stellen.

Overigens, ik hoor niet bij de Kerk van Christus.

Heb ik weer een woordje "fout" geformuleerd ? Wat is hier niet goed ? #-o

Het vermoeden had ik al dat je dat niet zou begrijpen. Wil je zeggen dat jij weet wat God wil jegens mij? Weer meng je je in zaken waarvan je geen weet hebt.

[color=#800000]Nogmaals, wil je me nu echt wijsmaken dat God van jou vraagt om medechristenen te beledigen, uit te schelden en lasteren ?

God gaat Zijn ongekende gang, Teus, weet je vroeger zongen we zo'n mooi lied "Die wolken, lucht en winden wijst spoor en loop en baan, zal ook wel wegen vinden, waarlangs uw voet kan gaan".

God gaat Zijn ongekende gang, met jou, met mij, met de Gereformeerde Gemeente.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 04 nov 2014 22:07

mona schreef:MB, je blaast altijd zo direct hoog van de toren door je snijdende woorden. Kan je nu niet eens eerst gewoon op een normale toon beginnen? Zou echt een verademing zijn.

Ik heb een ongekende pesthekel aan hypocrisie, stiekumigheid en uiterlijkheden.
"Niets is wat het lijkt", is een van de grootste waarheden in deze wereld.
Dat wakker schudden vereist soms wat botheid :wink:

Het verhaal waarnaar jij verwijst lees ik als volgt:
Wij zoekende schaapjes hebben nu toch echt de fijnste, zuiverste herder gevonden die er is, maar we zeggen lekker niet wie het is en waar hij preekt, we houden hem lekker voor onszelf.
Vergeef me, maar zo komt het echt op me over.
Is dat onterecht, zit ik er helemaal naast?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 nov 2014 22:54

Als ik dit stukje lees, uit het artikel over de opleving word ik toch wel onpasselijk:
Vanzelfsprekend dat deze gemeente grote aantrekkingskracht uitoefent op kerkgangers van dezelfde kerkelijke denominatie in de omgeving. En daar wordt niet iedereen in hetzelfde kerkverband vrolijk van. Inmiddels verbiedt de classis perforatie van buurleden. En zij die toch in de herlevingsgemeente ter kerke blijven gaan, wordt gedreigd met een doopverbod.

Want waar gaat het de classis om?
Om mensen die verloren zijn door God te laten redden?
Of om de eer van de mensen die de andere kerken leiden?
En daarin zie je precies de reden van de opleving in de bewuste kerk, want daar staat over in het volgende stukje:
De moedige kerkenraad laat zich ondertussen niets gelegen liggen aan alle ambtelijke dreigementen. Men is Gode meer gehoorzaam dan mensen. En... er rust zegen op. Gods Geest gaat door. De Heere doet daar wekelijks toe tot de gemeente die zalig worden.

Atro

Berichtdoor Atro » 04 nov 2014 22:59

De intentie had ik om op dit topic in te gaan. Om de Bijbelse leer hier te verdedigen die in de genoemde kerken 'zeker' gehoord worden. Maar nee ik doe het toch niet.

Zojuist het topic wat doorgelezen en dan bemerk ik enkel "haat en vijandschap" richting deze kerken.
De ene steek onder water na de andere. En maar schoppen en maar schoppen. En dan durven ze nog de Naam van God in hun mond te nemen en proberen ze hun argumenten of haatspinsel te onderbouwen met de Bijbel. Ik zou zeggen pak die Bijbel maar eens en lees er eens biddend in of de Heere je ogen nog wil openen voor de Waarheid van dat Woord.

Dan wordt het niet aanrennen aan de "Heilige" Tafel des Heeren. Nee dan wordt het een smeken en een zuchten; kan het nog voor zo één als ik ben ... want voor eigen waarneming "verloren, verloren, voor eeuwig verloren." Dat al eens mogen leren door Genade? Dat al eens ondervonden door Genade?
Zo niet, dan heb je te vrezen voor de eeuwigheid die naderbij komt. Want de Heere werkt aan op de verheerlijking van Zijn Heilige Naam. Ja de Drie-enige God is het te doen om Zijn eer. En als de Heere werkt in een mensenleven, dan gaat het die mens ook om de Eer van God. Het Recht van God moet zegevieren. En dat wordt steeds minder in de kerken gehoord. Genade door Recht. Bukken en buigen onder dat Recht, dan alleen zal de ware rust geschonken kunnen worden. Want er moest plaats zijn voor de Middelaar.

Maar ja ik wijt uit en wilde niet reageren in dit topic. Want hoe vreselijk om met zo iets teers, als het Avondmaal, aan de haal te gaan. Er mee gaan lopen om je gram nog te kunnen halen. Om te schoppen en zwart te maken. En dat de redactie van Refoweb, zowel hier op het forum, als op twitter, daar aan mee doet is niet te begrijpen. Ver van het pad af. Vreselijk, ja God-onterend! Menen een dienst voor de Heere ermee te doen, maar het is eerder duivels. Ja het zijn harde woorden, maar dit forum brengt een leugenleer. De waarheid en de onfeilbaarheid van Gods Woord worden hier teniet gedaan. Dat er een inkeer komen mag.

Daarnaast wens ik u, jou en jullie gemeenten toe dat er in jullie eigen leven, in jullie omgeving en dus ook in jullie kerk nog ware bekommerden moge gevonden worden. Dat er nog werkelijk mensen zullen zitten die God kwijt zijn en er om verlegen zitten. Waar er een Gods gemis geboren is ... ik wens het u van harte toe, want alleen dan kan het sterven worden. Als God in dit leven gemist mag worden, dan zal Hij Zichzelf laten vinden. Zo een zoeker en een bidder laat Hij niet staan, terwijl zulk een het wel verdiend had. Maar louter onverdiende, ja soevereine genade is het als de Heere in gunst en genade neerziet op een ellendige, waar de nood en het gebed om Christus is geboren. Dan alleen zal het Soli Deo Gloria zijn!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 nov 2014 23:17

@Atro:
Misschien moet je mijn reaktie boven de jouwe nog maar eens lezen en de stukjes die ik quote:
Mensen die naar een kerkdienst gaan waar duidelijk de Heilige Geest aanwezig is, worden er door de classis voor gestraft, door niet meer hun kind te mogen laten dopen?
Daar kun je beter boos om worden.
Dus zo bezorgd is de classis met zijn dominees niet voor het verloren gaan van de mensen.
Ze voelen zich eerder beledigd, dat mensen blijkbaar de Heilige Geest niet tegenkomen in hun preken.
Dan dat ze er bezorgd om zijn.
En dat werkt ook uit in het Avondmaal.
En de duvel heeft liever dat mensen hun hele leven lang in doodsangst leven over hun eigen eeuwige staat, dan dat ze blijmoedig anderen het evangelie brengen.

En dit is geen vijandigheid van mij tegen de kerk, want ik ben er nog steeds zelf dooplid van en ik luister nog steeds op zondag naar preken uit de Ger.Gem.
Maar het doet me veel meer pijn om te zien dat vaak niet uit de liefde van en voor God gehandeld en gepreekt wordt.
Ook tijdens de preken hoor ik regelmatig dingen die totaal niet kloppen en die niet uit God zijn, maar uit de dominee zelf.

Pas heb ik een preek gehoord, die me voedde.
Tot het laatste stukje, toen ging de dominee behoorlijk de mist in.
Hij haalde de blinde Bartimeus aan, die bleef roepen langs de kant van de weg, waar de Heere Jezus langs kwam.
Net zo lang tot de Heere Jezus hem hoorde.
De dominee zei dat wij net zo moeten blijven roepen, tot de Heere Jezus ons hoort en reageert.
"En kinderen", zei de dominee, "jullie vragen nu misschien waar die weg is waar de Heere Jezus nu nog langs komt? Dat is in de kerk. Daar moet je steeds maar aan Hem roepen."

Dan krimpt er in mij iets in elkaar.
De Heere Jezus is alleen maar in de kerk?
Alleen daar kun je aan Hem roepen?
Dat is een halve waarheid.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 05 nov 2014 01:46

Inderdaad Rotterdam, ik kan me niet voorstellen dat je op de bres gaat voor kerken zonder dat je weet wat er geleerd wordt. De kans is groot dat je het verkeerde verdedigd zoals nu.

Ik weet heel goed wat de leer is van de G.G. enz. Denk je dat je de enige bent die dat weet ?
Flauw hoor.......dit is dezelfde reactie waar je me van betichtte, vond je ook flauw en natuurlijk denk ik niet en weet je dat ik niet de enige ben. Maar ..ik ben er van overtuigd dat je het verkeerde verdedigd. Je weet geen ruk over die leer, want je kunt het sowieso niet beoordelen omdat je er elke keer gruwelijk naast zit.

Het feit dat ik persoonlijk deze zaken anders zie, beleef en geloof is van ondergeschikt belang.
Daar gaat het ook niet om, het gaat er om wat God er van vindt.
Ik ken heel veel mensen uit deze kerken, het zijn diepgelovige mensen waar ik groot respect voor heb. En laat ik maar eerlijk zijn dat heb ik voor jou niet.
Je moet altijd eerlijk zijn. Je hoeft voor mij absoluut geen respect te hebben, maar ik weet wel hoe het komt, jij koester satan en ik haat hem, dat komt vanzelf harder over. Ik heb respect voor God en jij voor mensen.

Wat jij doet ervaar ik als respectloos ordinaire vuilspuiterij.
Ik heb geen respect voor satan, ik heb geen goed woord voor hem.
Het eenvoudige feit dat jij als eenling meent geroepen te zijn om de Godsdienstige beleving van honderdduizenden mensen te benoemen als leugens en satanswerk is voor mij het ultieme bewijs dat jouw theorieën grenzen aan godsdienstwaanzin.
Helaas beschuldig je de Heere Jezus er dan ook van.
Ach de een krijgt het onderscheid te zien en de ander niet, dat blijkt. Als je nu eens begreep waar we het over hebben en beter leest wat ik schrijf.
Je drijft door en probeer me te betichten van dingen die niet aan de orde zijn, we hadden het over een persoon en jij maakt er al honderduizenden van.

Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen. 

Vreemd dat probeer ik ook te voorkomen door jouw dwaze gedachten aan de kaak te stellen.
Je vind het vreemd omdat je het nog steeds niet begrijpt. Het verschil is, het klinkt misschien arrogant maar dat zij dan zo, jij weet niet waar je het over hebt. Je bent niet capabel om mijn gedachten aan de kaak te stellen.

Overigens, ik hoor niet bij de Kerk van Christus.

Heb ik weer een woordje "fout" geformuleerd ? Wat is hier niet goed ?  

Duidelijk dat je niet leest wat er geschreven wordt. Dit is al zo vaak genoemd op meerdere topics.

Het vermoeden had ik al dat je dat niet zou begrijpen. Wil je zeggen dat jij weet wat God wil jegens mij? Weer meng je je in zaken waarvan je geen weet hebt.

Nogmaals, wil je me nu echt wijsmaken dat God van jou vraagt om medechristenen te beledigen, uit te schelden en lasteren ?
Ik wordt moe van je Rotterdam, om elke keer weer te constateren dat je het niet begrijpt, dingen noemt waar ik het niet over heb gehad. Je weet echt niet waar we het over hebben. Is dit eigenweizigheid? of snap je het echt niet.

God gaat Zijn ongekende gang, Teus, weet je vroeger zongen we zo'n mooi lied "Die wolken, lucht en winden wijst spoor en loop en baan, zal ook wel wegen vinden, waarlangs uw voet kan gaan".
De intentie van dit lied gaat ergens anders over vriend, is hier niet van toepassing.

God gaat Zijn ongekende gang, met jou, met mij, met de Gereformeerde Gemeente.
Nee hoor, niet in het geheel, “merk op mijn ziel welk antwoordt God u geeft” en “Kijk op naar de dingen die van boven zijn, opdat gij een wijs hart bekome”.
Niet de dingen die van mensen zijn.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 nov 2014 07:49

Teus schreef:maar ik weet wel hoe het komt, jij koester satan en ik haat hem, dat komt vanzelf harder over. Ik heb respect voor God en jij voor mensen.

"mijn respect voor mensen klopt" (vrede met alle mensen).

Maar in jouw geval maak je het me wel erg moeilijk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 nov 2014 08:05

Teus schreef:Bij ons in de samenkomst is een ongelooflijke groei gaande weet je wat er komt? Zware gergemmers.
Wij zijn trots op onze Heiland en vertellen het een ieder die in in onze buurt komt.

Zware gergemmers moeten op dieet. :lol:
Er is constant "verkeer" tussen kerken onderling.
Evangelisatie onder andersdenkende christenen is een dwaze vertoning.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 nov 2014 08:18

Atro schreef:De intentie had ik om op dit topic in te gaan. Om de Bijbelse leer(dat zeg jij, ik vind Bambi's benadering heel wat bijbelser) hier te verdedigen die in de genoemde kerken 'zeker' gehoord worden. Maar nee ik doe het toch niet.[/color]je doet het dus wel

Zojuist het topic wat doorgelezen en dan bemerk ik enkel "haat en vijandschap" richting deze kerken.
De ene steek onder water na de andere. En maar schoppen en maar schoppen. En dan durven ze nog de Naam van God in hun mond te nemen en proberen ze hun argumenten of haatspinsel te onderbouwen met de Bijbel. Ik zou zeggen pak die Bijbel maar eens en lees er eens biddend in of de Heere je ogen nog wil openen voor de Waarheid van dat Woord.

Dan wordt het niet aanrennen aan de "Heilige" Tafel des Heeren. Nee dan wordt het een smeken en een zuchten; kan het nog voor zo één als ik ben ... want voor eigen waarneming "verloren, verloren, voor eeuwig verloren." Dat al eens mogen leren door Genade? Dat al eens ondervonden door Genade?
Zo niet, dan heb je te vrezen voor de eeuwigheid die naderbij komt. Want de Heere werkt aan op de verheerlijking van Zijn Heilige Naam. Ja de Drie-enige God is het te doen om Zijn eer. En als de Heere werkt in een mensenleven, dan gaat het die mens ook om de Eer van God. Het Recht van God moet zegevieren. En dat wordt steeds minder in de kerken gehoord. Genade door Recht. Bukken en buigen onder dat Recht, dan alleen zal de ware rust geschonken kunnen worden. Want er moest plaats zijn voor de Middelaar.

Maar ja ik wijt uit en wilde niet reageren in dit topic. (wederom doe je het wel)Want hoe vreselijk om met zo iets teers, als het Avondmaal, aan de haal te gaan. Er mee gaan lopen om je gram nog te kunnen halen. Om te schoppen en zwart te maken. En dat de redactie van Refoweb, zowel hier op het forum, als op twitter, daar aan mee doet is niet te begrijpen. Ver van het pad af. Vreselijk, ja God-onterend! Menen een dienst voor de Heere ermee te doen, maar het is eerder duivels. Ja het zijn harde woorden, maar dit forum brengt een leugenleer. De waarheid en de onfeilbaarheid van Gods Woord worden hier teniet gedaan. Dat er een inkeer komen mag.Een forum brengt geen leer, maar is een verzameling van discussies van mensen, je gebruikt bijbelse zinsdelen om bijbels te lijken, ook Calvijn c.s. en wat middeleeuwse pauzen meenden Gode een dienst te bewijzen door andersdenkenden op de grill te laten gooien,
Die voorzegging uit de Bijbel had een tweede deel in de zin, nl dat heiligen gedood zouden worden.
Dus dat mag je niet toepassen op dit topic.
Het "raakt niet aan" of verbod om te "eten" is meer van toepassing, denk ik.

Daarnaast wens ik u, jou en jullie gemeenten toe dat er in jullie eigen leven, in jullie omgeving en dus ook in jullie kerk nog ware bekommerden moge gevonden worden. Dat er nog werkelijk mensen zullen zitten die God kwijt zijn en er om verlegen zitten. Waar er een Gods gemis geboren is ... ik wens het u van harte toe, want alleen dan kan het sterven worden. Als God in dit leven gemist mag worden, dan zal Hij Zichzelf laten vinden. Zo een zoeker en een bidder laat Hij niet staan, terwijl zulk een het wel verdiend had. Maar louter onverdiende, ja soevereine genade is het als de Heere in gunst en genade neerziet op een ellendige, waar de nood en het gebed om Christus is geboren. Dan alleen zal het Soli Deo Gloria zijn!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 nov 2014 08:39

Wat een gehakketak weer rond de Tafel des Heren over verschillende kerken en groepen...
Láát iedereen in z'n waarde.
Zolang de aarde bestaat, zal de gemeente verdeeld zijn.
Dat zie je niet alleen in kerken, maar kennelijk ook hier op het forum.

Blijf van de gemeente af.
Of het nou de GG is, de HHK, een Pinkstergroep of wat dan ook.
Benoem in liefde de dingen waarvan je gelooft dat ze het Koninkrijk belemmeren, ga in dialoog, maar laat het dan los, ga het niet gefrustreerd bestrijden.

En: blijf in je gemeeente zolang je kunt, want vandaaruit kun je iets bijdragen.
Maar steeds in liefde!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”