Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 00:32

Tobbe schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet wat iedereen hier moeilijk doet. Kan nu werkelijk niemand een dag zonder muziek :shock: ? Ik hoef geen muziek op mijn bruiloft; ik ben amuzikaal, 'n tijdje geleden mijn eerste en voorlopig laatste cd gekocht (jaja, ik ben 20 jaar).
En zeker om een hoop gezeur los te maken op je bruiloft door middel van je muziekkeuze lijkt me bijzonder onverstandig. Als je familie de muziek die je luistert, kent, zal het niet vreemd/ schokkend zijn als je die muziek ook laat horen op je bruiloft. Zo niet, dan lijkt het me logisch dat men eerder vertrekt etc.
Overigens is het één dagje, op een huwelijk van hopelijk jaaaren.. En dan om een paar nootjes zeuren :-s

Nou, zo simpel is het niet natuurlijk. Aan de ene kant is het helemaal jouw feest en wil je het dan ook gewoon helemaal in jouw stijl doen. En aan de andere kant heb je bijvoorbeeld ouders die zich bij bepaalde muziek, ook al weten ze dat je het luistert, totaal niet thuisvoelen. En dat niet alleen, maar ook in de veronderstelling verkeren dat het erg slecht is om daarnaar te luisteren. En dan is het erg moeilijk te kiezen.

Verder heb ik ook niets met uitspraken als 'de dag van je leven'. Ik herinner me nu dagen in mijn leven die een trouwdag moeilijk zou kunnen overtreffen, hooguit evenaren. Bovendien is elke mooie dag mooi op z'n eigen manier. :)

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 31 jan 2006 10:58

Smurffie schreef:Tobbe, vélen zullen zeggen; ''het is dé dag van je leven!'' Vandaar waarschijnlijk die commotie over muziek op je bruiloft.

Maar goed, mij hoor je niet; ik trouw niet, kost me 10 kratten bier en wat mij betreft is élke dag weer de dag van je leven. 8)

Nou, dan ben ik hetzelfde gedachtegoed als jij toegedaan :) . Sjonge, het gaat toch om het leven na de bruiloft, die dag zelf, een hond die zich er druk om maakt 8) . Het is ook heus niet speciaal hoor, je bent gruwelijk afgepeigerd na zo'n dag, je loopt een machtige hoop bacteriën op door dat handenschudden - in de winter tuurlijk helemaal met al die griepgolven overal- , je moet de hele dag blij kijken: niks dé dag van je leven..

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 31 jan 2006 11:04

Aragorn schreef:
Tobbe schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet wat iedereen hier moeilijk doet. Kan nu werkelijk niemand een dag zonder muziek :shock: ? Ik hoef geen muziek op mijn bruiloft; ik ben amuzikaal, 'n tijdje geleden mijn eerste en voorlopig laatste cd gekocht (jaja, ik ben 20 jaar).
En zeker om een hoop gezeur los te maken op je bruiloft door middel van je muziekkeuze lijkt me bijzonder onverstandig. Als je familie de muziek die je luistert, kent, zal het niet vreemd/ schokkend zijn als je die muziek ook laat horen op je bruiloft. Zo niet, dan lijkt het me logisch dat men eerder vertrekt etc.
Overigens is het één dagje, op een huwelijk van hopelijk jaaaren.. En dan om een paar nootjes zeuren :-s

Nou, zo simpel is het niet natuurlijk. Aan de ene kant is het helemaal jouw feest en wil je het dan ook gewoon helemaal in jouw stijl doen. En aan de andere kant heb je bijvoorbeeld ouders die zich bij bepaalde muziek, ook al weten ze dat je het luistert, totaal niet thuisvoelen. En dat niet alleen, maar ook in de veronderstelling verkeren dat het erg slecht is om daarnaar te luisteren. En dan is het erg moeilijk te kiezen.

Verder heb ik ook niets met uitspraken als 'de dag van je leven'. Ik herinner me nu dagen in mijn leven die een trouwdag moeilijk zou kunnen overtreffen, hooguit evenaren. Bovendien is elke mooie dag mooi op z'n eigen manier. :)

Ik vind het altijd vreemd, mensen die je nooit één noot hebt horen beluisteren, moeten op hun bruiloft zo nodig een hoop druktemakers inhuren. Dan vraag je om problemen en dan is het ook niks eigen stijl.
En ik zou niet al dat gezeur ervoor over hebben, 't is wel zo prettig als je 's avonds ieder met een goed gevoel het bruidspaar verlaat. En dan hoeft het bruidspaar niet naar de bruiloftsgasten te luisteren, maar het kan er toch zeker wel rekening mee houden.

Inderdaad, zie vorige post wat betreft 1 op de 365 dagen op de minstens 25 jaren :shock: ...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 31 jan 2006 11:51

Dat is een uiterste. Ik denk dat de mensen het in mijn geval uitzonderlijk vreemd vinden als er GEEN muziek gedraaid wordt op mijn bruiloft, mijn leven bestaat voor een enorm deel uit muziek... :S

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 12:14

Inderdaad, dat is wel een verschil. Er zijn van die muziekbarbaren die idd nooit iets fatsoenlijks hebben leren luisteren en dan toch de een of andere kansloze rukband op laten draven omdat tenslotte iedereen dat doet, maar ook mensen als kurtyo die het naar zichzelf toe bijna niet kunnen maken om geen muziek te doen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 jan 2006 12:18

Aragorn schreef:Inderdaad, dat is wel een verschil. Er zijn van die muziekbarbaren die idd nooit iets fatsoenlijks hebben leren luisteren en dan toch de een of andere kansloze rukband op laten draven omdat tenslotte iedereen dat doet, maar ook mensen als kurtyo die het naar zichzelf toe bijna niet kunnen maken om geen muziek te doen.

En er zijn mensen die het jammer vinden dat ze zelf niet kunnen meedoen als hun eigen band speelt op hun bruiloft ;) Of misschien kan een nummertje wel :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 12:19

Tuurlijk zul je best zelf een nummertje mee kunnen spelen. :) Dat zou ik ook doen denk ik.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 31 jan 2006 12:36

Als je het niet zo'n geweldige dag vind en niets geeft om muziek etc, waarom zou je dan nog rekening houden met je familie? Die zouden zich daar ook niet druk over hoeven te maken. En waarom een trouwjurk etc? Kan je net zo goed in een jutezak trouwen. Kerkdienst enzo? Ach, boeie, nergens voor nodig toch? :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 31 jan 2006 13:20

Pivo schreef:Ach ik denk dat je zeker op je bruiloft je ouders moet respecteren. Wat heeft het voor zin om hun te laten shokeren? ...*knip*...

Daar ben ik het mee eensch! Het is jouw dag, daar moet de familie wel respect voor hebben, maar als je weet dat ze dingen echt niet leuk vinden, moet je die dan doen omdat jij het persé wilt? Voor mij is er dan al geen lol meer aan, als ik dingen zou gaan doen waarvan ik weet dat anderen ze niet kunnen waarderen. Aan ruzie heb je niets.

Debor@ schreef: ...*knip*... Gewoon met zn 2 op Curacao of zo en dan een kaartje naar Nederland: wij zijn getrouwd! En daarna kom je apart maar es een bakkie doen en foto's kijken en zo, dat scheelt een hoop zure/boze gezichten op de dag zelf.

Het is wel een oplossing, maar ik zou het zelf helemaal niet leuk vinden. Ik vind dat het iets is wat met de hele familie gedeeld zou moeten worden. Maar ja, het kan natuurlijk erg gevoelig liggen allemaal... Bij mijn ouders zijn mijn opa en oma ook gaan rellen op de bruiloft. (om iets heel onnozels :roll: ) Da's niet echt grappig. Mijn moeder kan er nu nóg kwaad om worden :| :cry:
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 31 jan 2006 13:37

Aragorn schreef:Tuurlijk zul je best zelf een nummertje mee kunnen spelen. :) Dat zou ik ook doen denk ik.

Hehe, dan moet ik dus gaan spelen op jouw bruiloft :P En jou nog mee laten doen ook! :mrgreen:

En Sailen: dat zegt toch genoeg? Ik zou compleet mijn eigen dag willen inrichten (samen met mijn toekomstige vrouw natuurlijk, maar zonder anderen, hooguit hulp van wat fijne mensen).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 14:01

deSailenSSS schreef:Het is wel een oplossing, maar ik zou het zelf helemaal niet leuk vinden. Ik vind dat het iets is wat met de hele familie gedeeld zou moeten worden. Maar ja, het kan natuurlijk erg gevoelig liggen allemaal... Bij mijn ouders zijn mijn opa en oma ook gaan rellen op de bruiloft. (om iets heel onnozels :roll: ) Da's niet echt grappig. Mijn moeder kan er nu nóg kwaad om worden :| :cry:

Haha, rellen! 8) Mijn ouders zouden dat nooit doen, maar als ze het zouden doen zou ik ze er door de beveiliging uit laten gooien.

En ja kurtje, dat moet je. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jan 2006 17:38

je loopt een machtige hoop bacteriën op door dat handenschudden

Tip; Zet bij de ingang van de zaal een bordje neer; ''Handen schudden alleen bij binnenkomst nodig, bij het weggaan overbodig. Dank u!''

Je hebt namelijk altijd familie die om 10 uur pas aan komt zakken en dan gaan de eersten al weer weg..dan blíjf je bezig. :mrgreen:

Kurt en Ara, aangezien ik toch niet trouw, mogen jullie een nummertje komen spelen als ik op kamers ga. :P (Doe rustig aan met oefenen, zover is het nog lang niet) 8)

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 31 jan 2006 19:23

Smurffie schreef:

Tip; Zet bij de ingang van de zaal een bordje neer; ''Handen schudden alleen bij binnenkomst nodig, bij het weggaan overbodig. Dank u!''

Tja, dan lopen ze de bedankfoto :P weer mis...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 jan 2006 20:11

Tobbe schreef:
Smurffie schreef:

Tja, dan lopen ze de bedankfoto :P weer mis...

Hehe, dan geef je die bij het begin al; ''Bedankt voor uw belangstelling'' oftewel; en dan kunt u nu weer gaan. :mrgreen:

Nee, maar je hebt allicht een paar vervelende nichtjes die je met een mandje bij de deur kunt neerplanten. Dat doen ze, want ze hebben álles over voor die mevrouw in die mooie trouwjurk. :P Daarbij maken ze niet de zaal onveilig met dat heen-en-weer-geren en dat scheelt weer de nodige rodewijn-vlekken-rellen. :mrgreen:

Nog meer tips nodig? 8)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 31 jan 2006 20:57

Offtopic..

er lopen mischien wat zaken door elkaar heen . maar het zijn wel 2 intr. zaken.. ben bang dat als het gesplitst wordt de boel verwaterd..

Terug naar “Archief”