Spruyt sluit zich aan bij Groep Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 26 jan 2006 23:56

Cybercurse schreef:
leclerc schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet zo verbaasd. eerlijk is eerlijk maar de SGP verschilt in mijn ogen niet zo veel van Wilders op sociaal-economisch terrein. Spruyt wil wat bereiken en daar blijft de SGP gewoon te klein voor. Als ik bijvoorbeeld op dit forum de teksten van Schaduwmans en Cybercurse lees dan doen die niet onder voor Wilders en ik ben er van overtuigd dat beiden opdit moment SGP stemmen.

Is niet correct (denk ik beide gevallen).

Inderdaad
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2006 00:23

Klaas schreef:
Marnix schreef:dat er op maatschappelijk vlak een hoop is gaat,

Er gaat op maatschappelijk vlak idd wel eea mis, maar of dat zal verbeteren door Wilders cs? Ik vrees dat de verschillen in de NL samenleving alleen maar groter worden als dit soort figuren meer te zeggen krijgt. Mi is dat iets waar we in NL helemaal niet op zitten te wachten.

Ik bedoel echt niet dat dan alles maar met de mantel der liefde bedekt moet worden, maar mensen die het woord nuance niet lijken te kennen (wellicht omdat het van buitelandse komaf is?) zullen de situatie er echt niet beter op maken.

Volgens mij doel je op het enige standpunt dat de meesten van Wilders schijnen te kennen... en daar had ik het niet over. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 27 jan 2006 00:28

Volgens mij doel je op het enige standpunt dat de meesten van Wilders schijnen te kennen

Als dat het standpunt is wat de mensen kennen dan is dat het standpunt waarmee hij zetels haalt en dus het standpunt waar hij op afgerekend wordt, dus het standpunt waar hij het meeste werk van moet maken en dus het standpunt waarmee hij de meeste schade aanricht. Politiek is zo simpel...
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jan 2006 18:51

Ik heb Spruyt onlangs nog een keer horen spreken en eerlijk gezegd begin ik hem steeds meer een hersenloze populist te vinden. Nuja, hersens heeft hij genoeg, maar veel dingen die hij zegt zijn gewoon niet waar en veel te makkelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2006 01:10

Klaas schreef:
Volgens mij doel je op het enige standpunt dat de meesten van Wilders schijnen te kennen

Als dat het standpunt is wat de mensen kennen dan is dat het standpunt waarmee hij zetels haalt en dus het standpunt waar hij op afgerekend wordt, dus het standpunt waar hij het meeste werk van moet maken en dus het standpunt waarmee hij de meeste schade aanricht. Politiek is zo simpel...

Je vergeet alleen even dat hij nog niet zo lang bij de VVD weg is... en nog geen uitgebreid partijprogramma heeft.... op het moment dat hij die heeft en hij campagne gaat voeren daarmee en zo, zullen de mensen ook andere partijprogramma's gaan kennen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 31 jan 2006 08:30

Aragorn schreef:Ik heb Spruyt onlangs nog een keer horen spreken en eerlijk gezegd begin ik hem steeds meer een hersenloze populist te vinden. Nuja, hersens heeft hij genoeg, maar veel dingen die hij zegt zijn gewoon niet waar en veel te makkelijk.

Noem eens pakweg 5 voorbeelden dan? (je weet er blijkbaar genoeg)

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 31 jan 2006 09:25

Je vergeet alleen even dat hij nog niet zo lang bij de VVD weg is... en nog geen uitgebreid partijprogramma heeft.... op het moment dat hij die heeft en hij campagne gaat voeren daarmee en zo, zullen de mensen ook andere partijprogramma's gaan kennen.

Hoop je....

Ik betwijfel ten zeerste of zijn potentiële publiek zich erg zal verdiepen in een partijprogramma.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 12:31

Cybercurse schreef:
Aragorn schreef:Ik heb Spruyt onlangs nog een keer horen spreken en eerlijk gezegd begin ik hem steeds meer een hersenloze populist te vinden. Nuja, hersens heeft hij genoeg, maar veel dingen die hij zegt zijn gewoon niet waar en veel te makkelijk.

Noem eens pakweg 5 voorbeelden dan? (je weet er blijkbaar genoeg)

- de gemiddelde intelligentie van onze politici ligt niet hoger dan die van het volk
- de multiculturele samenleving is ons door de politiek in de maag gesplitst
- in Amerika is alles beter, tot aan het districtenstelsel toe
- de Linkse Kerk heeft zo ongeveer alle problemen in ons land op haar geweten
- en als het de Linkse Kerk niet is, dan is het de Islamitische medemens wel

Er waren nog heel wat meer momenten waarop ik toch even m'n wenkbrouwen moest fronsen, maar ik heb het niet allemaal kunnen onthouden, helaas.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2006 14:26

Of het waar is of niet wat hij zegt is ook niet zo makkelijk te zeggan als jij doet... je bewering dat het niet klopt wat hij zegt is misschien ook iets te kort door de bocht :) Daarnaast is Spruyt ook wel wat cynisch in hoe hij dingen zegt, hij heeft de eigenschap dingen heel scherp te zeggen, waar dat voor een deel gewoon cynisme is :)

Verder zegt Spuyt trouwens nergens dat de gemiddelde politici niet slimmer is dan de gemiddelde burger :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jan 2006 14:36

Dat heb ik hem zelf horen zeggen, vorige week dinsdag. 8) En dat is dus gewoon niet waar, aangezien het gemiddelde Kamerlid toch wel een HBO-opleiding op zak heeft en het volk gemiddeld op mavo/mbo-niveau zit.

En zo scherp vind ik het niet om te zeggen dat de multiculturele samenleving door de politiek geïntroduceerd is. Eerder bot en onwetend.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 31 jan 2006 22:31

- de gemiddelde intelligentie van onze politici ligt niet hoger dan die van het volk

Dit klopt allemaal gewoon lijkt me ;)

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 01 feb 2006 00:11

Dit klopt allemaal gewoon lijkt me

Fortuyn ging iig de discussie nog aan....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 00:49

Cybercurse schreef:

Dit klopt allemaal gewoon lijkt me ;)

Waarschijnlijk wordt het dan tijd dat je eens kritisch gaat nadenken als jou dit allemaal lijkt te kloppen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 01 feb 2006 20:46

Ik vind dat de politiek wel te lang enthousiast is geweest over de multiculturele samenleving maar ik vermoed inderdaad geen kwade opzet. En wat Amerika betreft, ach er zijn daar vast dingen beter en vast dingen minder goed :wink: Verder ben ik ook niet zo'n fan van links maar de schuld voor alles wat minder is op links afschuifen, zoals Hitler alles op de Joden afschoof, gaat me toch heel wat te ver.

ps. waar sprak hij vorige week dinsdag Aragorn? En had je mij niet even ik kunnen lichten :winken:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2006 22:56

Er wordt anders net zo hard op links afgeschoven. Het eind van het liedje zal wel weer zijn dat alles op het midden belandt... *ziet de bui al hangen*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”