Tobbe schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet wat iedereen hier moeilijk doet. Kan nu werkelijk niemand een dag zonder muziek? Ik hoef geen muziek op mijn bruiloft; ik ben amuzikaal, 'n tijdje geleden mijn eerste en voorlopig laatste cd gekocht (jaja, ik ben 20 jaar).
En zeker om een hoop gezeur los te maken op je bruiloft door middel van je muziekkeuze lijkt me bijzonder onverstandig. Als je familie de muziek die je luistert, kent, zal het niet vreemd/ schokkend zijn als je die muziek ook laat horen op je bruiloft. Zo niet, dan lijkt het me logisch dat men eerder vertrekt etc.
Overigens is het één dagje, op een huwelijk van hopelijk jaaaren.. En dan om een paar nootjes zeuren
Nou, zo simpel is het niet natuurlijk. Aan de ene kant is het helemaal jouw feest en wil je het dan ook gewoon helemaal in jouw stijl doen. En aan de andere kant heb je bijvoorbeeld ouders die zich bij bepaalde muziek, ook al weten ze dat je het luistert, totaal niet thuisvoelen. En dat niet alleen, maar ook in de veronderstelling verkeren dat het erg slecht is om daarnaar te luisteren. En dan is het erg moeilijk te kiezen.
Verder heb ik ook niets met uitspraken als 'de dag van je leven'. Ik herinner me nu dagen in mijn leven die een trouwdag moeilijk zou kunnen overtreffen, hooguit evenaren. Bovendien is elke mooie dag mooi op z'n eigen manier.