Het thema van onze bruiloft mag ik wel vast verklappen...
Kom zoals je bent!
Moderator: Moderafo's
André schreef:Dat denk ik ook, of misschien nog beter, vertel je ouders met enige mate van takt wat ze ongeveer, vooral ongeveer kunnen verwachten op jullie feest.Maria_00 schreef:kan echt niet!! Muziek op zich, dat moet iedereen zelf weten, maar als moeder gaat zitten huilen, zou ik zeggen: denk eerst ff na!!
Harriette schreef:En het lijkt mij dat je als ouder tegen die tijd toch wel onderhand weet wat voor soort muziek je kinderen draaien? Huilen ze dan al die tijd al, of alleen op zo'n belangrijk feest?
En in hoeverre is het manipulatie?
Als dat met muziek op het trouwfeest al gebeurd, met hoeveel dingen zal dat dan nog gebeuren nadat ze getrouwd zijn?
Aragorn schreef:Maar als je van tevoren weet dat je iemand waar je van houdt met bepaalde dingen pijn doet kun je daar wel rekening mee houden.
Mijn ouders weten natuurlijk ook allang welke muziek ik luister, maar dat wil niet zeggen dat ze het dan ook heel leuk vinden om daar op een bruiloft constant mee geconfronteerd te worden.
Cybercurse schreef:Ik ga zeker wel een keer trouwen
Tegen die tijd zal ik rekening houden met mensen, simpel. Maar het moet ook wel in ons straatje passen. Lijkt me niet moeilijk: pianist ofzo.
Het zal best mijn dag zijn, maar ik kan wel rekening houden met.
topkok schreef:FIJNE mensen (mensen die geloven)
kees61 schreef:Er lezen vast wel meer mensen mee van gescheiden ouders. Als die ooit trouwen dan moeten ze maar goed nadenken over het bovenstaande. Nodig alsjeblieft alle ouders uit. Zet ze maar in een aparte hoek aan tafel ofzo, maar er is niets zo erg dan een ouder niet welkom heten. Je kunt het niet meer overdoen. En ouders, denk op die dag eens niet aan jezelf.
Harriette schreef:Het is altijd goed om rekening te houden met anderen, zolang je het vanuit liefde doet.
Maar dat geldt ook omgekeerd. Ik houd ook niet van bepaalde soorten muziek, en het zou mij ook pijn doen als mijn kinderen dat op hun bruiloft zouden draaien, net als dat het mij pijn zou doen als ze het nu zouden draaien, maar vanuit mijn liefde voor hen, zou ik er wel overheen kunnen kijken, voor zo'n dag. Het gaat toch om acceptatie van de ander, mét hun keuzes.
Dit geldt toch voor zowel de ouders als de kinderen. De liefde van kinderen is toch wel wat onvoorwaardelijker als die van ouders lijkt het.
Een kind wil het de ouders op zo'n dag graag naar de zin maken, maar als de ouders het hun kind eens naar de zin zouden maken? dat moet toch ook kunnen lijkt me, voor een dagje.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten