Moderator: Moderafo's
Dreamster schreef:Maar je zal niet uitermate overslaan toch? Het kan wel dat je in de puberteit hardstikke onzeker ben en daarna zekerder en daardoor spontaner, maar echt een grote omkeer?
Ik denk dat je in de loop van de tijd best kan veranderen qua spontaan zijn. Vroeger ( ) werd ik echt gezien als een spontaan en bijdehand iemand, ik zei alles wat in me opkwam, terwijl dat de laatste jaren er wel redelijk afgegaan is, denk dat het voor een groot deel wel te maken heeft met puberteit maar ook zeker met omgeving, hoe reageren ze op je en vertrouw je mensen nog etc. durf je jezelf te zijn en te laten zien wat je denkt en hoe je je voelt
Sinds ik een sociale opleiding volg ben ik weer meer 'spontaan' geworden, durft te uiten wat ik denk en vind zonder er 20 keer over na te denken. En tja af en toe maak je dan wel weer es blunders als je denkt wat je zegt,maar dat heet geloof ik meer flapuit zijn dan spontaan zijn
Ik kijk overigens wel altijd de kat uit de boom
Smurffie schreef:Soms ben ik blij dat er mensen op de wereld zijn die totaal niet spontaan zijn, of zelfs nors. Het is schitterend als je er bij dat soort mensen een lachje vanaf krijgt.
Ik bood een klant (duidelijk een rasechte Amsterdammer en in dit geval een nogal nors figuur (dacht ik))) een tasje aan. Hij zei; ''Ik mot geen tas! En mij ontschoot; ''Dan niet joh!'' Hij keek verbaasd, maar schoot waarempel in de lach. Het gekke is; bij sommige mensen weet je precies hoever je kunt gaan.
Had ik dit bij een degelijk figuur gedaan, had die dat ws. niet kunnen waarderen..maar ja, die ws. ook niet gezegd; ''Ik mot geen tas!''![]()
Sommige mensen zijn best spontaan, maar je moet het er even uithalen.
Smurffie schreef:Soms ben ik blij dat er mensen op de wereld zijn die totaal niet spontaan zijn, of zelfs nors. Het is schitterend als je er bij dat soort mensen een lachje vanaf krijgt.
Ik bood een klant (duidelijk een rasechte Amsterdammer en in dit geval een nogal nors figuur (dacht ik))) een tasje aan. Hij zei; ''Ik mot geen tas! En mij ontschoot; ''Dan niet joh!'' Hij keek verbaasd, maar schoot waarempel in de lach. Het gekke is; bij sommige mensen weet je precies hoever je kunt gaan.
Had ik dit bij een degelijk figuur gedaan, had die dat ws. niet kunnen waarderen..maar ja, die ws. ook niet gezegd; ''Ik mot geen tas!''![]()
froske schreef:Cisca schreef:Het kan ook een kwestie van "niet durven" zijn
ik denk dat het dat zowieso wel was. Als de omgeving je accepteerd, kun je je makkelijk uiten en daarom ook meer spontaan zijn
rafaell schreef:Smurffie schreef:Soms ben ik blij dat er mensen op de wereld zijn die totaal niet spontaan zijn, of zelfs nors. Het is schitterend als je er bij dat soort mensen een lachje vanaf krijgt.
Ga ik ook proberen onder het vakkenvullengewoon bij een passerende klant wat in het karretje gooien wat ik toevallig in de handen heb
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten