Ness schreef:Soms heb ik het idee dat dat inderdaad lukt, maar het probleem is dat je dat nooit zeker weet... het dier kan het namelijk niet echt zeggen... :( Maar nu en dan oefen ik op mijn konijnen (dat klinkt heel wreed... :wink: ) en het blijkt wel dat ze dan tot rust komen. Ook de hond, die helaas nu niet meer leeft maar das een ander verhaal, was helemaal dol op mij... Helaas voor hem zaten daar wat minder leuke kanten aan, voor hem niet voor mij. Ik moest hem altijd vasthouden bij de dierenarts omdat ie mij alleen niet beet... En ik was degene die een angel van een wesp uit zijn poot kon krijgen met mijn nagels, terwijl de rest niet eens in zijn buurt mocht komen. (naderhand zat ik onder het bloed... maar ach, dat kun je wel weer uit je kleren wassen he?) Alleen bij mij laten de dieren dat kennelijk toe... tenminste, bij mij thuis... Ik ben tot nog toe geen dier tegengekomen dat me niet aardig vond... :)
Collateral schreef:Je wordt inderdaad al snel veroordeeld... Ik zou zeggen: probeer je er niets van aan te trekken. Wie een ander veroordeelt, veroordeelt zichzelf. Ten eerste heb jij niet voor deze gave gekozen, ten tweede is het een gave en zouden mensen je juist (op een positieve manier) speciaal moeten vinden. Ik vind het in ieder geval heel bijzonder.
Thanx!
Beste Ness,
je ervaringen zijn niet gek. Er zijn dingen die we gewoon niet weten. Er zijn ook dingen die we wel weten. Soms, zonder dat wij een oorzaak aan kunnen wijzen, kan het zijn dat boze geesten ons 'gaven geven' waar we niet om gevraagd hebben. Dus dat het minder wordt als je bidt, is helemaal niet zo gek!
Wat ik weet dat sommige mensen bovennatuurlijke gaven krijgen vanuit de familie omdat deze familie zich op de een of ander manier met het occulte heeft bezig gehouden. Je angst is dan ook goed verklaarbaar. Maar, nogmaals, ik weet het niet.
God weet het wel! Dus laten we tot Hem dit gebed bidden. Vertrouw je voor 100% toe aan Jezus en ben bereid om alles daarvoor aan de kant te zetten. Alleen op grond van de verdienste van Jezus en in de naam van Jezus kun je bevrijding verwachten. Het is degene die alle macht in de hemel en op de aarde heeft!
Bid:
"Onze Vader van de Heere Jezus in de hemel,
Ik bid tot u in de Naam van Jezus. Beschermt u mij alstublieft door Zijn Bloed. Ik belijdt voor u dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, aan het kruis is gestorven en opgestaan en de boze heeft overwonnen.
Vader als er iets tussen mij en u in ligt, alstublieft, vergeeft u al mijn zonden en maak me (opnieuw) heilig en rein door het bloed van Jezus (noem hier iedere zonde van jouw die je kent, vertel deze aan God en besluit daarvan afstand te nemen en te erkennen dat deze fout was).
Vader, u kent mijn gevoelens en ... (hier kun je jouw ervaringen opnoemen). Vader als deze uit de verkeerde bron komen, verlos me hier dan van. Verlost u mij van de vloek die de zonde over mij gebracht heeft en als er een vloek van het mijn (groot)ouders is die over mij is, verlost u mij in de naam van Jezus. Vergeeft u iedere zonde die voor deze vloek de aanleiding is. Brengt u mij in gedachten als ik voor iets moet bidden of voor iets om vergeving moet vragen.
Vervul mij door uw Heilige Geest.
Bescherm mij door het bloed van Jezus. Ik stel mij in Zijn Naam onder Zijn gezag en wil Hem volgen.
Daarom gebied ik in de Naam van Jezus Christus van Nazareth die in het vlees gekomen is, ook iedere boze geest mij nu te verlaten en te gaan naar de plaats die Jezus jullie aanwijst.
Vader vervul de lege plaatsen met Uw Heilige Geest!
Ik dank U, Heere Jezus en Vader in de hemel voor de verlossing en bescherming door het bloed van Jezus. Voor vergeving van mijn zonden en de vervulling met de Heilige Geest.
U zij alle eer!
Amen!"
Blijft je geloof op Jezus en Zijn macht richten. Denk eraan: "Hij heeft overwonnen!"
Overigens, de oosterse godsdiensten zeggen vaak dat je deze dingen moet ontwikkelen. Maar dat is heel gevaarlijk; je moet bij God zelf wezen. Niet alle godsdiensten zijn gelijk. Jezus is zelf God (en geen enkel ander mens) en Hij is de enige weg naar God.