Werkvakanties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

colourgirl

Werkvakanties

Berichtdoor colourgirl » 21 jan 2006 13:56

Heej hoi allemaal :)

Zijn er hier ook mensen die op werkvakantie gaan dit jaar?! Bijv: naar Roemenië, Brazilië om daar vrijwilligers werk te doen, of recreatiewerk doen op'n camping?!

'k Ben nl op zoek naar zoiets, en was even benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn, hoe jullie eraan zijn gekomen, en welke organisaties tof zijn.

Dussuh: spui hier al je ervaringen :D :D :D

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Re: Werkvakanties

Berichtdoor Lorijntje » 21 jan 2006 15:03

Hoihoi,

ik stuurde je al een berichtje maar ook nog hier een korte reactie :)Werken in Roemenie ofzo is onwijs leuk maar je moet er wel even over nadenken of je ook naast je inzet een flink bedrag er voor over hebt. Meestal kosten die vrijwilligersprojecten je ook een hoop geld. ( voor langere periodes : livingstone ( christelijk), travel active, acitivity international )

Er zijn genoeg mogelijkheden om te werken maar het ligt er ook een beetje aan wat je wil. Wil je gewoon met kinderen werken of echt met ehm, 'zielige kindertjes in arme landen' enz. Als je het eerste al leuk genoeg vindt moet je eens een kijkje nemen op

www.yoy.nl !!

Ook voor campings zijn er genoeg mogelijkheden! www.beteruit.nl ( voor buitenlandse campings), http://www.toprecreatie.nl/home.php3, http://www.njoyrecreatie.nl/index.html ( niet christelijk mr wel heel leuk)

Groetjes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jan 2006 19:55

ik ga dit jaar weermet de zonnebloem mee op het nieuwe vakantie schip!!!
is echt super mooi geworden!
mijn vader is er 17 januari op geweest en heeft een rondleiding gehad.
het is heel zwaar de dagen want je begint om 7uur en om half 1 lig je eindelijk op bed
maar het geeft je heel veel voldoening

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2006 16:17

liefie schreef:ik ga dit jaar weermet de zonnebloem mee op het nieuwe vakantie schip!!!
het is heel zwaar de dagen want je begint om 7uur en om half 1 lig je eindelijk op bed

mijn zusje gaat dat ook doen, gaat ook met de zonnebloem mee (met het schip).

Ik heb het vorig jaar gedaan, maar dan niet met de zonnebloem maar met de Prins Willem Alexander Boot (en dan via de hervormde vrouwenbond). Erg leuke ervaring.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jan 2006 10:35

Livingstone is idd erg duur. Ik ben anderhalf jaar geleden met stichting Hulp oost europa mee geweest, dit komt op ongeveer 400 euro voor 2 weken. Was ook supergaaf! :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jan 2006 10:37

Trouwens, ben je waarschijnlijk al te laat voor, want die beginnen in december of zo al te organiseren. Maar je kan het nog proberen natuurlijk! Staat heel uitgebreid op hun site: http://www.hulpoosteuropa.nl Rechts op die stie staat werkvakanties - vakantieplus. Hier staat uitgebreide informatie bij. Succes! :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jan 2006 11:16

Evelien schreef:
liefie schreef:ik ga dit jaar weermet de zonnebloem mee op het nieuwe vakantie schip!!!

mijn zusje gaat dat ook doen, gaat ook met de zonnebloem mee (met het schip).

Ik heb het vorig jaar gedaan, maar dan niet met de zonnebloem maar met de Prins Willem Alexander Boot (en dan via de hervormde vrouwenbond). Erg leuke ervaring.

ja is zeker gaaf! en toen hebben ze me al gewaarschuwd als je een keer ga wil je elk jaar en nu wil ik weer! maybe zelfs 2 weken
ga dit jaar samen met mijn schoonzusje die in de zorg werkt

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2006 11:33

Bij ons in Rhenen wordt met de 3 wijkgemeentes een reis naar Roemenie georganiseerd. Daar een bezoek brengen aan 'de ratjes van Boekarest' dat is het project van de HGJB van dit jaar.
Ik las het en kreeg wel erg veel zin eigenlijk!! :D Dat is dus met de jongeren van de gemeentes van Rhenen.
Maarja, dan moet ik dabar laten vallen, of mijn vakantie laten vallen en dat vind ik allebei niet echt super. Maargoed, er is nog niet erg veel over bekend, dus kmoet nog ff kijken watk doe, maar lijkt me wel vetgaaf!!! :)

Het is wel jammer dat zoiets altijd zo duur is.
Dabar is gewoon helemaal gratis, je reis, eten, verblijf, echt helemaal alles. Dus dat is voor sommige mensen ook wel een extra 'voor' om daaraan mee te doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

colourgirl

Berichtdoor colourgirl » 25 jan 2006 11:07

Allemaal heel erg thnx voor de reacties... Top!!!!

'k Heb vandaag 'n sollicitatieformulier binnengekregen voor vakantiewerk op 'n Beter-Uit vakantiepark. Heeft een van jullie daar al ervaring mee?! En ben ook nog'n beetje benieuwd: verdiend dat goed?!? :oops:

doeg doeg

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jan 2006 11:16

colourgirl schreef:Allemaal heel erg thnx voor de reacties... Top!!!!

'k Heb vandaag 'n sollicitatieformulier binnengekregen voor vakantiewerk op 'n Beter-Uit vakantiepark. Heeft een van jullie daar al ervaring mee?! En ben ook nog'n beetje benieuwd: verdiend dat goed?!? :oops:

doeg doeg

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb jaren vakantie gevierd op De Rheezerkamp in Hardenberg. Als je daar in het recrateam zat, kreeg je je vakantie voor niks, je hoefde dus geen huur of staanplaats te betalen. De rest moest je wel zelf verzorgen. Ik denk dat dat daar ook wel het geval zal zijn...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2006 13:55

Ik heb eerst 3 jaar via KOEH werkvakanties in Oekraïne gedaan. Ben daarna met vrienden zelf werkvakanties gaan houden in Roemenïe.

We hadden een adres en die mensen hadden kampen geregeld. Verder zorgden wij voor de inhoud. De jongens van onzze groep gingen onder tussen klussen aan de pastorie. 's avonds bezochten we dan mensen of gingen we met paard en wagen er op uit om afgelegen gezinnen te bezoeken. We doen dit op eigen gelegenheid.
Het was echt super gaaf. Het is dan ook wel een beetje uit de hand gelopen dat we nu een eigen stichting hebben draaien.

Het is zeker is aan te raden om daar te gaan werken een paar weken.
Is stil staan bij/ ervaren hoe andere mensen leven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jan 2006 14:58

Gerdien B. schreef:Ik heb eerst 3 jaar via KOEH werkvakanties in Oekraïne gedaan. Ben daarna met vrienden zelf werkvakanties gaan houden in Roemenïe.

We hadden een adres en die mensen hadden kampen geregeld. Verder zorgden wij voor de inhoud. De jongens van onzze groep gingen onder tussen klussen aan de pastorie. 's avonds bezochten we dan mensen of gingen we met paard en wagen er op uit om afgelegen gezinnen te bezoeken. We doen dit op eigen gelegenheid.
Het was echt super gaaf. Het is dan ook wel een beetje uit de hand gelopen dat we nu een eigen stichting hebben draaien.

Het is zeker is aan te raden om daar te gaan werken een paar weken.
Is stil staan bij/ ervaren hoe andere mensen leven.

Nou, idd, ze leven zoooo anders. Wij hebben tijdens dat kinderkamp wat ik heb helpen leiden een Hollanddag gehouden, inclusief kaas... Nou, ik heb geen stukje kaas geproefd, want alles was direct verdwenen! :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2006 19:56

haha..

hebben wij ook gedaan. dan ook nog pindakaas en pasta er bij.
Daarbij tuuk Wilhelmus hard aangezet als wekker, vlag uit gehangen en hollandse spelltjes gedaan!

Dat is echt super gaaf!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”