Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2010 16:21

Antoinette schreef:Gods volk wordt uitgeleid

Wil je de volgende keer zo'n link laten voorafgaan door een waarschuwing?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 mei 2010 20:40

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2010 20:49

Optimatus schreef:Ik vind dit veel mooier.

Zeker. Persoonlijk vind ik dit ook wel mooi http://www.youtube.com/watch?v=k6oM1iLJ ... re=related
Of wat te denken van de gezongen geloofsbelijdenis: http://www.youtube.com/watch?v=yDortyyp228

Maar goed, we dwalen af. ;)

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 30 mei 2010 22:10

Faramir schreef:url=http://www.youtube.com/watch?v=rfaOA9Ak3Gc]Ik vind dit veel mooier.[/url]

Maar goed, we dwalen af. ;)[/quote]
Wil je de volgende keer ook zo'n link laten voorafgaan door een waarschuwing?
* link verwijderd door moderator *
We dwalen zeker af...

@Antoinette
DE gesubsidieerde en door de christenen gefinancieerde terugkeer naar Ha'Arets is een bittere demografische noodzaak. DE palestijnen krijgen nu eenmaal meer kinderen dan de in Israel levenden Joden. Om de meerderheid te houden in eigen land is terugkeer (na wat gepuzzel met profetieen) een bittere noodzaak
Nosce te ipsum

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 22:52

Faramir schreef:
Antoinette schreef:Gods volk wordt uitgeleid

Wil je de volgende keer zo'n link laten voorafgaan door een waarschuwing?

Waarom?
Je zit hier op een "christelijk forum" dat is het "risico".
Anders moet je op een ander forum gaan zitten, waar je dit soort dingen niet mee zal maken.
Aloewel, God werkt overal dus wie weet kom je het zelfs daar ook tegen.
Ik had niet verwacht dat je zo snel van slag zou zijn.
Een beetje stoerder zijn zeg, kom op!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 23:04

Ik vind het niet veel mooier, maar ik vind het (ondanks dat een heel andere muziekstijl is) ook heel mooi!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 23:08

Faramir schreef:

Zeker. Persoonlijk vind ik dit ook wel mooi http://www.youtube.com/watch?v=k6oM1iLJ ... re=related
Of wat te denken van de gezongen geloofsbelijdenis: http://www.youtube.com/watch?v=yDortyyp228

Jullie dwalen zeker af, maar dat is niets nieuws :wink: , fijn hé dat Jezus juist zoekt naar afgedwaalde schapen :-$
Maar om even een vraag te stellen over je links naar die muziek, kun je mij de texten even mailen in "begrijpelijke taal" ????

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 23:19

ostrogoot schreef:
Faramir schreef:url=http://www.youtube.com/watch?v=rfaOA9Ak3Gc]Ik vind dit veel mooier.[/url]

Wil je de volgende keer ook zo'n link laten voorafgaan door een waarschuwing?
* link verwijderd door moderator *
We dwalen zeker af...

@Antoinette
DE gesubsidieerde en door de christenen gefinancieerde terugkeer naar Ha'Arets is een bittere demografische noodzaak. DE palestijnen krijgen nu eenmaal meer kinderen dan de in Israel levenden Joden. Om de meerderheid te houden in eigen land is terugkeer (na wat gepuzzel met profetieen) een bittere noodzaak[/quote]

@Ostrogoot
Ik heb meerdere malen wat beeldmateriaal gezien over Joden die terugkeerden naar hun eigen land.
En zodoende ook hun getuigenissen.
Vooral die getuigenissen zijn heel bijzonder. En ze getuigen dat God zelf hun terug haalt.
Dat ze een brandend verlangen hebben om terug te gaan, zelf altijd niet eens wetende waarom.
We hebben zojuist weer een nieuwe dvd binnen via Comité Gemeentehulp Israël.
Dit is een dvd die je o.a online kan bestellen via Gemeentehulp Israël.
Hij heet: De messiaanse gemeenten in Israël, Profetieën worden vervuld...
Misschien leuk voor je om ook te bestellen?
Zo hebben we hier nog veel meer van dat soort dvd's, de mooiste vind ik die je krijgt als je geld doneert zodat Joden terug kunnen naar eigen land.
Zulke bijzondere getuigenissen!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 23:55

Hier delink naar de website van Franklin ter Horst.
Franklin beschrijft heel duidelijk, aan de hand van de gebeurtenissen in de wereld dat satan Joden haat! En dat satan er alles aan doet om mensen op te zetten tegen de Joden.

Lieve mensen ik hoop écht van ganse harte dat meerdere mensen dit gaan zien, satan speelt geen spelletje, het is een hele serieuze zaak.
Ik wil jullie een voorbeeld geven van haat tegen Joden, een gebeurtenis van nu alweer 10 jaar geleden.
Ik kondig van te voren aan dat het een zeer schokkend verhaal is.
Het is een satanische daad, mijns inziens bedacht door satan, en in vervulling gebracht door mensen, die beestachtig worden als zij zich laten inspireren door "het beest".
De Jodenhaat is écht zo groot in deze wereld en lijkt alleen maar erger te worden, ik bid dat in elke geval dan nederland nog zover zal komen dat ze achter Israël staan!

Hier de link naar de gebeurtenis in 2000 met 2 Joden Lynchpartij in Ram-allah 12-10-2000

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 31 mei 2010 06:59

Niels85

Berichtdoor Niels85 » 31 mei 2010 10:02

Antoinette schreef:
Je praat alsof ik gezegd heb dat iedereen achter de "daden" van Israël moet staan.
Nee, dat zeg ik niet.
"Sta actief achter Israël"heet het topic, ik bedoel daarmee dat we actief Gods volk moeten ondersteunen. Eenieder op de manier die God voor hem/haar bedoeld heeft.
Dat kan zijn door gebed, ze te bezoeken om ze te bemoedigen,vul zelf maar in.
Door Israëlproducten te kopen, door Christenen voor Israël actief te steunen in gebed en financieël, er zijn vele mogelijkheden.

Weet je ik hou van de Joden, en ik hou van de Palestijnen, niet omdat ze palestijn zijn, maar omdat ze mens zijn. Maar ik hou van de Joden omdat ze Gods volk Zijn, Hij heeft het in mijn hart gelegd en ik vind dat heel bijzonder!

Weet je wat ook heel bijzonder is, er komen momenteel verschillende profetieën uit rondom dit volk.
1 van die profetieën is dat God zelf Zijn volk terug haalt naar Israël.
Weet je hoeveel Joden er Jaarlijks terug gaan naar Israël?
Ik vind het heel mooi en bijzonder om daar getuige van te mogen zijn en zelf mee te mogen werken om de profetieën uit te laten komen. Voor ongeveer €150 kan Christenen voor Israël zorgen dat er weer 1 Jood terug kan naar zijn/haar Vaderland.
Het is indrukwekkend om te zien hoe die mensen dat beleven en hoe God hun zelf aanraakt en aanspoort om terug te gaan naar Israël.

Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je het voor jezelf (en tegenover God) goedpraat dat je een volk ondersteunt die consequent misdaden pleegt (en nog even voor de goede orde: misdaden komen ook van de andere kant). Dus hoe scheid je de daden van de mensen? Zou je niet kritischer mogen zijn op een volk dat Gods volk wordt genoemd? Of wordt dat etiket een soort vrijbrief voor onderdrukking? Dus, hoe kan je Israël steunen maar tegelijkertijd de daden veroordelen?

Ik neem overigens aan dat je weet dat Joden in de diaspora een 'birthright' (geboorterecht) hebben om een maal naar Israël te komen op kosten van de staat. En voor 150 euro kan je weet ik veel hoeveel kindertjes in Afrika maandenlang eten geven. Dus wat dat betreft vind ik 150 euro nogal veel geld. Daarnaast heb ik veel Joden in Israël gesproken die hun geboorterecht gebruiken voor een vakantie of om een jaartje in Israël te studeren, dus wat betreft dat religieuze gevoel valt er ook nog wel wat te nuanceren.

En om nu artikelen van de rechtse pro-Israëlische/anti-islamitische website hetvrijevolk te gebruiken om je standpunt te onderbouwen dat 'de media' 'leugens' over Israël verspreidt vind ik ook niet echt overtuigend.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 31 mei 2010 11:25

Niels85 schreef:
Antoinette schreef:
Je praat alsof ik gezegd heb dat iedereen achter de "daden" van Israël moet staan.
Nee, dat zeg ik niet.
"Sta actief achter Israël"heet het topic, ik bedoel daarmee dat we actief Gods volk moeten ondersteunen. Eenieder op de manier die God voor hem/haar bedoeld heeft.
Dat kan zijn door gebed, ze te bezoeken om ze te bemoedigen,vul zelf maar in.
Door Israëlproducten te kopen, door Christenen voor Israël actief te steunen in gebed en financieël, er zijn vele mogelijkheden.

Weet je ik hou van de Joden, en ik hou van de Palestijnen, niet omdat ze palestijn zijn, maar omdat ze mens zijn. Maar ik hou van de Joden omdat ze Gods volk Zijn, Hij heeft het in mijn hart gelegd en ik vind dat heel bijzonder!

Weet je wat ook heel bijzonder is, er komen momenteel verschillende profetieën uit rondom dit volk.
1 van die profetieën is dat God zelf Zijn volk terug haalt naar Israël.
Weet je hoeveel Joden er Jaarlijks terug gaan naar Israël?
Ik vind het heel mooi en bijzonder om daar getuige van te mogen zijn en zelf mee te mogen werken om de profetieën uit te laten komen. Voor ongeveer €150 kan Christenen voor Israël zorgen dat er weer 1 Jood terug kan naar zijn/haar Vaderland.
Het is indrukwekkend om te zien hoe die mensen dat beleven en hoe God hun zelf aanraakt en aanspoort om terug te gaan naar Israël.

Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je het voor jezelf (en tegenover God) goedpraat dat je een volk ondersteunt die consequent misdaden pleegt (en nog even voor de goede orde: misdaden komen ook van de andere kant). Dus hoe scheid je de daden van de mensen? Zou je niet kritischer mogen zijn op een volk dat Gods volk wordt genoemd? Of wordt dat etiket een soort vrijbrief voor onderdrukking? Dus, hoe kan je Israël steunen maar tegelijkertijd de daden veroordelen?

Ik neem overigens aan dat je weet dat Joden in de diaspora een 'birthright' (geboorterecht) hebben om een maal naar Israël te komen op kosten van de staat. En voor 150 euro kan je weet ik veel hoeveel kindertjes in Afrika maandenlang eten geven. Dus wat dat betreft vind ik 150 euro nogal veel geld. Daarnaast heb ik veel Joden in Israël gesproken die hun geboorterecht gebruiken voor een vakantie of om een jaartje in Israël te studeren, dus wat betreft dat religieuze gevoel valt er ook nog wel wat te nuanceren.

En om nu artikelen van de rechtse pro-Israëlische/anti-islamitische website hetvrijevolk te gebruiken om je standpunt te onderbouwen dat 'de media' 'leugens' over Israël verspreidt vind ik ook niet echt overtuigend.

Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je het voor jezelf (en tegenover God) goedpraat dat je een volk ondersteunt die consequent misdaden pleegt (en nog even voor de goede orde: misdaden komen ook van de andere kant). Dus hoe scheid je de daden van de mensen?

Je begrijpt mij niet of verkeerd!
Het is in zijn geheel niet aan de orde, ik hoef tegenover mezelf en tegenover God niets goed te praten.
Je bent continu aan het redeneren, jaaaa maar dit en jaaa maar dat.
We zouden i.p.v ja maaar, ja amen moeten zeggen op Gods woord!
Je neemt Gods woord niet als uitgangspunt, je beredeneert continu Zijn woord.
Het staat er wel, dat weet je maar.. hoe zit dit dan en hoe zit dat dan?
En dit kan niet en dat kan niet.
Dus, hoe kan je Israël steunen maar tegelijkertijd de daden veroordelen?

Is dat aan jou en mij?
Zal God zelf niet oordelen over de dingen die "Zijn volk" fout doet op Zijn tijd en wijze?
Daar hoef ik me niet mee bezig te houden.
De opdracht die God mij geeft is Zijn woord lezen en geloven!
En daar enkel ja Amen op te zeggen en geen jaaaa maaar.

Veel Joden willen op dit moment terug naar Israël.
Niet alle Joden willen op dit moment al terug naar israël.
Er zijn ook al heel veel Joden terug gegaan naar israël.

Niet alle Joden hebben het gevoel terug te willen/moeten.
En die met hart en ziel terug willen, kunnen van mij daar financiële steun voor krijgen net als de
kinderen in Africa dat ook van me krijgen!
Maar moet ik jouw daar verantwoording van af leggen?
Volgens mij hoeven wij enkel aan God te verantwoorden wat we op deze aarde met onze bezittingen
en ons geld gedaan hebben wat we allemaal uit Zijn hand ontvangen hebben.
En God zal niet alles op 1 hoop willen hebben.
De 1 brengt het in Africa en de ander zorgt dat Joden terug kunnen naar hun geboorteland en de heel organisatie daaromheen kost nu eenmaal geld en dat heeft niet iedereen.

Wat betreft het nieuws.
Kijk gewoon zelf wat je gelooft en wat je niet gelooft.
Het is van mijn kant enkel een bericht om te laten zien wat er gebeurd.
En ik weet wel zeker dat er leugens over Israël worden verteld!
Want satan haat Joden en Israël en de media is een machtig middel om die leugens wereldwijd te verspreiden.
Een beetje logisch denken en het kwartje valt....

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mei 2010 13:56

Antoinette,
Ik zeg van harte amen op het gehele Woord van God.

Maar wil jij mij dan uit dat Woord aantonen dat wij actief achter Israël moeten staan? En dan bedoel ik nu de Joodse natie, niet het volk als volk. Het enige wat je namelijk keer op keer doet is roepen: "God staat aan mijn kant. Jullie mogen zeggen wat je wilt, maar ik heb toch gelijk." Echter, ik mis op zoveel vragen het Bijbelse antwoord. Roepen dat iets in de Bijbel staat is iets anders dan uit de Bijbel aantonen dat iets waar is!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 31 mei 2010 15:39

TheKeimpe schreef:Antoinette,
Ik zeg van harte amen op het gehele Woord van God.

Maar wil jij mij dan uit dat Woord aantonen dat wij actief achter Israël moeten staan? En dan bedoel ik nu de Joodse natie, niet het volk als volk. Het enige wat je namelijk keer op keer doet is roepen: "God staat aan mijn kant. Jullie mogen zeggen wat je wilt, maar ik heb toch gelijk." Echter, ik mis op zoveel vragen het Bijbelse antwoord. Roepen dat iets in de Bijbel staat is iets anders dan uit de Bijbel aantonen dat iets waar is!

Blader even wat pagina's terug daar staan alle texten!
Dan nogmaals Jood is Jood!
Wij hoeven niet alleen achter de Joden te staan die ook het Jodendom uitdragen.
Jood is Jood, waarom maak je daar verschil in?
Of we begrijpen elkaar nu verkeerd of je zegt iets wat slaat als een tang op een varken.
Jezus stierf voor alle mensen, ook voor het Joodse volk!
Hij zelf zal de schillen van hun ogen afhalen....

Als je niet voldoende texten terug kan vinden waarop ik mijn uitspraken baseer dan hoor ik dat graag via de mail, dan mail ik je ze alsnog!
Of eigenlijk nog beter dan zet ik ze hier allemaal op een rijtje als het moet met onderbouwing, maar al heel veel wijst voor zichzelf!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 31 mei 2010 16:01

Gewoon even tussendoor een hele mooie en mijns inziens hele duidelijke text uit Jesaja 60!
Jesaja 60 gaat over? Sion, ja Sion.
Wie is Sion? Waar ligt Sion? Waar wordt Sion mee bedoeld?
Iemand enig idee?

Jesaja profeteerde toen, de dingen die wij nu met eigen ogen kunnen zien, als we het willen zien.
Jesaja krijgt een visioen, in vers 8 vraagt Jesaja zich af wie of wat het zijn die "als een wolk" komen aangevlogen, als duiven naar hun til?
Jesaja ziet kennelijk iets wat lijkt op een wolk, wat terug gaat naar de thuisbasis zoals duiven naar hun til terug gaan.
Mensen dit zijn Joden, die terug gaan naar hun vaderland!
We zitten midden in de vervullingen van vele profetieën en velen mensen willen het niet zien, kunnen het niet eens zien, want ze hebben de geestelijke ogen er niet voor.
Velen zijn nog niet wedergeboren, als je niet wedergeboren bent zul je deze dingen ook niet kunnen snappen, er kan enkel een nieuwsgierigheid ontstaan naar meer lieve mensen.
Zijn hier mensen die het écht niet zien, vraag je eens af of je een wedergeboren christen bent?
Zo niet, kun je nog oeverloos doordiscussiëren maar zullen wij elkaar nooit gaan begrijpen tenzij je bereid bent om je te bekeren. Zodat je wedergeboren wordt.

vers 12 van Jesaja 60 is heel duidelijk, dit gaat over Sion lieve mensen over Israël als volk, als natie.
Want het volk en het Koninkrijk, die u niet willen dienen (dienen staat er, hallooo? dienen, weet je wat dat inhoud), ZULLEN ten gronde gaan, en die volken zullen ZEKER verwoest worden.

God is heel serieus hoor, wij zijn gewaarschuwd. En reken maar dat God niet wil dat we Sion dienen omdat het moet! Met vreugde zullen we dienen, dat is heel bijbels!

Ik ben blij dat God me geleerd heeft om "Sion" met vreugde te dienen.
Ik walgde vroeger van dit "volkje" zo iniminie op wereldbol, en zoveel kabaal.
Ik haatte deze mensen, maar God maakte van haat liefde in mijn hart voor de mensen van Sion!

En er zijn nog zoveel texten meer waar God spreekt in Zijn woord hoe Hij Israël ziet, en met hoeveel liefde Hij naar ze verlangt om op de dag dat Jezus terug komt op de berg Sion, Zijn uitverkoren volk te omarmen, om ze voor eeuwig in Zijn armen te sluiten.

Terug naar “Archief”