Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 jun 2007 19:10

Markie schreef:Ik heb hem verteld dat het inderdaad zal gebeuren dat het Joodse volk in grote nood zal komen, maar dat God alle vijanden van Zijn volk zal vernietigen

@Markie ... maak je van God, zo niet een soort van Donar, die bij het hulpgeroep van de germanen, op zijn donderpaard te hulp schiet, om de romeinen te treffen met zijn donderspeer (bliksem) ...?

Immers >

Zacharia_4:6 "... niet door kracht noch geweld, maar door mijn Geest! zegt de Here der heerscharen ..."
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 jun 2007 19:56

Ilias schreef:Dit is al 60 jaar lang een feit......

Nu wil het geval, dat de historie iets verder dan 60 jaar terug gaat. Bij de meeste M.O.-"deskundigen" gaat de historische feitenkennis al niet eens verder terug dan tot aan ´67. Die van jou gaat al terug naar ´47 als ik je opmerking goed begrijp (m´n complimenten) maar, beste Ilias, de geschiedenis gaat nog iets verder terug (je weet zelfs nog dat Cordoba Dar-al Islam was). Als je al een redelijke M.O.-discussie wilt voeren, zullen we eerst overeen moeten komen waar het startpunt ligt. Dat zal al moeilijk genoeg blijken te zijn.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2007 20:36

Wederzijdse inschikkelijkheid schijnt fanatici vreemd te zijn.

Jammer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 jun 2007 20:58

Aragorn schreef:
Markie schreef:Ik heb hem verteld dat het inderdaad zal gebeuren dat het Joodse volk in grote nood zal komen, maar dat God alle vijanden van Zijn volk zal vernietigen.

Nou, toen had jij ze wel even mooi tuk zeker? :wink:

waarnemer schreef:Even heel iets anders. Dit is te lezen in de Telegraaf.

Palestijnen vermoorden elkaar van ons geld

AMSTERDAM - De wapens waarmee Palestijnen elkaar nu overhoop knallen, zijn ondermeer betaald met de miljarden van de Europese Unie.

De Hamas die nu op gruwelijke wijze mede-Palestijnen vermoordt en martelt, profiteert dankbaar van de enorme geldstromen die al jaren die richting opgaan.

Ach, dat geld heeft men hier toch al weer terug door de wapenhandel. 8)

Ik ze mooi tuk??

Snap ik niet helemaal. Graag enige uitleg.

Was ik (Mark) trouwens...
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2007 22:04

Markie schreef:
Aragorn schreef:
Markie schreef:Ik heb hem verteld dat het inderdaad zal gebeuren dat het Joodse volk in grote nood zal komen, maar dat God alle vijanden van Zijn volk zal vernietigen.

Ik ze mooi tuk??

Ja, dachten ze net dat ze de eindoverwinning zouden behalen, kom jij ze opeens vertellen dat zíj de losers van de apocalyps zijn. Dat moet een behoorlijke domper zijn geweest. 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 jun 2007 22:24

Aragorn schreef:
Markie schreef:
Aragorn schreef:

Ik ze mooi tuk??

Ja, dachten ze net dat ze de eindoverwinning zouden behalen, kom jij ze opeens vertellen dat zíj de losers van de apocalyps zijn. Dat moet een behoorlijke domper zijn geweest. 8)

Je weet in elk geval welk volk 'Zijn volk' is zie ik!

Thumbs up!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2007 23:02

Het gaat er maar net om wat waarheid is en hoe je dat aan kunt tonen.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 jun 2007 23:07

@Ilias......

Een profetische waarschuwing voor het lot van israels vijanden op de laatse dag:

Obadja 1
1De Oppermachtige HERE liet Obadja in een visioen de toekomst van het land Edom zien. "De HERE heeft mij laten weten", zei hij, "dat Hij een bode naar de volken heeft gestuurd met het bevel: 'Luister! U moet uw troepen naar Edom sturen en het vernietigen!

2Ik zal u klein maken onder de volken en u zult diep worden veracht.

3U bent trots, omdat u in die hoge, ontoegankelijke rotskloven woont. U bluft: 'Wie zou ons hier ooit kunnen bereiken?'

4Bedrieg uzelf niet! Al vloog u zo hoog als een arend en bouwde u een nest tussen de sterren, Ik zou u daar vandaan naar beneden laten tuimelen", zegt de HERE.

5"Het zou voor u veel beter zijn geweest als er 's nachts dieven waren gekomen om u te beroven. Want die zouden niet alles hebben meegenomen. U zou er zelfs meer bij gebaat zijn als uw wijngaarden waren geplunderd. Want dan zou altijd nog een restant zijn overgebleven.

6Alle verborgen schatten van Esau's nakomelingen zullen worden opgespoord en meegenomen.

7Al uw bondgenoten zullen zich tegen u keren en u uit uw land zetten. Zij zullen vrede beloven, maar zijn in werkelijkheid op uw ondergang uit. Uw beste vrienden zullen valstrikken voor u spannen en uw tegenmaatregelen zullen niets uithalen.

8Op die dag", zegt de HERE, "zal in Edom geen enkele wijze man meer worden gevonden. Want Ik zal de wijze mannen van Edom vullen met onverstand.

9Ook de dappere soldaten uit Teman zullen verbijsterd zijn en niets kunnen doen om de slachtpartij op de bergen van Edom te voorkomen.

10U hebt uw broer Israël vreselijke dingen aangedaan. Beschaamd en weerloos zult u daarom voorgoed worden uitgeroeid.

11Want in tijden van nood liet u Israël in de steek. U ging aan de kant staan en stak geen hand uit om te helpen toen binnenvallende troepen haar soldaten als krijgsgevangenen meenamen en Jeruzalem door loting onder elkaar verdeelden. U was geen haar beter dan al die vijanden. 12Dat had u niet moeten doen. U had geen leedvermaak mogen hebben, toen zij uw broer naar vreemde landen wegvoerden. U had zich niet mogen verheugen over zijn ongeluksdag. U had niet de spot met hem mogen drijven toen hij in nood verkeerde.

13Kom niet naar Israël op die rampzalige dag. Maak u niet meester van de buit en heb geen leedvermaak over haar ondergang.

14Ga niet op kruispunten staan om degene die proberen te vluchten, te vermoorden. Neem de overlevenden niet gevangen om hen uit te leveren aan hun vijanden in die tijd van barre ellende.

15Binnenkort zal de HERE YHWH wraaknemen op alle volken. Wat u Israël hebt aangedaan, zal u nu zelf overkomen. U krijgt uw verdiende loon.

16Zoals u op mijn heilige berg hebt gedronken, zo zullen alle omringende volken drinken uit de beker met mijn straf en worden als nooit bestaan.

17Maar de berg Sion(= ook Haram asSharif) zal een toevluchtsoord zijn, een afgezonderde schuilplaats. Het volk Israël zal het land weer in bezit nemen.

18Israël zal zijn als een vuur dat de stoppelvelden van Edom in brand steekt. Er zullen geen overlevenden in Edom zijn, omdat de HERE het zo heeft bevolen.

19Dan zal mijn volk dat in Negeb woont, het begrgebied van Edom in bezit nemen. Die in het laagland wonen, zullen het land van de filisteinen innemen en weer beslag leggen op de velden van Efraïm en Samaria. En het volk Benjamin en Gilead weer in bezit nemen.

20De Israëlitische ballingen zullen terugkeren naar het land van de Kanaänieten tot Sarfath in het noorden bezetten. En de mensen uit Jeruzalem, die in ballingschap waren in Sefarad in Klein-Azië, zullen terugkeren naar hun vaderland en de steden aan de rand van de Negeb veroveren.

21Want verlossers zullen naar de berg Sion komen en heersen over heel Edom.
En de HERE=YHWH zal hun koning zijn!"
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 jun 2007 23:08

@Ilias......
de profeet michah:hfdst 7

7Maar ik zal uitzien naar de HERE. Van God zal ik mijn heil verwachten. Bij mijn God zal ik gehoor vinden.

8Wees niet blij over mij, mijn tegenstandster; want hoewel ik ben gevallen, zal ik toch weer opstaan! Al zit ik in het donker, de HERE zal voor mij een licht zijn.

9Ik zal de straf van de HERE geduldig dragen, want ik heb tegen Hem gezondigd. Uiteindelijk zal Hij mij verdedigen tegenover mijn vijanden en mij recht verschaffen. Hij zal mij van het donker naar het licht brengen en ik zal zien hoe Hij een rechtvaardig oordeel uitspreekt.

10Zij die mij haat, zal het zien en zich schamen omdat zij eens spottend heeft gezegd: "Waar is nu de HERE, die God van u?" Dan zal ik op haar neerzien, wanneer zij als modder op straat wordt vertrapt.

11Volk van God, uw steden zullen eens worden herbouwd, maar veel groter en ruimer dan vroeger.

12Massa's mensen uit verschillende landen zullen dan naar u toekomen; zij komen van Assyrië tot Egypte, van Egypte tot de Eufraat, van de Dode Zee tot de Middellandse Zee en van verre heuvels en bergen.

13Maar eerst zal de aarde veranderen in een woestenij vanwege de zonden van haar bevolking.

14God, kom, regeer over Uw volk en weid Uw kudde. Laat de mensen leven in vrede en welvaart. Laat hen genieten van de vruchtbare weiden van Basan en Gilead; net als vroeger.

15"Ja", antwoordt de HERE. "Net als vroeger toen u uit Egypte trok, zal Ik weer grote wonderen voor u doen.

16De hele wereld zal het zien en zich schamen over haar geringe macht. Zij zal verstomd staan en doof zijn voor wat rondom haar gebeurt."

17Iedereen zal op zijn buik door het stof kruipen als een slang, als een worm uit zijn hol tevoorschijn komen. Zij zullen bevend van angst hun burchten verlaten om de HERE, onze God, te ontmoeten. Zij zullen diep ontzag voor U hebben.

18Waar is een God als U, Die de zonden van de overlevenden van Zijn volk vergeeft? U kunt niet voor eeuwig boos blijven op Uw volk, want U houdt ervan genadig te zijn.

19U zult opnieuw medelijden met ons hebben. U zult onze zonden vertrappen onder Uw voeten. Ja, U zult ze allemaal in de allerdiepste zee gooien.

20U zult ons zegenen zoals U Jakob lang geleden hebt beloofd. En U zult ons Uw goedheid tonen zoals U onze voorvader Abraham hebt toegezegd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jun 2007 00:21

Weja, ga vooral pointless met teksten smijten en elkaar je vermeende waarheid voor de voeten werpen. Straks post Ilias een shitload aan koran-teksten en dan kunnen jullie lekker om het hardst gaan roepen dat de ander de foute religie heeft en door God/Allah vernietigd zal worden.

*haalt de popcorn er vast bij*

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 17 jun 2007 02:08

salty schreef:17Maar de berg Sion (= ook Haram asSharif) zal een toevluchtsoord zijn, een afgezonderde schuilplaats

21Want verlossers zullen naar de berg Sion komen en heersen over heel Edom

@Salty ... de berg Sion, is niet de oude citadel van Jeruzalem (waar nu nog islam heiligdommen staan), maar de berg Ebal in het noorden --- op die berg Ebal, zal (( zie : Ezechiel_40 )) de 4e = laatste tempel gebouwd gaan worden, die daar zal staan tot de wederkomst van Christus --- het gaat hier ten diepste, om de vervulling in de eindtijd, van een zgn *Oud_Testamentisch* godsbeeld ....

NB > het land Israel, is dan (her)bevolkt met christenen, nadat de joodse mensen hun land verlaten hadden ....

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 jun 2007 05:53

http://bbs.keyhole.com/ubb/showflat.php?Number=643535
@
Hero - ja jouw ideeen liggen dus niet in overeenstemmming met de mijne
voor de duidelijkheid:
Zion wordt gebruikt in de Heilige Geschriften als benaming voor de hele stad Jerusalem in Bijbelse tijden

http://www.guidedbiblestudies.com/topics/mount_ebal.htm
http://www.guidedbiblestudies.com/topic ... moriah.htm
http://www.guidedbiblestudies.com/topics/mount_zion.htm

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 jun 2007 06:07

aragorn:
Weja, ga vooral pointless met teksten smijten en elkaar je vermeende waarheid voor de voeten werpen. Straks post Ilias een shitload aan koran-teksten en dan kunnen jullie lekker om het hardst gaan roepen dat de ander de foute religie heeft en door God/Allah vernietigd zal worden.

Jij hebt mijn punt helemaal niet begrepen - Als je de Quran leest dan weet je dat zulke concrete bloftes er niet in staan.
Wij hebben geen religie , maar wij hebben een belofte en leven in een verbond! WIe de oogappel van de Eeuwige probeert aan te raken zal zich verwonden , al heeft ie nog zulke grootse plannen.-- waarschuwing aan de radicale Islam.

Zacharia 12
1Dit is het lot van Israël, zoals is aangekondigd door de HERE, Die de hemel heeft uitgespannen en de fundamenten van de aarde heeft gelegd en de geest van de mens in hem heeft gelegd:

2"Ik zal Jeruzalem en Juda als een beker gif laten zijn voor alle omringende volken die hun legers sturen om Jeruzalem te omsingelen.

3Jeruzalem zal een zware steen zijn die als een last op de wereld ligt. Al zullen alle volken ter wereld zich verenigen in een poging haar te verwijderen, toch zullen zij allemaal door haar worden verpletterd.

4Op die dag", zegt de HERE, "zal Ik alle vijandelijke troepen die tegen haar oprukken, in verwarring brengen en krankzinnig maken. Want Ik zal waken over Juda, maar al haar vijanden blind maken.

5Dan zullen de leiders van Juda bij zichzelf zeggen: 'De bevolking van Jeruzalem heeft kracht ontvangen van de HERE van de hemelse legers, hun God.'

http://www.biblegateway.com/passage/?se ... ersion=30;

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 17 jun 2007 12:11

salty schreef:@Hero - ja jouw ideeen liggen dus niet in overeenstemmming met de mijne voor de duidelijkheid: Zion wordt gebruikt in de Heilige Geschriften als benaming voor de hele stad Jerusalem in Bijbelse tijden
http://www.guidedbiblestudies.com/topics/mount_ebal.htm
http://www.guidedbiblestudies.com/topic ... moriah.htm
http://www.guidedbiblestudies.com/topics/mount_zion.htm

@Salty ... deze leeraars die je zo klakkeloos volgt, pissen (zogezegd) gigantisch naast de pot, want hun kennis komt helaas van mensen, en niet van God --- en daarom, zal je geloof een heuse shock krijgen, wanneer blijkt dat alles anders is dan je voortdurend meende ....

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jun 2007 21:30

Eigenlijk hebben we nu twee Palestinae.

Terug naar “Archief”