Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 feb 2005 19:26

Yael schreef:ja dat krijg je dan :wink:
wij hebben ook zoiets, bij ons leest de ouderling van dienst altijd het Schriftgedeelte en de wet/geloofsbelijdenis. Je merkt aan sommige dominees dat ze dat helemaal niet gewend zijn (het is ook een instelling van ds H.) :mrgreen: zo hadden we een x een dominee die gewoon zelf de wet voorlas haha stond de ouderling er voor spek en bonen. :lol:

haha, sta je daar als ouderling ook even vreemd te kijken. Bij ons leest ook de ouderling het voor. Nog nooit meegemaakt dat de dominee het deed. Ja aleen met een doven- en slechthorendendienst. Maar dat is dan omdat de dominee het in gebarentaal doet.

Wie is ds. H.?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 22 feb 2005 20:36

mw schreef:
deSailenSSS schreef:
mw schreef:Welke ik verder graag mag horen:
Ds. Polinder, ds.Kok, ds. W. Kok, ds de Boer (werkendam), ds Boiten, ds Westerink (alle 2), ds v.d. Zwaag, ds Buijs, (.....), kand Versluijs . Ik hoop dat ik zo het lijstje gehad heb :P

Wij hebben ds. vd Zwaag lekker :mrgreen: Moeten dr nog 1 bij, ipv Ds. Buijs (fijne dominee, jmmr dat ie weg is!) maar het schiet niet op met beroepen. Ze bedanken allemaal...
En kand Versluijs? Verschikkelijk, sorry datk het zeg, maar dat vond ik nix. Wat hij zei was wel goed enzo, maar hij kan het slecht brengen vond ik. En misschien ben ik ook bevooroordeeld, ik heb hem voor catech. gehad en dat was echt waardeloos...

ik begrijp je reactie n.a.v. kand. Versluijs. Maar goed... het gaat meer om hetgeen hij brengt. Vind het heel jammer voor hem dat hij nog geen beroep heeft. Als jullie hem nu beroepen, hebbe jullie op menselijker wijs gesproken, er mee kans op dat hij het aanneemt. :mrgreen:

Maar hebben jullie nu alweer een nieuwe op het oog om te beroepen?

Nee, nog niet. We hebben eerst ambtsdragers verkiezingen en bevestigen, dat heeft even voorang. Daarna gaat er wel weer wat geschieden denk ik. Maar het is al best lang dat we met 1 zitten, ook wel zwaar voor vd Zwaag.
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 22 feb 2005 20:48

als we het over dominee blunders hebben dan weet ik er nog wel één! Het was dopen en er werd een tweeling gedoopt. Omdat het lastig is om te onthouden gaf de vader (die ook een kind vast had) een briefje. Maar daar stond de naam op van het kind dat de moeder vast had. Maar de dominee ging het kind dopen dat de vader vast had. Met de verkeerde naam dus. Toen de volgende, ondertussen was het wel gezegd dat het verkeerd was gegaan. Dus toen werd de 2e met dezelfde naam als de eerste gedoopt en toen de 1e nog een keer overnieuw met de goede naam. Die is dus twee keer gedoopt toen :mrgreen:
Erg he :oops: De dominee wist ook niet goed wat hij er mee aan moest!
Ik onthoud altijd alles.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 feb 2005 21:07

deSailenSSS schreef:
mw schreef:
deSailenSSS schreef:
mw schreef:Welke ik verder graag mag horen:
Ds. Polinder, ds.Kok, ds. W. Kok, ds de Boer (werkendam), ds Boiten, ds Westerink (alle 2), ds v.d. Zwaag, ds Buijs, (.....), kand Versluijs . Ik hoop dat ik zo het lijstje gehad heb :P

Wij hebben ds. vd Zwaag lekker :mrgreen: Moeten dr nog 1 bij, ipv Ds. Buijs (fijne dominee, jmmr dat ie weg is!) maar het schiet niet op met beroepen. Ze bedanken allemaal...
En kand Versluijs? Verschikkelijk, sorry datk het zeg, maar dat vond ik nix. Wat hij zei was wel goed enzo, maar hij kan het slecht brengen vond ik. En misschien ben ik ook bevooroordeeld, ik heb hem voor catech. gehad en dat was echt waardeloos...

ik begrijp je reactie n.a.v. kand. Versluijs. Maar goed... het gaat meer om hetgeen hij brengt. Vind het heel jammer voor hem dat hij nog geen beroep heeft. Als jullie hem nu beroepen, hebbe jullie op menselijker wijs gesproken, er mee kans op dat hij het aanneemt. :mrgreen:

Maar hebben jullie nu alweer een nieuwe op het oog om te beroepen?

Nee, nog niet. We hebben eerst ambtsdragers verkiezingen en bevestigen, dat heeft even voorang. Daarna gaat er wel weer wat geschieden denk ik. Maar het is al best lang dat we met 1 zitten, ook wel zwaar voor vd Zwaag.

Jah, die periode hebben wij ook gehad.
Hebben jullie ook nog geen ds. die op beroep kwam preken gehad dan?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 feb 2005 21:19

deSailenSSS schreef:als we het over dominee blunders hebben dan weet ik er nog wel één! Het was dopen en er werd een tweeling gedoopt. Omdat het lastig is om te onthouden gaf de vader (die ook een kind vast had) een briefje. Maar daar stond de naam op van het kind dat de moeder vast had. Maar de dominee ging het kind dopen dat de vader vast had. Met de verkeerde naam dus. Toen de volgende, ondertussen was het wel gezegd dat het verkeerd was gegaan. Dus toen werd de 2e met dezelfde naam als de eerste gedoopt en toen de 1e nog een keer overnieuw met de goede naam. Die is dus twee keer gedoopt toen :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: welke dominee was dat?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 22 feb 2005 21:24

Yael schreef:

... dat zou ik ook graag willen weten :mrgreen:
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 feb 2005 22:19

deSailenSSS schreef:als we het over dominee blunders hebben dan weet ik er nog wel één! Het was dopen en er werd een tweeling gedoopt. Omdat het lastig is om te onthouden gaf de vader (die ook een kind vast had) een briefje. Maar daar stond de naam op van het kind dat de moeder vast had. Maar de dominee ging het kind dopen dat de vader vast had. Met de verkeerde naam dus. Toen de volgende, ondertussen was het wel gezegd dat het verkeerd was gegaan. Dus toen werd de 2e met dezelfde naam als de eerste gedoopt en toen de 1e nog een keer overnieuw met de goede naam. Die is dus twee keer gedoopt toen :mrgreen:

haha, het zal je maar overkomen. Gelukkig niet bij mij :wink:

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 23 feb 2005 11:20

mw schreef:
Zo hadden wij zondagmiddag een leuke. Normaal zingen wij of na het lezen van de schriftlezing, of na de geloofsbelijdenis een psalmvers. Maar de ds. had het niet afgekondigd. De ouderling was klaar met lezen, en de organist zet in. Toen bleek het de bedoeling te zijn dat we het psalmvers voor het gebed gezongen hadden. Ik vond dat wel mooi bedacht van de ds. Ps 25:1 zingen voordat we gaan bidden.

Haha, en die organist was mijn dierbare broeder. En dit keer niet in overdrachtelijke zin (hoewel het één het ander niet hoeft uit te sluiten)
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 23 feb 2005 14:30

Haha, ik zou net zeggen: Hee, die organist ken ik 8)

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 23 feb 2005 18:09

tanteoranje schreef:
Yael schreef:

... dat zou ik ook graag willen weten :mrgreen:

Ach misschien is het niet zo aardig om te zeggen. Maar ja, misschien ook weer niet, iedereen kan fouten maken en het was ook een beetje de schuld van de vader vant kind, dat hij het briefje gaf met de naam van het kind dat zijn vrouw vast had was voor de dominee ook verwarrend. Maar de dominee was dus Ds vd Zwaag.

Dus nu hebk het stiekum toch gezegd... :| :mrgreen:
Ik onthoud altijd alles.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 feb 2005 18:14

Guus Geluk schreef:Haha, ik zou net zeggen: Hee, die organist ken ik 8)

haha, ach ja, hij kon er ook niets aan doen

sorry ik vond het wel leuk, daarom kon ik het niet nalaten hier te vertellen

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 23 feb 2005 20:29

mw schreef:

Wie is ds. H.?

... ik denk dat de laatste letter van z'n achternaam eindigt met een t... :wink:
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 feb 2005 20:42

tanteoranje schreef:
mw schreef:

Wie is ds. H.?

... ik denk dat de laatste letter van z'n achternaam eindigt met een t... :wink:

ik weet het al :wink:

Hoe is dat bij jullie tanteoranje? Leest de dominee de schriftlezing of een ouderling?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 23 feb 2005 20:42

... altijd de dominee!! (behalve wanneer het leesdienst is)
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 feb 2005 21:50

Even een vraagje... Waarom zou de dominee niet de schriftlezing doen? Behalve praktische voorbeelden als zijnde dat hij slecht bij stem is en de stem wat wil sparen.

Terug naar “Archief”