Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maria_00

Re: Bruiloft!!

Berichtdoor Maria_00 » 27 jan 2006 20:42

topkok schreef:ik heb even een voorval:

woensdag hadden wij een bruiloft van volgens mijn baas FIJNE mensen (mensen die geloven) en niet van het lichtste soort, nadat er een buffet voor alle 200 gasten was geweest inclusief ijs en koffie na, en ongeveer de helft helemaal dronken was:S kwam de ceremoniemeester, die vroeg of er een nr van Marco Borsto mog gedraaid worden. Tuurlijk nadat hun allemaal kaar waren(stonder en een stuk of 20 in een kringetje) met allemaal een kaarsje in hun hand daarna ging het licht uit en gingen het bruidspaar beejte (bewegen op muziek) dansen kon je het niet noemen. Een tafeltje daar vlakbij zat de moeder van de bruid te HUILEN!! mijn bazin ging naar iemand van de bediening en zij de hoogste tijd van de Andre Hazes er achter aan. Ik kan dit wel waarderen!! als een grapje. Dat vond mijn baas niet zo'n strak plan, toen tog maar ZIJ van Marco Borsto gedraaid totdat de Vrouw van de ceremonie meester naar ons toe kwam of het alsjeblieft mog stoppen het werd niet gewaardeerd!! Nadat de muziek uit was, stonden er nog enkele mensen, het bruidspaar met wederzijdse ouders, en het cerominie paar(hij was dronken:S) en aan de toonhoogte te horen hadden ze ruzie!!

Wat zouw jij doen
Muziek ja of nee??

kan echt niet!! Muziek op zich, dat moet iedereen zelf weten, maar als moeder gaat zitten huilen, zou ik zeggen: denk eerst ff na!!

André

Berichtdoor André » 27 jan 2006 20:54

Maria_00 schreef:kan echt niet!! Muziek op zich, dat moet iedereen zelf weten, maar als moeder gaat zitten huilen, zou ik zeggen: denk eerst ff na!!
Dat denk ik ook, of misschien nog beter, vertel je ouders met enige mate van takt wat ze ongeveer, vooral ongeveer kunnen verwachten op jullie feest.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 jan 2006 20:55

André schreef:
Maria_00 schreef:kan echt niet!! Muziek op zich, dat moet iedereen zelf weten, maar als moeder gaat zitten huilen, zou ik zeggen: denk eerst ff na!!
Dat denk ik ook, of misschien nog beter, vertel je ouders met enige mate van takt wat ze ongeveer, vooral ongeveer kunnen verwachten op jullie feest.

als ik weet dat mijn ouders of haar ouders er op tegen zouden zijn dan zou ik uit respect het niet doen (alsof ik het anders wel had gedaan :mrgreen: )
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2006 00:08

En wat je met moeders die nogal snel geraakt zijn en huilen om het minste of geringste?

Kommop, sommige ouders leven zooo in hun eigen denkwereldje en gaan overal bij huilen, als hun kind iets doet wat niet in hun streng gelovige denkwereldje past...
Ik denk dat het slim is, te bekijken om wat voor persoon het gaat die tegen is.

Mijn oma en mijn vriends opa zijn ook fel tegen muziek, maar dat zijn ze tegen alles wat niet van hun kerk is. Tja, sorry hoor, maar daar ga ik dus geen rekening mee houden.
Ouders is misschien wat anders, maar ik kan me dat niet zo indenken, omdat mijn ouders nogal ruimdenkend zijn en never gaan huilen om zoiets..
Maargoed, das mijn mening ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 28 jan 2006 00:35

Ik ga zeker wel een keer trouwen ;)

Tegen die tijd zal ik rekening houden met mensen, simpel. Maar het moet ook wel in ons straatje passen. Lijkt me niet moeilijk: pianist ofzo.

Het zal best mijn dag zijn, maar ik kan wel rekening houden met.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 15:02

Ik zou denk ik alleen iets nalaten als m'n ouders het echt heel vervelend zouden vinden, andere mensen kunnen lekker thuisblijven als ze het niks vinden. Ze zijn dan weer niet zo dat ze demonstratief weg zouden lopen, dat is echt te kansloos, maar je wilt ze ook niet bewust op het hart trappen lijkt me.

Als ik dan zelf in een band speel gaat die zeker optreden, omdat dat gewoon iets persoonlijks is dat helemaal bij je leven hoort. Verder kunnen al die pauperige feestbands die je vaak op bruiloften zien me gestolen worden.

Jazz op de achtergrond is idd best oke, maar het moet wel echt mijn muziek zijn (het liefst stel ik dan persoonlijk een playlist samen :P ), maar als je als laf compromis slappe Skyradiomeuk moet gaan draaien kun je denk ik beter niets doen.

André

Berichtdoor André » 28 jan 2006 15:13

Aragorn schreef:...maar als je als laf compromis slappe Skyradiomeuk moet gaan draaien kun je denk ik beter niets doen.
Pcies, als je een band hebt moet je geen fatsoenlijk gesprek kunnen voeren tijdens hun 'concert' ;/

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 15:20

Inderdaad, bruiloftsgesprekken zijn meestal toch niet van een hoger niveau dan mijn band zou zijn. 8)

SuperLast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SuperLast » 28 jan 2006 15:46

MissF schreef:En wat je met moeders die nogal snel geraakt zijn en huilen om het minste of geringste?

Kommop, sommige ouders leven zooo in hun eigen denkwereldje en gaan overal bij huilen, als hun kind iets doet wat niet in hun streng gelovige denkwereldje past...

Mijn oma en mijn vriends opa zijn ook fel tegen muziek, maar dat zijn ze tegen alles wat niet van hun kerk is. Tja, sorry hoor, maar daar ga ik dus geen rekening mee houden.
Ouders is misschien wat anders, maar ik kan me dat niet zo indenken, omdat mijn ouders nogal ruimdenkend zijn en never gaan huilen om zoiets..

Je houd alleen rekening met anderen als het in je eigen straatje past? of als het daar in de buurt komt???

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2006 15:55

SuperLast schreef:
MissF schreef:En wat je met moeders die nogal snel geraakt zijn en huilen om het minste of geringste?

Je houd alleen rekening met anderen als het in je eigen straatje past? of als het daar in de buurt komt???

Nou, ik pas me niet aan, aan mensen die alles willen zoals HUN kerk meldt. (ik doel dus op de gergem waar mijn oma en zijn opa in zit)
Mijn andere oma kan onzettend goed relativeren. Zij zegt gewoon: ik zit in de gergem en denk dat ik hier het beste pas, maar jij in de PKN kunt net zo goed Christen zijn daar.
Mijn andere oma zegt me gewoon dat ik niet in de hemel kom, omdat ik broeken draag, omdat ik in de PKN zit. NOu sorry, maar dan pas ik me liever niet helemaal aan (dat betekent: geen blote schouders, geen muziek, liefst niet trouwen in de PKN)
Tuurlijk, een beetje rekening hou ik er mee. Ik wil het liefst een bandje, wel als achtergrond dan. Maar dat doen we niet, omdat mijn oma er bij zal zijn en zijn opa.
En ik ken zat ouders die gaan zitten huilen bij het minste of geringste dat niet in HUN straatje past, en dat vind ik een zwakke manier om te laten merken dat je het er niet mee eens bent. Ga in gesprek! Heb respect voor elkaars mening (en dan bedoel ik: ouders die bij een beetje pianomuziek al gaan zitte huilen op n bruiloft!)
Een beetje aanpassen is niet erg, maar helemaal zodat het niet meer is wat ik echt wil, nee, sorry, dat doe ik niet...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 16:02

Er is ook wel verschil of mensen het gewoon écht vervelend vinden en moeilijk kunnen rijmen met hun christenzijn (hoe debiel dat ook moge klinken) en mensen die het vooral zo verschrikkelijk vinden omdat het niet in hun eigen cultuurtje past, die niet meer hebben dan een buitenkant en vooral bang zijn voor 'wat de mensen er wel niet van zouden vinden'.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 28 jan 2006 16:17

Ik hou het maar gewoon bij wat ik met mezelf kan rijmen, want ik denk dat je er nooit uitkomt.

Stel dat ik orgelmuziek ga draaien (denk niet dat dat ooit gebeurt, maar goed, je weet nooit :mrgreen:), dan wordt m'n moeder agressief, terwijl de rest van het cluppie dat misschien wel 'de' muziek vindt en dat soort reacties kun je verwachten met vrijwel alle muziek...

Blijft toch echt niks over dan gewoon mn eigen ding doen.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 28 jan 2006 16:23

Aragorn schreef:'wat de mensen er wel niet van zouden vinden'.
Dit zou de meest trieste reden zijn, het betekent zoiets als, ik geloof wel en het past niet bij mijn christen zijn, maar schaam me voor m'n eigen kind.
Btw denken voor een ander-wat de mensen er wel niet van zouden vinden-is, moet je niet doen.
Je zou er alleen achter kunnen komen door het 'die mensen' te vragen, toch?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jan 2006 16:31

Mijn band wil trouwens best wel op feestjes spelen hoor! :) Is gezellige folk, niet van die foute sky-radioliedjes, maar lekker gevarieerd. Soms kan het publiek meezingen of dansen.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 29 jan 2006 13:32

Smurffie schreef:Anyway, ik heb een deal met iemand;
Als ik wel trouw, kost me dat 10 kratten bier, als ik niet trouw, dan krijg ik 10 kratten bier. Chantage! Wie zegt dat ik op mn 65e nog bier lust. :shock:

Hé nog iemand die wed om bier... :P

Esra en ik hadden de weddenschap dat ik een krat bier zou krijgen als ik haar ten huwelijk zou vragen wanneer ze over eenhalf jaar aankomt op schiphol. Als ik dat niet doe krijgt zij er 1 :P
Alleen heb ik die weddenschap nu al verloren... :roll: :? :lol: :D :D :D :mrgreen:

Owja over de muziek:
Esra en ik hebben besloten dat we graag een 'hippiebruiloft' willen. Ben benieuwd hoe m'n ouders daarop reageren :P .

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”