Kinderen en tv kijken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 21:52

Marnix schreef:
*Annet* schreef:Kijken jullie kinderen wel eens naar Elly en de Wiebelwagen? Ik zag dat op uitzending gemist en dacht dat dat misschien wel wat was voor de kinderen. Echter, ik heb het halverwege uitgezet. Op gegeven moment kwamen er 2 personen binnen de een was de blindgeborene en de ander zei: "Ik ben Jezus". Nee, dat vind ik te ver gaan. Een mens die Jezus naspeelt. Jezus was zonder zonden en is voor onze zonden gestorven, ik vind niet dat een mens Hem na mag spelen.

Hmhm... ik zal Dop en Kurk in de kantine eens vragen: Heej, ben jij voor mijn zonden gestorven? Ik verwacht natuurlijk een heel serieus antwoord terug.

Idd, vreemd dat de Mattheus-passion opeens totaal geen probleem is.

Weet je... gingen mensen Jezus maar wat meer nadoen....

pol schreef:
*Annet* schreef:Kijken jullie kinderen wel eens naar Elly en de Wiebelwagen? Ik zag dat op uitzending gemist en dacht dat dat misschien wel wat was voor de kinderen. Echter, ik heb het halverwege uitgezet. Op gegeven moment kwamen er 2 personen binnen de een was de blindgeborene en de ander zei: "Ik ben Jezus". Nee, dat vind ik te ver gaan. Een mens die Jezus naspeelt. Jezus was zonder zonden en is voor onze zonden gestorven, ik vind niet dat een mens Hem na mag spelen.

Ik vind de verteltrant van Elly schitterend, ze vertelt ontzettend boeiend. maar die dop en kurk vind ik ook spottend overkomen, dus van mij mogen ze het niet kijken.

Ach, Jezus leert ons dat we wat meer als een kind moeten worden. Misschien moet je daar eens mee beginnen. brrr, wat zijn volwassenen soms serieus ;)

Had zo'n reactie van jouw wel verwacht. Ik ben er vrij in om op een reformatorisch forum te vragen wat anderen (mede refo's) van een bepaald iets vinden. Of ik de enige ben die aan iets twijfelt. Het is al meer op dit forum ter sprake gekomen dat refo's hier zich onderhand moeten gaan verdedigen voor hun mening. http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=21797

Er zijn zoveel dingen die ik niet vind kunnen, wat volgens een ander wel kan. Er zijn ook veel dingen waarvan ik vind dat het geoorloofd is en een ander niet.

Mattheus en Johannes Passion heb ik verder niets mee, weet niet wat daarbij gebeurd. Er zijn zoveel dingen in het leven die tot oneer van God zijn maar die je niet weet. Dit kwam ik zomaar tegen en houdt mij bezig.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 okt 2008 22:07

euh Annet, ik ben geen superrefo, of tenminste ik zwerf ergens tussenin, want in de echte refocultuur voel ik me niet thuis, maar ik geef je wel de hand met dat wiebelwagenverhaal, dus ik weet niet of je mij bedoelde met je posting??????
En zelfs dochterlief van 4 zat mee te kijken en zei: mama dat is een beetje raar geloof ik, het is wel leuk, maar toch raar.
Of ze dat van haar moeder heeft, of zelf ziet????

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 31 okt 2008 22:10

pol schreef:En zelfs dochterlief van 4 zat mee te kijken en zei: mama dat is een beetje raar geloof ik, het is wel leuk, maar toch raar.

Ghehe, dat zal ze wel van jou hebben.. Ghehe, Boudin zegt alsie K3 hoort: 'Was dat nou voor herrie?' :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2008 13:56

Kijk, ik ben ook geen superrefo, maar ik dacht wel aan jouw en Jamillah bijv. toen ik dit postte. Was benieuwd hoe jullie daarover dachten.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 nov 2008 15:16

*Annet* schreef:Kijk, ik ben ook geen superrefo, maar ik dacht wel aan jouw en Jamillah bijv. toen ik dit postte. Was benieuwd hoe jullie daarover dachten.

Nou zeg, moet ik me vereerd voelen 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2008 16:09

jamillah schreef:
pol schreef:En zelfs dochterlief van 4 zat mee te kijken en zei: mama dat is een beetje raar geloof ik, het is wel leuk, maar toch raar.

Ghehe, dat zal ze wel van jou hebben.. Ghehe, Boudin zegt alsie K3 hoort: 'Was dat nou voor herrie?' :mrgreen:

wahahahaha... geweldig. Hoe oud is hij?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 nov 2008 16:20

Ik vraag me af of er niet steeds meer grenzen verlegt worden mbt evangeliseren. Het wordt wel steeds populairder gemaakt.
Mee eens. Er hoort ook eerbied en een zekere zuivere leer bij. En die
ontbreekt soms.
Zie ook hier (niet helemaal mee eens.)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 nov 2008 18:31

Stuur dan een PB, maar ga op een forum niet alleen maar mensen verwachten die met je mee praten.

En een beetje flauw dat je het alleen maar op oneer van God gooit. Dat is totaal niet hun bedoeling, dat is alleen hoe JIJ het ziet.

Maar whatever, ik zeg er niets over want ben vast niet refo genoeg.
Heb vanochtend wel genoten van de wiebelwagenshow in de Julianatoren in ieder geval :D
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2008 19:02

Voortaan zal ik jouw wel een pb sturen om te vragen of ik iets mag posten.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 nov 2008 19:05

Jo'tje schreef:Stuur dan een PB, maar ga op een forum niet alleen maar mensen
verwachten die met je mee praten.

En een beetje flauw dat je het alleen maar op oneer van God gooit. Dat is
totaal niet hun bedoeling, dat is alleen hoe JIJ het ziet.

Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden.
Heel concreet, wat bijv. de EO doet kan ik niet helemaal achter staan.
Maar anderzijds, ze doen ook veel goeds.
Een oude buurman, die nare ervaringen had met de kerk (Ger. Bond, en
Oud Ger. Gem.), en er nooit meer komt, kijkt toch vaak naar Nederland
zingt. Daarom, ik heb zo mijn eigen mening (dat mag toch), zie in 'dat
wat anders is' ook wel goede dingen, maar niet voor mij. Laat ik het zo
uitdrukken. Ik mis vaak de eerbied erin.
Soms hoor ik van bepaalde groepen (zeg maar in de rechtse hoek) heel
negatieve dingen over de EO. Dat vind ik kwalijk. Andersom gebeurt ook.
Is wederzijds respect niet noodzakelijk?

Niet refo genoeg. Ik ben ook geen refo. Maar ik hecht aan normen
en waarden die meegegeven zijn. En die blijken nog in de
reformatorische groep te zijn. Als grenzen steeds verder verlegt worden,
bestaat dan niet het gevaar dat het fundament verdwijnt?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 nov 2008 19:45

Met een heleboel dingen van de eo ben ik het niet mee eens en dat heb ik al een paar keer doorgegeven, de laatste keer nog, toen zei ik ons visie-abbonnement op en ze vroegen naar de reden, en dat heb ik ook gewoon gezegd. Ze kon het begrijpen, maar tegenwoordig zijn er een heleboel mensen die er toch anders over denken.
En eo-programmas kijk ik niet speciaal. Nederland zingt, vanavond nog gekeken, heel veel bekende liederen, en daar hebben we ook van genoten!
Maar die twijfelachtige programmas zoals dat verhaal Dop,kurk vind ik niet kunnen. God is heilig, veel heiliger als wij met zijn allen kunnen denken, waarom dan zon slap gezever? En als je kinderen daar al vroeg aan wennen, zien ze later ook geen onderscheid meer.

En wat betreft dat krantenartikel waar Rolf naar doorlinkte. Ik denk niet dat het een peuter schaadt om tv te kijken ,maar met mate. Zet jij dat kind elke middag achter het kasje, dan went hij daar aan en spelen zal echt moeilijker worden.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 nov 2008 20:53

Hier hebben we ooit eens 1 keertje naar elly en de wiebelwagen gekeken. Maar ook hier komt het er niet meer in. Heel veel programma's vallen tegen. Over geschiedenis bijv. Worden gewoon onwaarheden verteld (geloof niet e.o.)
Ik vind de E.O. opzich wel een goed doel hebben maar of ze het altijd op de goede manier doen betwijfel ik wel eens.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 nov 2008 21:04

Afglopen week hadden wij TV in ons vakantiehuisje. Toen viel het me weer eens op hoe weinig echt goede programma´s er zijn. Ik vind trouwens ook dat zo´n TV enorm veel onrust met zich mee kan brengen.
Voor ons was het in ieder geval weer even een bevestiging dat het een goede keuze is geweest om geen TV te nemen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 01 nov 2008 21:10

Jo'tje schreef:Stuur dan een PB, maar ga op een forum niet alleen maar mensen verwachten die met je mee praten.

En een beetje flauw dat je het alleen maar op oneer van God gooit. Dat is totaal niet hun bedoeling, dat is alleen hoe JIJ het ziet.

Heb vanochtend wel genoten van de wiebelwagenshow in de Julianatoren in ieder geval :D

@Jo'tje/Marnix:
Blijkbaar zijn er veel mensen die sommige dingen van Elly en de Wiebelwagen niet eerbiedig genoeg vinden, en dan zou je óf kunnen uitleggen waarom het niet oneerbiedig (bedoelt) is, óf deze kritiek kunnen meenemen de EO in om het programma eens te evalueren. Dat is heel wat constructiever dan wanneer je aangevallen voelen of iets zeggen als 'bij de Mattheuspassion doen ze dat ook'.

Overigens wil dit niet zeggen dat ik deze kritiek met Annet/pol/Rolf deel, maar dat terzijde.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 nov 2008 21:22

Ik vind Blauw bloed ge-wel-dig!

@Evelien, Boudin is een paar maanden 3 :wink:

Terug naar “Archief”