mw schreef:sorry, ik heb geen zin om het hele topic door te lezen....dus miss zeg ik wat dubbel
waarom geven wij zo af op de zwarte pakken...als ze rood waren hadden we er niks van gezegd...
God heeft duidelijk de ambten ingesteld, dus waarom mogen ze niet duidelijk gezien worden?
Mijns inziens zijn de zwarte pakken op zich geen probleem. Alleen moeten we ook als we dit soort dingen als gewoonte hebben de volgende dingen ons afvragen:
1. Waarom moeten het pakken zijn en waarom zwart? (als men die kleur kiest omdat die kleur een symbolische betekenis heeft ga ik me zorgen maken)
2. Wat als iemand geen zwart pak wil dragen, om wat voor reden dan ook... wordt het dan opeens een heel groot probleem? Komt die dan niet in de ouderlingenbank zonder zwart pak? Ook dan ga ik me zorgen maken.
Het antwoord op die vragen is ook het antwoord op de vraag of men gefixeert is op bijvoorbeeld kleding. Dit soort dingen worden pas een probleem als traditie belangrijker wordt dan de bijbel... bijvoorbeeld wanneer iemand wordt aangestaard als ze in rok een kerk binnen komt lopen, of met de nek aangekeken omdat ze niet wist dat je een hoed moest dragen... of wanneer iemand die in de ouderlingenbank wil perse een zwart pak moeten dragen en er anders niet in komt.