Antoinette schreef:Gods volk wordt uitgeleid
Wil je de volgende keer zo'n link laten voorafgaan door een waarschuwing?
Moderator: Moderafo's
Antoinette schreef:Gods volk wordt uitgeleid
Optimatus schreef:Ik vind dit veel mooier.
Faramir schreef:url=http://www.youtube.com/watch?v=rfaOA9Ak3Gc]Ik vind dit veel mooier.[/url]
Faramir schreef:Antoinette schreef:Gods volk wordt uitgeleid
Wil je de volgende keer zo'n link laten voorafgaan door een waarschuwing?
Optimatus schreef:Ik vind dit veel mooier.
Faramir schreef:Optimatus schreef:Ik vind dit veel mooier.
Zeker. Persoonlijk vind ik dit ook wel mooi http://www.youtube.com/watch?v=k6oM1iLJ ... re=related
Of wat te denken van de gezongen geloofsbelijdenis: http://www.youtube.com/watch?v=yDortyyp228
Maar goed, we dwalen af.
ostrogoot schreef:Faramir schreef:url=http://www.youtube.com/watch?v=rfaOA9Ak3Gc]Ik vind dit veel mooier.[/url]
Maar goed, we dwalen af.
Antoinette schreef:
Je praat alsof ik gezegd heb dat iedereen achter de "daden" van Israël moet staan.
Nee, dat zeg ik niet.
"Sta actief achter Israël"heet het topic, ik bedoel daarmee dat we actief Gods volk moeten ondersteunen. Eenieder op de manier die God voor hem/haar bedoeld heeft.
Dat kan zijn door gebed, ze te bezoeken om ze te bemoedigen,vul zelf maar in.
Door Israëlproducten te kopen, door Christenen voor Israël actief te steunen in gebed en financieël, er zijn vele mogelijkheden.
Weet je ik hou van de Joden, en ik hou van de Palestijnen, niet omdat ze palestijn zijn, maar omdat ze mens zijn. Maar ik hou van de Joden omdat ze Gods volk Zijn, Hij heeft het in mijn hart gelegd en ik vind dat heel bijzonder!
Weet je wat ook heel bijzonder is, er komen momenteel verschillende profetieën uit rondom dit volk.
1 van die profetieën is dat God zelf Zijn volk terug haalt naar Israël.
Weet je hoeveel Joden er Jaarlijks terug gaan naar Israël?
Ik vind het heel mooi en bijzonder om daar getuige van te mogen zijn en zelf mee te mogen werken om de profetieën uit te laten komen. Voor ongeveer €150 kan Christenen voor Israël zorgen dat er weer 1 Jood terug kan naar zijn/haar Vaderland.
Het is indrukwekkend om te zien hoe die mensen dat beleven en hoe God hun zelf aanraakt en aanspoort om terug te gaan naar Israël.
Niels85 schreef:Antoinette schreef:
Je praat alsof ik gezegd heb dat iedereen achter de "daden" van Israël moet staan.
Nee, dat zeg ik niet.
"Sta actief achter Israël"heet het topic, ik bedoel daarmee dat we actief Gods volk moeten ondersteunen. Eenieder op de manier die God voor hem/haar bedoeld heeft.
Dat kan zijn door gebed, ze te bezoeken om ze te bemoedigen,vul zelf maar in.
Door Israëlproducten te kopen, door Christenen voor Israël actief te steunen in gebed en financieël, er zijn vele mogelijkheden.
Weet je ik hou van de Joden, en ik hou van de Palestijnen, niet omdat ze palestijn zijn, maar omdat ze mens zijn. Maar ik hou van de Joden omdat ze Gods volk Zijn, Hij heeft het in mijn hart gelegd en ik vind dat heel bijzonder!
Weet je wat ook heel bijzonder is, er komen momenteel verschillende profetieën uit rondom dit volk.
1 van die profetieën is dat God zelf Zijn volk terug haalt naar Israël.
Weet je hoeveel Joden er Jaarlijks terug gaan naar Israël?
Ik vind het heel mooi en bijzonder om daar getuige van te mogen zijn en zelf mee te mogen werken om de profetieën uit te laten komen. Voor ongeveer €150 kan Christenen voor Israël zorgen dat er weer 1 Jood terug kan naar zijn/haar Vaderland.
Het is indrukwekkend om te zien hoe die mensen dat beleven en hoe God hun zelf aanraakt en aanspoort om terug te gaan naar Israël.
Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je het voor jezelf (en tegenover God) goedpraat dat je een volk ondersteunt die consequent misdaden pleegt (en nog even voor de goede orde: misdaden komen ook van de andere kant). Dus hoe scheid je de daden van de mensen? Zou je niet kritischer mogen zijn op een volk dat Gods volk wordt genoemd? Of wordt dat etiket een soort vrijbrief voor onderdrukking? Dus, hoe kan je Israël steunen maar tegelijkertijd de daden veroordelen?
Ik neem overigens aan dat je weet dat Joden in de diaspora een 'birthright' (geboorterecht) hebben om een maal naar Israël te komen op kosten van de staat. En voor 150 euro kan je weet ik veel hoeveel kindertjes in Afrika maandenlang eten geven. Dus wat dat betreft vind ik 150 euro nogal veel geld. Daarnaast heb ik veel Joden in Israël gesproken die hun geboorterecht gebruiken voor een vakantie of om een jaartje in Israël te studeren, dus wat betreft dat religieuze gevoel valt er ook nog wel wat te nuanceren.
En om nu artikelen van de rechtse pro-Israëlische/anti-islamitische website hetvrijevolk te gebruiken om je standpunt te onderbouwen dat 'de media' 'leugens' over Israël verspreidt vind ik ook niet echt overtuigend.
Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je het voor jezelf (en tegenover God) goedpraat dat je een volk ondersteunt die consequent misdaden pleegt (en nog even voor de goede orde: misdaden komen ook van de andere kant). Dus hoe scheid je de daden van de mensen?
Dus, hoe kan je Israël steunen maar tegelijkertijd de daden veroordelen?
TheKeimpe schreef:Antoinette,
Ik zeg van harte amen op het gehele Woord van God.
Maar wil jij mij dan uit dat Woord aantonen dat wij actief achter Israël moeten staan? En dan bedoel ik nu de Joodse natie, niet het volk als volk. Het enige wat je namelijk keer op keer doet is roepen: "God staat aan mijn kant. Jullie mogen zeggen wat je wilt, maar ik heb toch gelijk." Echter, ik mis op zoveel vragen het Bijbelse antwoord. Roepen dat iets in de Bijbel staat is iets anders dan uit de Bijbel aantonen dat iets waar is!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten