joris schreef:nee! God straft niet persoonlijk!
Ik geloof dat het voorbeeld van Ananias en Saffira jouw stelling 'God straft niet persoonlijk!' ontkracht. Ik trek jouw autoriteit in twijfel en vraag mij af waar jouw stelligheid vandaan komt.
Zie ook Deut.1:34-37, Deut.4:24-27, Joh.3:36
Wat je met jouw volgende zin
"En bovendien gaat er nog niets in tegen zijn glorie volgens mij."
wil zeggen, is mij niet duidelijk.
Tenslotte wil ik je vragen wie je bedoelt met 'wij' in je laatste zin;
JEzus is gestorven voor onze zonden, dat hoeven wij niet meer.
Joh.3:
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
De verzoening is, voor wat betreft de persoonlijke zonde, voorwaardelijk, en bestaat voor een ieder die gelooft in Jezus Christus, bekeert van zijn zonden en het evangelie gehoorzaamt.
Matt.7:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.hijwel schreef:Het gaat er om dat God ook voorbehoedsmiddelen heeft gegeven om deze op een verantwoordelijke manier te gebruiken.
Ik vind dit blasfemie, althans een zeer kwalijke uitspraak en als Christen kwets je mij daar diep mee.
Elsa,
Lees dit eens!
Hand.13:
11 En nu zie, de hand des Heeren [is] tegen u, en gij zult blind zijn, en de zon niet zien voor een tijd. En van stonde aan viel op hem donkerheid en duisternis: en rondom gaande, zocht hij, die [hem] met de hand mochten leiden.Ik begrijp je verontwaardiging wel een beetje, maar ik denk dat je wat bent misleid door
Kena. Na een paar overduidelijke waarheden rukt ze met
1 zin mijn tekst volledig uit zijn verband.
In een handomdraai heeft ze mijn zin:
Kan ongewenste kinderloosheid in sommige gevallen ook gezien worden als een terechte straf?
verduisterd tot:
Kena schreef:Als we mogen concluderen dat kinderloosheid een straf is, zijn alle ziekten een staf en staan net zo goed de christenen als de gehele mensheid nog veel meer ellende te wachten.
Allen,
Ik geloof dat voor de vrouw die als maagd het huwelijk ingaat, vervolgens -
zonder voorbehoedsmiddelen- geslachtsgemeenschap heeft met haar man (tijdelijke) kinderloosheid een zegen kan zijn.
Maar dat voor de onkuise vrouw (en man) kinderloosheid een straf KAN zijn.