God liefhebben, en je naaste haten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 26 jan 2006 13:17

hmm..
naar God mag je onvolkomen denk ik. Hij alleen kan ons helen. zelf kunnen we geen haar van ons hoofd laten vallen, laat staan een onberispelijk vergeefgedrag tonen.

naast de tekst die je noemt staat er overigens ook het e.e.a. troostend in Bijbel voor mensen die moeiten en het verdriet kennen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jan 2006 16:39

Gerdien B. schreef:wat herken ik weer veel bij jou Essieee ;)

ik moet ook iemand vergeven die nooit berouw heeft getoont. Zelfs vond dat ik overdreef, maar onder tussen leeft deze persoon ook niet meer.

Eerlijk gezegt merk ik nu nog dat ik die persoon best wel haat, omdat hij nooit heeft in willen zien wat hij mij (maar ook anderen) daarmee heeft aangedaan.

Is dat een reden dat ik God niet kan lief hebben?
God is mijn alles en ik mag weten dat ik Zijn kind ben.

Er ius mij verteld als ik hem niet vergeef HIj mij ook niet zouu vergeven...dat doet pijn!

En haat is een akelig, hard gevoel, maar kan me ook niet voorstellen dat het omgezet kan worden naar liefde!
Ik kots bij dit gebeuren al!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jan 2006 16:50

essieee schreef:
Gerdien B. schreef:wat herken ik weer veel bij jou Essieee ;)

ik moet ook iemand vergeven die nooit berouw heeft getoont. Zelfs vond dat ik overdreef, maar onder tussen leeft deze persoon ook niet meer.

Eerlijk gezegt merk ik nu nog dat ik die persoon best wel haat, omdat hij nooit heeft in willen zien wat hij mij (maar ook anderen) daarmee heeft aangedaan.

Is dat een reden dat ik God niet kan lief hebben?
God is mijn alles en ik mag weten dat ik Zijn kind ben.

Er ius mij verteld als ik hem niet vergeef HIj mij ook niet zouu vergeven...dat doet pijn!

En haat is een akelig, hard gevoel, maar kan me ook niet voorstellen dat het omgezet kan worden naar liefde!

God kan ook de ergste haatgevoelens wegnemen. leg het Hem voor hoe het zit! Hij wil je helpen bij het verwerken hier van!

haat is ook een groot en erg beladen woord. Maar als het zo is kan het niet zomaar opeens verdwijnen. Ook al heb je God lief. Alles heeft zijn tijd nodig. Ik geloof wel dat we er alles aan moeten doen om de ander te proberen te vergeven.
Dat is wel verdraait moeilijk als de andere persoon nooit berouw heeft getoont en ook niet meer leeft.
het kan een strijd blijven voor altijd!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 26 jan 2006 20:48

essieee schreef:Er ius mij verteld als ik hem niet vergeef HIj mij ook niet zouu vergeven...dat doet pijn!

Hoe herkenbaar essieee !!
Het doet pijn dit gevoel te hebben, maar toch moet het, kun je niet anders..
Hoe vaak heb ik niet gedacht.. dit zal mij niet overkomen.
Weet je, vaak, als ik radeloos ben, en er niet meer uitkom, kan het gebed, het lezen van een bijbelgedeeldte toch een troost zijn!
En natuurlijk, het neemt niet weg, dat die haatgevoelens blijven, iedere keer komt het terug als je aan die persoon terug denkt.

Het klinkt zo hard als je het zegt, dat je die gevoelens hebt.. Als ik het mezelf hoor/voel zeggen, dan doet dit pijn, pijn omdat ik weet, dat ik ook God hiermee verdriet doe!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 jan 2006 18:19

fem schreef:maar kinderen van God doen ook zonden

?
Natuurlijk, je bent en blijft mens op deze aarde. Maar het belangrijkste is om naar God te bidden en de fouten te erkennen, dus benoemen wat je fout hebt gedaan.
Afbeelding

Terug naar “Archief”