Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 07:11

Evelien schreef:het scheelt wel of je allebei op je zelf heb gewoond of dat je vanuit huis gaat trouwen. Wij kopen nu niks, maar doen het nu met het servies etc. wat we nu hebben. Maar als er wat nieuws gekocht moet worden van servies (borden etc.) dan gaan we wel rond kijken.

tuurlijk scheelt heel erg veel wij woonden gewoon nog alletwee thuis.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 01 jul 2008 07:55

Acire schreef:Ik snap dat ook niet :)
En ook dat kwaliteit-gedoe niet. Als ik dat allemaal lees denk ik: wat zonde van je tijd en energie om daarmee bezig te zijn. Waarom zou je? Op dat moment kun je ook bezig zijn met dingen die er (mijns inziens) wel echt toe doen: contact met je medemens of met God.

Geldt dat laatste niet voor elke hobby? Of voor heel RefoWeb?
Ik wil mezelf de rest van mijn leven niet meer druk maken over mijn bestek :D Verder ga ik verloven, en heb al een huisje. Qua uitzet hadden we nog niets, ondanks meer dan 1000 dagen relatie, behalve een aantal (gekleurde :cry: ) handdoeken, die mijn moeder zo af en toe aan mijn vriendin heeft gegeven. Pleit dat mijn vrij :wink:

Ik vind het wel grappig dat de discussie nu naar burgelijkheid verschuift, iets waar de gemiddelde student niets van moet hebben. Ikzelf ook niet, en niemand die mij goed kent zal mij burgerlijk oid noemen. Maar tegelijk, iedereen moet toch zelf weten hoe zij/hij alles doet?
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 08:01

En ook dat kwaliteit-gedoe niet. Als ik dat allemaal lees denk ik: wat zonde van je tijd en energie om daarmee bezig te zijn. Waarom zou je? Op dat moment kun je ook bezig zijn met dingen die er (mijns inziens) wel echt toe doen: contact met je medemens of met God.

Maar dat heb je dan toch ook met een huis inrichten schilderen dat doet er dan eigenlijk ook niet toe lijkt mij?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jul 2008 08:50

Ik vind het juist wel verstandig om al je uitzet een beetje bij elkaar te hebben. In totaal alles meegerekend van dekbed kussen slopen tot theelepeltje stofzuiger enz kom je toch al aan een paar duizend euro. BIj ons stond het op de zolder (giga groot en komen we nooit) Toen we ons huis kochten en gingen klussen hadden we ons spaargeld hard genoeg nodig en voor de meubels die we kochten.
Ik ben echt blij dat ik toen alles had anders had ik dus niet gekocht wat ik nu heb.

Je snapt dus precies mijn punt niet.
Uitzet bij elkaar sparen kost toch ook geld?
Dat geld zet ik nu liever op m'n spaarrekening.
Natuurlijk heb je voor meubels etc. ook veel geld nodig.
Maar je moet het allemaal een keer uitgeven. En of je dat nou in één keer doet of in kleine beetjes, dat maakt dan toch geen snars uit?
En als je niet al had wat je nu hebt, had je vast ook wel wat anders leuks gevonden. (Nou moet ik wel zeggen dat ik daar niet zo'n pietje precies in ben, al ben ik wel kieskeurig) Maar ik heb niet zoiets van 'het ware servies' ofzo.

Ik vind het wel grappig dat de discussie nu naar burgelijkheid verschuift, iets waar de gemiddelde student niets van moet hebben. Ikzelf ook niet, en niemand die mij goed kent zal mij burgerlijk oid noemen. Maar tegelijk, iedereen moet toch zelf weten hoe zij/hij alles doet?

Tsja het is maar wat je onder burgerlijk verstaat? Als mensen horen dat je gaat trouwen denken ze al snel aan samen op de bank hele avonden en geen leuke dingen meer doen. Ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat dat onzin is, maar mensen schijnen daar toch bang voor te zijn.
Eerlijk gezegd zie ik er ook wel heel erg naar uit om samen een plekkie te hebben, niet meer zoveel te hoeven reizen naar elkaar, constant die weekendtas in- en uitpakken etc. Gewoon samen je eigen plekje met je eigen spulletjes enz. Is dat burgerlijk? Dan lijkt het me namelijk heerlijk :P
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 08:52

liefie schreef:

Maar dat heb je dan toch ook met een huis inrichten schilderen dat doet er dan eigenlijk ook niet toe lijkt mij?

Inderdaad. Daarom geef ik daar ook niet veel geld aan uit, en maak ik er niet veel tijd voor vrij. :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jul 2008 08:52

By the way, wij hebben nog geen plannen hoor :D Eerst maar eens flink doorsparen...
pobody's nerfect

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 jul 2008 08:55

Acire: ik denk gewoon dat het per persoon verschillend is. En idd, het is onze opdracht dat we veel met God bezig zijn en dat we de Bijbel onderzoeken, maar er zijn grenzen want er moet ook gewoon gewerkt worden voor de centjes enz. En je kan je dan wel niet druk willen maken over een uitzet, best, maar als jij nix hebt, en je hebt eten gekookt wil je het toch graag op een bordje hebben? Iedereen zal er 's aan moeten geloven om iets van 'uitzet' aan te schaffen en de één besteed daar gewoon meer aandacht aan als een ander.

Toen deze discussie begon dacht ik trwns dat ik erg was met dat ik alles 'perfect' wil van mn uitzet, maar vergeleken met andere reacties valt het nog wel mee! :P

Ik las trwns op de vorige pagina (of daarvoor) dat iemand alles mat wilde..mag ik tip geven: mat wordt weer glad!!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jul 2008 08:59

Jo'tje schreef:
Ik vind het juist wel verstandig om al je uitzet een beetje bij elkaar te hebben. In totaal alles meegerekend van dekbed kussen slopen tot theelepeltje stofzuiger enz kom je toch al aan een paar duizend euro. BIj ons stond het op de zolder (giga groot en komen we nooit) Toen we ons huis kochten en gingen klussen hadden we ons spaargeld hard genoeg nodig en voor de meubels die we kochten.
Ik ben echt blij dat ik toen alles had anders had ik dus niet gekocht wat ik nu heb.

Je snapt dus precies mijn punt niet.
Uitzet bij elkaar sparen kost toch ook geld?
Dat geld zet ik nu liever op m'n spaarrekening.
Natuurlijk heb je voor meubels etc. ook veel geld nodig.
Maar je moet het allemaal een keer uitgeven. En of je dat nou in één keer doet of in kleine beetjes, dat maakt dan toch geen snars uit?
En als je niet al had wat je nu hebt, had je vast ook wel wat anders leuks gevonden. (Nou moet ik wel zeggen dat ik daar niet zo'n pietje precies in ben, al ben ik wel kieskeurig) Maar ik heb niet zoiets van 'het ware servies' ofzo.

Wie zegt dat je dan alles zelf betaald? Ik wist dat het nog even kon gaan duren voor ik op mezelf ging. Daarbij heb ik eerst van alles 3 gevraagd en later is alles aangevuld tot 6.
Ben gewoon gaan kijken welke ik wilde en toen alles voor verjaardagen enzo gevraagd. Als ik geld had gekregen dan bestede ik dat aan het servies zodra die in de aanbieding was. Dat scheelde zo weer 3 borden.

Zo kost eht jou zo min mogelij geld en toch staat er al een deel van je uitzet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 09:01

Tuurlijk zit mijn eten ook in een pan en eet ik van een bordje. Maar het verschil in aandacht wat je eraan besteed verschilt nog al. En daar heb ik het over.
Ik zou het zonde van m'n tijd vinden om met m'n vriend te discussieren over de kleur van de handdoeken of het merk pannen wat we willen hebben. :roll: .

Laatst vierden m'n ouders hun verjaardag. Mijn oom zat toen wegdewood aan te prijzen. Dat het mooi was en zo goed. Bla bla bla. Ik ging toen ff op internet kijken. Een bord kost 21 pond. Dat vind ik echt van de zotte. Ik snap niet dat je je geld op die manier over de balk wil smijten en dat je dat kunt verantwoorden ook :shock:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jul 2008 09:01

Dat bedoel ik.
En ik vraag dus liever geld voor m'n verjaardag en zet dat op mijn spaarrekening.
Dat in delen sparen enzo verspreid over jaaaaaren, dat is soms ook niet eens handig.
Een vriendin van mij moest ineens binnen een week alles kopen omdat ze hoorde dat het servies uit de collectie ging. Lekker dan.
Uiteindelijk kwam er een zelfde servies voor terug, net iets anders. Net iets mooier...

Was reactie op Gerdien trouwens ;) Gaat hard hier haha.
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2008 09:09

Toen wij 2 jaar geleden gingen trouwen hadden wij eigenlijk niets... alleen een duur servies. Dat had ik van mn oma gehad. Mijn oma vond namelijk dat ik mn studentenborden niet meer op tafel mocht zetten. Het paste niet bij elkaar. :mrgreen:.

Onze pannenset is van de Aldi en blijft supermooi. Meubels hebben we her en der uit schuren en garages gehaald. De flat waar wij introkken was tijdelijk....dus ook niet aan opgeknapt....alleen de terracotta muren wit geverfd. Er hingen geen lampen...alleen vittingen. Nu ik het zo terug lees, was het best wel grappig...niets in huis, maar wel een wedgewoodservies :mrgreen:
Ik moet zeggen dat ik mij er eigenlijk wel prima thuis voelde. Mijn man ergerde zich er meer aan.
Nu we verhuisd zijn hebben wel alles aangeschafd, maar de pannenset hebben we nog steeds. Ik ga pas een nieuwe kopen als de pannen het begeven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2008 09:13

Huh? Iets van kwaliteit kopen kost toch niks meer dan iets van minder kwaliteit kopen? Qua tijd dan?
Het gaat zelfs sneller!
Ik weet zeker dat wij veel sneller klaar waren geweest met onze meubeltjes als we alles in 1 grote woonzaak hadden gekocht. Nu hebben we er echt uren in gestoken om eerst alles te zoeken op marktplaats enzo, en daarna nog te schilderen.
Dus dat van tijd vind ik niet op gaan!

Ik heb altijd geroepen dat stel dat ik toch ooit trouw, ik alleen spaar voor mijn uitzet, en dan alles in 1 x koop. Maar dat was niet echt haalbaar, aangezien ik graag mijn centjes uitgaf ;) Dus heb ik toch maar het één en ander gevraagd. Maar wij komen absoluut niet op een paar duizend euro, gelukkig niet! Dekbedden namen we gewoon mee van thuis hoor, en kussens kochten we voor 5 euro bij de Ikea. Dekbedovertrekken ook een tientje per stuk bij Ikea. En die dingen liggen toch echt veel beter dan die van 40 euro p.s.t van een merk, die ga ik binnenkort al wegmikken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 09:17

MissF, als ik het heb over de tijd die het kost, gaat het mij erom dat mensen er lang over tobben en discussieren of er jaren mee bezig zijn. Tuurlijk kost spullen kopen tijd.
Alhoewel, ik denk dat je meer tijd kwijt bent als je bij een dure meubelzaak je spullen koopt. Bij de kringloopwinkel kun je het gelijk meenemen, nix levertijd 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 09:18

tuurlijk maakt het niet uit of je je spullen in 3 jaar koopt of is een keer alles. Maar wij hebben alles langzaam bij elkaar gescharreld en kwa geld heb ik er geen erg in gehad als je in een keer 1000 eruo uit moet geven vind ik dan persoonlijk vervelender.
Maar wij hadden alle losse spullen voor in ons huis zelf lampjes, een love seat (stond in de uitverkoop maar moesten we gelijk meenemen) en ga zo maar door. We hadden een hele grote bus vol. Toen we er eenmaal woonden hoefde ik alleen nog maar een vergiet te kopen :lol:.
Alleen die is al kapot dus heb ik er nu een van tupperware besteld.
Maar iedereen is toch vrij wanneer je voor je uitzet gaat sparen of wat dan ook.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 09:31

Ik was ook dolblij dat ik bijna alles al had. Veel heb ik vanaf mijn 20e al op verjaardagen gekregen. Zelf kopen deed ik in de tijd alleen Tupperware.
Op onze verloving hebben we ook nog veel gekregen.
Wij hebben 2 1/2 maand vantevoren de trouwdatum geprikt (omdat we een huisje konden krijgen). Nou, als ik dan naast al het klussen (want dat bleek veel meer tijd te kosten dan we gehoopt hadden) ook nog mijn uitzet had moeten gaan kopen, had je me op de trouwdag kunnen opvegen! 8)
Afbeelding

Terug naar “Archief”