Marnix schreef:*Annet* schreef:Kijken jullie kinderen wel eens naar Elly en de Wiebelwagen? Ik zag dat op uitzending gemist en dacht dat dat misschien wel wat was voor de kinderen. Echter, ik heb het halverwege uitgezet. Op gegeven moment kwamen er 2 personen binnen de een was de blindgeborene en de ander zei: "Ik ben Jezus". Nee, dat vind ik te ver gaan. Een mens die Jezus naspeelt. Jezus was zonder zonden en is voor onze zonden gestorven, ik vind niet dat een mens Hem na mag spelen.
Hmhm... ik zal Dop en Kurk in de kantine eens vragen: Heej, ben jij voor mijn zonden gestorven? Ik verwacht natuurlijk een heel serieus antwoord terug.
Idd, vreemd dat de Mattheus-passion opeens totaal geen probleem is.
Weet je... gingen mensen Jezus maar wat meer nadoen....pol schreef:*Annet* schreef:Kijken jullie kinderen wel eens naar Elly en de Wiebelwagen? Ik zag dat op uitzending gemist en dacht dat dat misschien wel wat was voor de kinderen. Echter, ik heb het halverwege uitgezet. Op gegeven moment kwamen er 2 personen binnen de een was de blindgeborene en de ander zei: "Ik ben Jezus". Nee, dat vind ik te ver gaan. Een mens die Jezus naspeelt. Jezus was zonder zonden en is voor onze zonden gestorven, ik vind niet dat een mens Hem na mag spelen.
Ik vind de verteltrant van Elly schitterend, ze vertelt ontzettend boeiend. maar die dop en kurk vind ik ook spottend overkomen, dus van mij mogen ze het niet kijken.
Ach, Jezus leert ons dat we wat meer als een kind moeten worden. Misschien moet je daar eens mee beginnen. brrr, wat zijn volwassenen soms serieus
Had zo'n reactie van jouw wel verwacht. Ik ben er vrij in om op een reformatorisch forum te vragen wat anderen (mede refo's) van een bepaald iets vinden. Of ik de enige ben die aan iets twijfelt. Het is al meer op dit forum ter sprake gekomen dat refo's hier zich onderhand moeten gaan verdedigen voor hun mening. http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=21797
Er zijn zoveel dingen die ik niet vind kunnen, wat volgens een ander wel kan. Er zijn ook veel dingen waarvan ik vind dat het geoorloofd is en een ander niet.
Mattheus en Johannes Passion heb ik verder niets mee, weet niet wat daarbij gebeurd. Er zijn zoveel dingen in het leven die tot oneer van God zijn maar die je niet weet. Dit kwam ik zomaar tegen en houdt mij bezig.