Helderziend ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Helderziend?

Berichtdoor Ness » 07 jul 2005 21:53

Riska schreef: Dat is dus onzin. Ik ben een door en door gevoelsmens, maar heb niet die heldervoelendheid die Ness hier bedoelt. Mijn zuster heeft dat wel en mijn dochter ook. Mijn dochter is er ook bang voor, want soms 'weet' ze wat er te gebeuren staat.
In heel veel dingen zijn wij wel geneigd onze gevoelens te onderdrukken, vooral als het om erge dingen gaat. Maar 'in verstand vastzitten' kun je niet zo algemeen stellen.

Dat was wat ik ook bedoelde te zeggen... met

Ness schreef:Ik weet niet zo zeker of dat een gevolg van de westerse leefmanier is, ook niet-westerse manieren van leven zijn niet even goed voor het in contact komen met je gevoel. En ik heb ervaren dat je soms inderdaad beter je verstand kunt geloven, je gevoel is nogal eens wispelturig. Tenminste, bij mij wel... :wink: Maar dit is een ander soort gevoel... ik heb nog meer van dat soort dingen geërfd.
RPG!
music is the art of living

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Helderziend?

Berichtdoor Ness » 08 jul 2005 19:43

Heeft iemand misschien ook informatie of dingen zoals ik beschreef te maken kunnen hebben met het 'met de helm op geboren zijn'?
En als wat ik heb dan heldervoelendheid of helderweten oid is... wat is dit dan: Een ongelooflijke aantrekkingskracht op katten hebben, maar ook op andere dieren, met veel dieren (bijna alle) automatisch goed om kunnen gaan, met je gedachten dieren dingen laten doen, zoals op hol laten slaan... enz... ik neem tenminste aan dat dat geen heldervoelen, helderzien of helderweten oid is... :?
(Eerlijk gezegd vind ik het vrij eng om dit allemaal in het openbaar te plaatsen... :roll: weet niet waar ik de moed vandaan haal, maar goed)
RPG!

Bharat

Berichtdoor Bharat » 08 jul 2005 22:33

Ik weet niet zo zeker of dat een gevolg van de westerse leefmanier is, ook niet-westerse manieren van leven zijn niet even goed voor het in contact komen met je gevoel. En ik heb ervaren dat je soms inderdaad beter je verstand kunt geloven, je gevoel is nogal eens wispelturig. Tenminste, bij mij wel... Wink Maar dit is een ander soort gevoel... ik heb nog meer van dat soort dingen geërfd.

Wanneer je gevoel wispelturig is komt dat doordat je verstand, dat onderdeel is van je geest, wispelturig is. Gevoel dat komt uit een stille geest en een liefdevol hart is altijd puur. Het is de manier waarop God je kan leiden.
En het klopt dat ook niet-westerse leefmanieren de mens van hun ware gevoel afbrengen maar het westen is er wel behoorlijk extreem in. (wat uiteraard zeer verklaarbaar is)

Ja, soms ben ik er inderdaad bang voor. Bijvoorbeeld omdat ik wel voel dat er iets ergs gaat gebeuren, maar niet precies wat. En dat gevoel kan zo ontzettend sterk zijn dat het me bang maakt... niet alleen om de kracht ervan maar ook gewoon het gevoel zelf is beangstigend. Soms is het zo sterk dat ik er misselijk van word... mijn moeder vraagt me wat er is want ik ben zo bleek... en ik begin als het nog erger word zelfs te trillen... Vind je het dan gek dat ik er bang van word?

Ik begrijp je en ken vele die hetzelfde hebben gehad als jij nu hebt. Het komt mede doordat je niet begrijpt wat het precies is en vanuit daar niet weet hoe je hier mee om kan gaan. Dat jij dit hebt zonder dat je er 'moeite' voor hebt hoeven doen is een teken dat je een bijzonder mens bent. (nu zijn we allemaal bijzonder maar daat gaat het nu ff niet om) Bijzonder omdat je erg dicht bij je gevoel staat. Dit houd zeer waarschijnlijk in dat je een spiritueel mens bent. Ik weet dat de mensen hier dit woord liever niet lezen maar het is gewoon een ander woord voor een bewuste(re) ziel. Mijn advies zou zijn om boeken op te zoeken en die te gaan lezen waarin wordt uitgelegd de dingen die jij ervaart. Ik zou dit niet doen vanuit de zwaar christelijke hoel omdat, helaas, zij vaak meer angst aanpraten dan werkelijk helpen. Dit komt doordat ze zelf vaak niet begrijpen hoe het in elkaar steekt. Ik weet dat ik hier nu erg aan het generaliseren ben maar dat komt door de ervaringen die ik hiet tot nu toe mee heb. Nogmaals ik ken vele mensen met hetzlefde als wat jij hier verteld en ik zelf ben er ook niet vreemd van. Het zou zonde zijn wanneer je angst op dit vlak zou regeren. Je hebt het immers van God gekregen. Hij heeft jou gemaakt en wel perfect. Probeer datgene wat je nu ervaart als probleem op te lossen met de kracht van Liefde. Vraag om hulp, niet uit angst maar uit liefde en ik weet zeker dat je duidelijkheid zal krijgen en dat je angsten zullen verdwijnen.

Leef in Liefde.

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Helderziend?

Berichtdoor Ness » 08 jul 2005 23:17

Bharat schreef: Wanneer je gevoel wispelturig is komt dat doordat je verstand, dat onderdeel is van je geest, wispelturig is. Gevoel dat komt uit een stille geest en een liefdevol hart is altijd puur. Het is de manier waarop God je kan leiden.
Nee, mijn gevoel is vaak ook gewoon wispelturig, dat komt niet (altijd) door mijn verstand. Het is ook niet steeds hetzelfde gevoel... maar ik geloof niet dat ik dat duidelijk uit kan drukken... ik bedoel dat ik mijn gevoel in twee delen kan 'hakken' nl. het normale gevoel wat iedereen heeft, en het buitengewone gevoel.

Bharat schreef:En het klopt dat ook niet-westerse leefmanieren de mens van hun ware gevoel afbrengen maar het westen is er wel behoorlijk extreem in. (wat uiteraard zeer verklaarbaar is)
zou je dat laatste, die verklaarbaarheid, nog even willen uitleggen?

Bharat schreef:
Ness schreef:Ja, soms ben ik er inderdaad bang voor. Bijvoorbeeld omdat ik wel voel dat er iets ergs gaat gebeuren, maar niet precies wat. En dat gevoel kan zo ontzettend sterk zijn dat het me bang maakt... niet alleen om de kracht ervan maar ook gewoon het gevoel zelf is beangstigend. Soms is het zo sterk dat ik er misselijk van word... mijn moeder vraagt me wat er is want ik ben zo bleek... en ik begin als het nog erger word zelfs te trillen... Vind je het dan gek dat ik er bang van word?

Ik begrijp je en ken vele die hetzelfde hebben gehad als jij nu hebt. Het komt mede doordat je niet begrijpt wat het precies is en vanuit daar niet weet hoe je hier mee om kan gaan. Dat jij dit hebt zonder dat je er 'moeite' voor hebt hoeven doen is een teken dat je een bijzonder mens bent. (nu zijn we allemaal bijzonder maar daat gaat het nu ff niet om) Bijzonder omdat je erg dicht bij je gevoel staat. Dit houd zeer waarschijnlijk in dat je een spiritueel mens bent. Ik weet dat de mensen hier dit woord liever niet lezen maar het is gewoon een ander woord voor een bewuste(re) ziel.
Ik snap wat je bedoelt
Bharat schreef:Mijn advies zou zijn om boeken op te zoeken en die te gaan lezen waarin wordt uitgelegd de dingen die jij ervaart. Ik zou dit niet doen vanuit de zwaar christelijke hoel omdat, helaas, zij vaak meer angst aanpraten dan werkelijk helpen. Dit komt doordat ze zelf vaak niet begrijpen hoe het in elkaar steekt. Ik weet dat ik hier nu erg aan het generaliseren ben maar dat komt door de ervaringen die ik hiet tot nu toe mee heb. Nogmaals ik ken vele mensen met hetzlefde als wat jij hier verteld en ik zelf ben er ook niet vreemd van. Het zou zonde zijn wanneer je angst op dit vlak zou regeren. Je hebt het immers van God gekregen. Hij heeft jou gemaakt en wel perfect. Probeer datgene wat je nu ervaart als probleem op te lossen met de kracht van Liefde. Vraag om hulp, niet uit angst maar uit liefde en ik weet zeker dat je duidelijkheid zal krijgen en dat je angsten zullen verdwijnen.
Bedankt Bharat... :) Dit helpt me inderdaad verder... alleen ben ik het er niet mee eens dat ik perfect ben... :wink: tenslotte sla je de zondeval even over.... En de kracht van Liefde... wat bedoel je daar precies mee?
RPG!

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 11 jul 2005 16:00

Eh... hallo? Is hier nog iemand? Bharat, en iedereen die hier nog wel is, wat is dan dit:
Ness schreef:Heeft iemand misschien ook informatie of dingen zoals ik beschreef te maken kunnen hebben met het 'met de helm op geboren zijn'?
En als wat ik heb dan heldervoelendheid of helderweten oid is... wat is dit dan: Een ongelooflijke aantrekkingskracht op katten hebben, maar ook op andere dieren, met veel dieren (bijna alle) automatisch goed om kunnen gaan, met je gedachten dieren dingen laten doen, zoals op hol laten slaan... enz... ik neem tenminste aan dat dat geen heldervoelen, helderzien of helderweten oid is... :?
(Eerlijk gezegd vind ik het vrij eng om dit allemaal in het openbaar te plaatsen... :roll: weet niet waar ik de moed vandaan haal, maar goed)
Is dit ook helderzien/helderweten ed.?
RPG!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 jul 2005 16:46

Ness schreef:Eh... hallo? Is hier nog iemand? Bharat, en iedereen die hier nog wel is, wat is dan dit:
Ness schreef:Heeft iemand misschien ook informatie of dingen zoals ik beschreef te maken kunnen hebben met het 'met de helm op geboren zijn'?

Moedig inderdaad om dit hier neer te zetten. Heb je er last van of ben je bang dat mensen je er vreemd om zullen vinden?

I.i.g. lijkt mij dit inderdaad niet echt vallen onder helderziendheid o.i.d. Het heeft meer te maken met telepathie, voor zover ik je gave kan beoordelen. Je zou eens op http://www.telepathiemetdieren.nl kunnen kijken.

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 11 jul 2005 17:07

Collateral schreef:
Ness schreef:
Ness schreef:(Eerlijk gezegd vind ik het vrij eng om dit allemaal in het openbaar te plaatsen... :roll: weet niet waar ik de moed vandaan haal, maar goed)

Moedig inderdaad om dit hier neer te zetten. Heb je er last van of ben je bang dat mensen je er vreemd om zullen vinden?
Je wordt al heel snel veroordeeld met dingen als dit, vandaar... maar zo moedig is het niet, ik gebruik tenslotte mijn pseudoniem en niet mijn echte naam. En zelfs nu vind ik het al eng...

Collateral schreef:I.i.g. lijkt mij dit inderdaad niet echt vallen onder helderziendheid o.i.d. Het heeft meer te maken met telepathie, voor zover ik je gave kan beoordelen. Je zou eens op http://www.telepathiemetdieren.nl kunnen kijken.
Ja, zoiets heb ik ook al eens aan gedacht. Het raarste is wel dat het het sterkste met katten werkt... als ik mijn krantenwijk loop, heb ik soms wel 5 katten die achter me aan lopen :) Het allergrootste aantal katten die meeliepen was 9... en het grappige daaraan was dat ze een hekel aan elkaar hadden en dus ook nog eens ruzie maakten... :mrgreen: En heel vreemd: als er ergens een kat is, zie ik hem direct. Voorbeeld: we aten buiten, en er waren flink wat mensen (meer dan 10 geloof ik). Iedereen praatte met elkaar, ik ook, maar ik viel stil toen er een kat tussen de struikjes tevoorschijn kwam... niemand zag hem, maar ik wel.
Laatst gewijzigd door Ness op 11 jul 2005 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
RPG!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 jul 2005 17:24

Ness schreef:Je wordt al heel snel veroordeeld met dingen als dit, vandaar... maar zo moedig is het niet, ik gebruik tenslotte mijn pseudoniem en niet mijn echte naam. En zelfs nu vind ik het al eng...

Je wordt inderdaad al snel veroordeeld... Ik zou zeggen: probeer je er niets van aan te trekken. Wie een ander veroordeelt, veroordeelt zichzelf. Ten eerste heb jij niet voor deze gave gekozen, ten tweede is het een gave en zouden mensen je juist (op een positieve manier) speciaal moeten vinden. Ik vind het in ieder geval heel bijzonder. :)

Collateral schreef:I.i.g. lijkt mij dit inderdaad niet echt vallen onder helderziendheid o.i.d. Het heeft meer te maken met telepathie, voor zover ik je gave kan beoordelen. Je zou eens op http://www.telepathiemetdieren.nl kunnen kijken.
Ja, zoiets heb ik ook al eens aan gedacht. Het raarste is wel dat het het sterkste met katten werkt... als ik mijn krantenwijk loop, heb ik soms wel 5 katten die achter me aan lopen :) Het allergrootste aantal katten die meeliepen was 9... en het grappige daaraan was dat ze een hekel aan elkaar hadden en dus ook nog eens ruzie maakten... :mrgreen:

Mooi is dat. :D Werk je trouwens naast je krantenwijk toevallig ook in een viswinkel? :mrgreen:

En heel vreemd: als er ergens een kat is, zie ik hem direct. Voorbeeld: we aten buiten, en er waren flink wat mensen (meer dan 10 geloof ik). Iedereen praatte met elkaar, ik ook, maar ik viel stil toen er een kat tussen de struikjes tevoorschijn kwam... niemand zag hem, maar ik wel.

Interessant! Is er ook sprake van (tweerichtings)communicatie tussen jou en de katten?

Dat je 'telepathische vermogens' het best werken met katten zou misschien kunnen komen omdat je 'op dezelfde golflengte zit' met katten, o.i.d. Maar het fijne weet ik daar niet van.

Danny@!
Verkenner
Verkenner

Re: Helderziend?

Berichtdoor Danny@! » 11 jul 2005 18:39

Hoi.....ik ben ook met "de Helm op" geboren....het betekent dat je in ieder geval "overgevoelig" bent voor een heleboel zaken....daarnaast bezit je de sensiviteit voor paranormale gave...zoals aanvoelen van dingen...telepathie..,genezend vermogen....het kan allemaal...maar wil niet zeggen dat je dat dan direct allemaal kunt of hebt.

Groeten Danny

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 11 jul 2005 19:51

Collateral schreef:Mooi is dat. :D Werk je trouwens naast je krantenwijk toevallig ook in een viswinkel? :mrgreen:
:mrgreen: Nee, niet eens... :mrgreen:

Collateral schreef:
Ness schreef:En heel vreemd: als er ergens een kat is, zie ik hem direct. Voorbeeld: we aten buiten, en er waren flink wat mensen (meer dan 10 geloof ik). Iedereen praatte met elkaar, ik ook, maar ik viel stil toen er een kat tussen de struikjes tevoorschijn kwam... niemand zag hem, maar ik wel.

Interessant! Is er ook sprake van (tweerichtings)communicatie tussen jou en de katten?
Dat hangt er vanaf wat je onder die communicatie verstaat... ik heb eens een groep schapen op hol gejaagd door te proberen of ik dat zou kunnen alleen door eraan te denken... :mrgreen: Ja dus... alleen vond ik het toen niet leuk meer :? om eerlijk te zijn was dat ronduit eng.

Collateral schreef:Dat je 'telepathische vermogens' het best werken met katten zou misschien kunnen komen omdat je 'op dezelfde golflengte zit' met katten, o.i.d. Maar het fijne weet ik daar niet van.
Het zou kunnen ja... maar dat weet ik dus ook niet... is er hier iemand die dat wel weet?
RPG!

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Helderziend?

Berichtdoor Ness » 11 jul 2005 19:53

Danny@! schreef:Hoi.....ik ben ook met "de Helm op" geboren....het betekent dat je in ieder geval "overgevoelig" bent voor een heleboel zaken....daarnaast bezit je de sensiviteit voor paranormale gave...zoals aanvoelen van dingen...telepathie..,genezend vermogen....het kan allemaal...maar wil niet zeggen dat je dat dan direct allemaal kunt of hebt.
Hey, bedankt! :) dat wilde ik dus weten...
RPG!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 jul 2005 20:04

Ness schreef:
Collateral schreef:Interessant! Is er ook sprake van (tweerichtings)communicatie tussen jou en de katten?

Dat hangt er vanaf wat je onder die communicatie verstaat... ik heb eens een groep schapen op hol gejaagd door te proberen of ik dat zou kunnen alleen door eraan te denken... :mrgreen: Ja dus... alleen vond ik het toen niet leuk meer :? om eerlijk te zijn was dat ronduit eng.

Dat lijkt me ook vrij creepy, ja... Maar misschien kan je ook communiceren door jezelf op het dier te richten en jezelf af te vragen hoe het zich voelt ofzo? Als dat (of iets dergelijks) zou kunnen heb je er misschien echt wat aan. :)

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 11 jul 2005 20:13

Soms heb ik het idee dat dat inderdaad lukt, maar het probleem is dat je dat nooit zeker weet... het dier kan het namelijk niet echt zeggen... :( Maar nu en dan oefen ik op mijn konijnen (dat klinkt heel wreed... :wink: ) en het blijkt wel dat ze dan tot rust komen. Ook de hond, die helaas nu niet meer leeft maar das een ander verhaal, was helemaal dol op mij... Helaas voor hem zaten daar wat minder leuke kanten aan, voor hem niet voor mij. Ik moest hem altijd vasthouden bij de dierenarts omdat ie mij alleen niet beet... En ik was degene die een angel van een wesp uit zijn poot kon krijgen met mijn nagels, terwijl de rest niet eens in zijn buurt mocht komen. (naderhand zat ik onder het bloed... maar ach, dat kun je wel weer uit je kleren wassen he?) Alleen bij mij laten de dieren dat kennelijk toe... tenminste, bij mij thuis... Ik ben tot nog toe geen dier tegengekomen dat me niet aardig vond... :)
Collateral schreef:Je wordt inderdaad al snel veroordeeld... Ik zou zeggen: probeer je er niets van aan te trekken. Wie een ander veroordeelt, veroordeelt zichzelf. Ten eerste heb jij niet voor deze gave gekozen, ten tweede is het een gave en zouden mensen je juist (op een positieve manier) speciaal moeten vinden. Ik vind het in ieder geval heel bijzonder.
Thanx!
RPG!

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 12 jul 2005 18:17

Ness schreef:Soms heb ik het idee dat dat inderdaad lukt, maar het probleem is dat je dat nooit zeker weet... het dier kan het namelijk niet echt zeggen... :( Maar nu en dan oefen ik op mijn konijnen (dat klinkt heel wreed... :wink: ) en het blijkt wel dat ze dan tot rust komen. Ook de hond, die helaas nu niet meer leeft maar das een ander verhaal, was helemaal dol op mij... Helaas voor hem zaten daar wat minder leuke kanten aan, voor hem niet voor mij. Ik moest hem altijd vasthouden bij de dierenarts omdat ie mij alleen niet beet... En ik was degene die een angel van een wesp uit zijn poot kon krijgen met mijn nagels, terwijl de rest niet eens in zijn buurt mocht komen. (naderhand zat ik onder het bloed... maar ach, dat kun je wel weer uit je kleren wassen he?) Alleen bij mij laten de dieren dat kennelijk toe... tenminste, bij mij thuis... Ik ben tot nog toe geen dier tegengekomen dat me niet aardig vond... :)
Collateral schreef:Je wordt inderdaad al snel veroordeeld... Ik zou zeggen: probeer je er niets van aan te trekken. Wie een ander veroordeelt, veroordeelt zichzelf. Ten eerste heb jij niet voor deze gave gekozen, ten tweede is het een gave en zouden mensen je juist (op een positieve manier) speciaal moeten vinden. Ik vind het in ieder geval heel bijzonder.
Thanx!
Beste Ness,

je ervaringen zijn niet gek. Er zijn dingen die we gewoon niet weten. Er zijn ook dingen die we wel weten. Soms, zonder dat wij een oorzaak aan kunnen wijzen, kan het zijn dat boze geesten ons 'gaven geven' waar we niet om gevraagd hebben. Dus dat het minder wordt als je bidt, is helemaal niet zo gek!

Wat ik weet dat sommige mensen bovennatuurlijke gaven krijgen vanuit de familie omdat deze familie zich op de een of ander manier met het occulte heeft bezig gehouden. Je angst is dan ook goed verklaarbaar. Maar, nogmaals, ik weet het niet.

God weet het wel! Dus laten we tot Hem dit gebed bidden. Vertrouw je voor 100% toe aan Jezus en ben bereid om alles daarvoor aan de kant te zetten. Alleen op grond van de verdienste van Jezus en in de naam van Jezus kun je bevrijding verwachten. Het is degene die alle macht in de hemel en op de aarde heeft!

Bid:
"Onze Vader van de Heere Jezus in de hemel,
Ik bid tot u in de Naam van Jezus. Beschermt u mij alstublieft door Zijn Bloed. Ik belijdt voor u dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, aan het kruis is gestorven en opgestaan en de boze heeft overwonnen.

Vader als er iets tussen mij en u in ligt, alstublieft, vergeeft u al mijn zonden en maak me (opnieuw) heilig en rein door het bloed van Jezus (noem hier iedere zonde van jouw die je kent, vertel deze aan God en besluit daarvan afstand te nemen en te erkennen dat deze fout was).

Vader, u kent mijn gevoelens en ... (hier kun je jouw ervaringen opnoemen). Vader als deze uit de verkeerde bron komen, verlos me hier dan van. Verlost u mij van de vloek die de zonde over mij gebracht heeft en als er een vloek van het mijn (groot)ouders is die over mij is, verlost u mij in de naam van Jezus. Vergeeft u iedere zonde die voor deze vloek de aanleiding is. Brengt u mij in gedachten als ik voor iets moet bidden of voor iets om vergeving moet vragen.

Vervul mij door uw Heilige Geest.

Bescherm mij door het bloed van Jezus. Ik stel mij in Zijn Naam onder Zijn gezag en wil Hem volgen.

Daarom gebied ik in de Naam van Jezus Christus van Nazareth die in het vlees gekomen is, ook iedere boze geest mij nu te verlaten en te gaan naar de plaats die Jezus jullie aanwijst.

Vader vervul de lege plaatsen met Uw Heilige Geest!

Ik dank U, Heere Jezus en Vader in de hemel voor de verlossing en bescherming door het bloed van Jezus. Voor vergeving van mijn zonden en de vervulling met de Heilige Geest.
U zij alle eer!

Amen!"

Blijft je geloof op Jezus en Zijn macht richten. Denk eraan: "Hij heeft overwonnen!"

Overigens, de oosterse godsdiensten zeggen vaak dat je deze dingen moet ontwikkelen. Maar dat is heel gevaarlijk; je moet bij God zelf wezen. Niet alle godsdiensten zijn gelijk. Jezus is zelf God (en geen enkel ander mens) en Hij is de enige weg naar God.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 12 jul 2005 20:04

Lieve Ness, ik las net de reactie van Nathanael en ik wilde nog reageren op jou reactie op hetgene wat ik een aantal dagen terug had geschreven en vond dat nu wel de juiste timing. Waarom? omdat de woorden van Nathanael precies aanduiden wat ik bedoelde met het kweken van angst van uit de christelijke hoek. Omdat hij (of zij) het niet kent wordt het label occult er opgeplakt. Want zo wordt alles genoemd wat ze niet kunnen verklaren. (opnieuw sorry voor de generalisering) Want occult is het zeker niet wat jij hebt, het is Gods Liefde die door jou heen werkt maar waarvan jij nog niet precies weet hoe hier mee om te gaan.

Nee, mijn gevoel is vaak ook gewoon wispelturig, dat komt niet (altijd) door mijn verstand. Het is ook niet steeds hetzelfde gevoel... maar ik geloof niet dat ik dat duidelijk uit kan drukken... ik bedoel dat ik mijn gevoel in twee delen kan 'hakken' nl. het normale gevoel wat iedereen heeft, en het buitengewone gevoel.

Voor de verduidelijking. Je hebt twee soorten van gevoel. De ene is afkomstig vanuit het verstand. (of gecreerd door het verstand) Dit gevoel is inderdaad zo wispelturig als het maar kan. Het andere gevoel komt direct vanuit het hart (zullen we maar zeggen). Enkel is deze alleen te ervaren wanneer het verstand of geest stil is. Het is daarom dat mediteren (wat feitelijk inhoud; het stillen van de geest) zo belangrijk is. Het is iets wat je de hele dag kunt doen tijdens al je activiteiten. Maar om te oefenen is vaak makkelijk om dit in stille omgeving te doen, vooral s'ochtends vroeg. Of op zeer rustgevende muziek. Het is iets wat je leert door het te doen.
zou je dat laatste, die verklaarbaarheid, nog even willen uitleggen?

In het heel kort komt het er op neer dat we in het westen God ergens ver weg hebben geplaatst, ergens waar we niet bij kunnen komen, terwijl Hij overal aanwezig is, je hoeft alleen maar naar je ware gevoel te gaan om zijn Liefde te ervaren.

tenslotte sla je de zondeval even over....

Dat doe ik bewust want die zie ik heel anders dan de 'doorsnee' christen.
Je bent Gods kind, een prachtig en volmaakt wezen, enkel weet je dat zelf niet meer. Zonden kunnen alleen in het hier en nu plaats vinden.

En de kracht van Liefde... wat bedoel je daar precies mee?

Ja... hoe kan ik dat nou uitleggen, ervaar het zou ik zeggen. Ga naar binnen, ga mediteren, ga van jezelf houden. Maar je kunt me altijd een pb sturen en dan kan ik hier meer over zeggen.

Leef in Liefde
Laatst gewijzigd door Bharat op 12 jul 2005 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”