K3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 apr 2007 10:05

Moet een kinderliedje perse hoog nivo zijn dan?
Poesje mauw vinden ze ook leuk, maar dat is ook nivo 0.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 12 apr 2007 10:12

pol schreef:Moet een kinderliedje perse hoog nivo zijn dan?
Poesje mauw vinden ze ook leuk, maar dat is ook nivo 0.

Het ging er volgens mij om waar je je kinderen mee opvoed. Muziek is een niet te onderschatten medium. "Poesje Mauw" is ook leuk :P Maar het liedje zelf draagt geen boodschap uit. Dan doen sommige liedjes van K3 en E&R wel, en dan is in het kader van de opvoeding het niveau en de inhoud van de tekst wel degelijk van belang.
Auf Wiedersehen!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 apr 2007 16:36

man_on_fire schreef:
Spons schreef:soms vraag ik me af... staan sommige mensen in de maatschapij als christen of naast de maatschapij....

Hoe bedoel je dat m.b.t K3? Ik kan er twee kanten mee uit namelijk..

ik vindt het weer zeer overdreven dat er een moderne heksenjacht geopend wordt omdat k3 .. zogezegd volgens sommige rare teksten zingt als je het achterste voren luisterd.

Soms heb ik het idee / wordt het idee gewekt dat christen maar op hun eigen eiland blijven zitten, met gelijkgezinde , alles wat niet christen is is fout , of zit onder het juk van de duivel Het liefste kopen bij de bakker van hun kerk want die man is zo gelovig. een christen hoort in de maatschapij te staan , en niet naast de maatschapij, je kan op alles wel een slak leggen zeg. Alsof K3 zo verdervelijk is... dan kan ik er ook nog wel een paar bedenken.

Wat te denken van de fanatieke gelovigen, waarbij hun kerk de enige ware is... er geen ruimte is voor een andere gelovige , overigens voor ik daar op aangevallen wordt .. dat kan zowel van linkerflank komen als van de rechterflank. Mischien verwoord ik het niet helemaal goed, maar ik hoop dat men het begrijpt wat ik probeer te zeggen !

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 apr 2007 17:10

Op zich is het wel nuttig om deze discussie te voeren, maar moet je eens nadenken :lol: er is dus ergens dropl*l geweest die zo weinig te doen had dat ie uit verveling nummers achterstevoren is gaan luisteren om uit eindelijk bij K3 (hoe oud zou dat druifje zijn) erachter te komen dat er klanken zijn die lijken op verwerpelijke taal... Dat maakt mn dag toch goed dat er mensen zijn die nog minder nuttige dingen doen dan mij...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 apr 2007 17:15

SimonT schreef:Op zich is het wel nuttig om deze discussie te voeren, maar moet je eens nadenken :lol: er is dus ergens dropl*l geweest die zo weinig te doen had dat ie uit verveling nummers achterstevoren is gaan luisteren om uit eindelijk bij K3 (hoe oud zou dat druifje zijn) erachter te komen dat er klanken zijn die lijken op verwerpelijke taal... Dat maakt mn dag toch goed dat er mensen zijn die nog minder nuttige dingen doen dan mij...
:mrgreen: :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 apr 2007 12:08

man_on_fire schreef:Stond er ook bij dat ik het niet kon onderbouwen :D

Ja je kunt wel iets roepen, maar als je het niet kunt onderbouwen heeft het natuurlijk weinig waarde.

jnien

Berichtdoor jnien » 20 apr 2007 16:52

Spons schreef:
SimonT schreef:Op zich is het wel nuttig om deze discussie te voeren, maar moet je eens nadenken :lol: er is dus ergens dropl*l geweest die zo weinig te doen had dat ie uit verveling nummers achterstevoren is gaan luisteren om uit eindelijk bij K3 (hoe oud zou dat druifje zijn) erachter te komen dat er klanken zijn die lijken op verwerpelijke taal... Dat maakt mn dag toch goed dat er mensen zijn die nog minder nuttige dingen doen dan mij...
:mrgreen: :mrgreen:
:lol:

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 20 apr 2007 18:31

rafaell schreef:
man_on_fire schreef:Stond er ook bij dat ik het niet kon onderbouwen :D

Ja je kunt wel iets roepen, maar als je het niet kunt onderbouwen heeft het natuurlijk weinig waarde.

Ik denk dat dat meer persoonlijk ligt: Ik denk dat er mensen zijn die wel wat kunnen met wat ik schreef over K3 en backmasking.
Ook valt er weinig te onderbouwen, omdat wetenschappelijke onderzoeken veelal ook afgedaan worden als onbetrouwbaar enz. Misschien komt dat ook wel omdat je op voorhand je standpunt hebt ingenomen.

Overigens hoef je niet alles wat je je kinderen verbied te kunnen onderbouwen naar mijn idee.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2007 18:32

Welk wetenschappelijk onderzoek wordt afgedaan als onbetrouwbaar?

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 20 apr 2007 18:52

Oke.... die woorden neem ik terug. In dit topic is dat inderdaad nog niet gebeurd. IRL wel eens. Het was verkeerd van mij om dat op andere mensen toe te passen. :oops:

Ik heb dat bandje van Johan Vreugdenhil niet, en aan wat vage herinneringen heb ik ook weinig. Ik zal me dus even stil houden :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 00:39

Nouja, het boeit mij niet zoveel of jij hier mensen onterecht beschuldigd want het ten onrechte onbetrouwbaar noemen van wetenschappelijk onderzoek, maar ik ben vooral benieuwd op welk wetenschappelijk onderzoek je doelt. Daar is mij namelijk niets van bekend.

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 21 apr 2007 10:01

Aragorn schreef:Nouja, het boeit mij niet zoveel of jij hier mensen onterecht beschuldigd want het ten onrechte onbetrouwbaar noemen van wetenschappelijk onderzoek, maar ik ben vooral benieuwd op welk wetenschappelijk onderzoek je doelt. Daar is mij namelijk niets van bekend.

Johan Vreugdenhil grijpt er op terug. (Of was zelfs hij dat niet?) Ik weet niet of er precies wordt gezegd wie het heeft uitgevoerd enz. Ik kan het zelf ook niet meer terugluisteren want heb dat bandje niet.

Er was ook getest met engelse woorden onder het kussen van een slapend iemand te laten afspelen. Veel engelse woorden kende hij later, terwijl hij die voor de proef nog niet kende. Dit wilde dus zeggen dat je in het onderbewust zijn veel dingen opneemt wat je niet door hebt.

Dit was maar een deel van hetonderzoek...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2007 11:10

hmm lijkt me stug, want dan zou het toch erg makkelijk moeten zijn om een taal te leren. Herkennen kan misschien wel, maar dan weet je de betekenis van het woord nog niet.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 apr 2007 12:08

Vind het ook nog steeds nog erg dubieus. Wie gaat er nu muziek achterstevoren draaien?
Hoe verzin je het?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 15:26

Lalage schreef:hmm lijkt me stug, want dan zou het toch erg makkelijk moeten zijn om een taal te leren. Herkennen kan misschien wel, maar dan weet je de betekenis van het woord nog niet.

Inderdaad, je kunt dan wel die woorden (her)kennen, maar als je een verhaaltje verteld krijgt in je slaap kun je daar achteraf niets van navertellen.

En Johan Vreugdenhil is natuurlijk de laatste die je serieus moet nemen als het over muziek gaat.

Terug naar “Archief”