zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 30 okt 2002 09:30

Night,

Zoals jij zegt zet ik de deur op de zaterdagavond open om maar te doen en laten wat ik zelf wil en om het laat te maken.

Jij zegt ook dat je grenzen nodig bent, maar wanneer jezelf die grenzen kent en daar met een behoorlijke manier me om kan gaan vind ik et geeen probleem. Ikdenk er absoluut niet bij na doordeweeks dat om 0.00 uur de volgende dag begint, voor mijis het gewoon die dag nog steeds.

En inderdaad ik doe doordeweeks andere dingen als op de zondag, maar daar kun je toch ook gewoon zelf je grens trekken. dus waarom niet op de zaterdag en zondag???

Zondag is net als voor velen een speciale dag omdat het de dag des Heren is, maar ik vind ook dat je gewoon je verantwoording kunt nemen en geen regeltjes en grenzen nodig bent.
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 okt 2002 13:30

Ik dacht dat ook te vinden..
Waar ik ook achter ben gekomen is dat een mens met een mensenhart in wezen slecht in staat is om zelf zijn grenzen te houden. Laat ik het zo zeggen: we zijn snel geneigd om de grenzen te verleggen. En hoe verleggen we ze: vaak alleen maar als het ons uitkomt en als we er makkelijker door kunnen leven en makkelijker met de dingen om kunnen gaan.
Zodoende weet ik dat ik aan de veilige kant moet blijven.
Zodoende weet ik ook dat iemand die beweert zelf zijn grenzen heel goed te kunnen bewaken daar misschien wel van overtuigd kan zijn, maar ook net zo goed weleens heel snel achter een andere waarheid kan komen.
Namelijk dat we weleens heel toegeeflijk kunnen zijn aan onze grenzen als het ons iets beter uitkomt.

Laat ik het anders proberenuit te drukken.
Wat ik vaak tegenkom is dit:
Ik wil op zaterdag uit. 0.00 uur vind ik onzin en veel te vroeg, zodoende vind ik dat de zondag pas begint op het moment dat ik wakker wordt.
Let op: ik zeg niet dat jij zo denkt!
Wat ik wil zeggen is: onze mening en onze argumenten worden aangepast aan hoe ik me wil gedragen.....en volgens mij behoort het andersom te zijn.
En dat listige denken..zit volgens mij in ieders hart...zodoende denk ik dat het verstandig is voorzichtig te blijven
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 okt 2002 13:34

Als je zondag om 0:00 begint (24:00 bestaat niet, maar dat even terzijde), kan je het dan maken om om 23:59 binnen te lopen. Dan ben je wel niet weg op de zondag, maar evenzogoed ben je op zondag nog bezig met de uitvloeiselen van je avondje weggaan. Dus een strakke grens van 0:00 lijkt mij vanuit dat oogpunt vreemd, tenzij 0:00 het moment van licht uit is... (Bij wijze van spreken dan)

TheKeimpe probeert voor 0:00 in zn bed te liggen, lukt alleen niet altijd :(

Het eind van de zondag is wederom om 0:00, dat zou voor werk wel de grens zijn. Maar je kan de vraag stellen of het goed is om om 0:15 een meeltje te versturen. Ben je er op zondag dan toch niet mee bezig?

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 okt 2002 13:43

TheKeimpe schreef:Als je zondag om 0:00 begint (24:00 bestaat niet, maar dat even terzijde), kan je het dan maken om om 23:59 binnen te lopen. Dan ben je wel niet weg op de zondag, maar evenzogoed ben je op zondag nog bezig met de uitvloeiselen van je avondje weggaan. Dus een strakke grens van 0:00 lijkt mij vanuit dat oogpunt vreemd, tenzij 0:00 het moment van licht uit is... (Bij wijze van spreken dan)

TheKeimpe probeert voor 0:00 in zn bed te liggen, lukt alleen niet altijd :(

Het eind van de zondag is wederom om 0:00, dat zou voor werk wel de grens zijn. Maar je kan de vraag stellen of het goed is om om 0:15 een meeltje te versturen. Ben je er op zondag dan toch niet mee bezig?

TheKeimpe: ik volg je helemaal!

Daarom pleit ik dus ook voor een goede besteding van je zaterdagavond. Uitgaan en vervolgens laat (en vaak uitgeput of beneveld) naar bed gaan is wat mij betreft niet juist. En dan gaat het me in eerste instantie dus inderdaad niet om die 0.00 uur.
Maar soms heb je grenzen nodig om vast te stellen wat nu nog wel kan en wat niet. Zodra we daar over gaan praten komt de 0.00 uur om de hoek kijken..
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 30 okt 2002 14:35

De zaterdagavond is voor mij afgelopen als ik in bed lig. dat kan net zo goed 2300 uur zijn als 0400 uur. De zondag eindigt bij mij bij wijze van spreken na de koffie na de laatste dienst.

dat geld trouwens voor iedere dag. Die eindigt wanneer in mijn bed induik en begint wanneer ikwakker word. Ik zie niet in waarom de zondag daar een andere dag in zou zijn dan de rest van de dagen

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 30 okt 2002 14:54

moppie schreef:De zaterdagavond is voor mij afgelopen als ik in bed lig. dat kan net zo goed 2300 uur zijn als 0400 uur. De zondag eindigt bij mij bij wijze van spreken na de koffie na de laatste dienst.

dat geld trouwens voor iedere dag. Die eindigt wanneer in mijn bed induik en begint wanneer ikwakker word. Ik zie niet in waarom de zondag daar een andere dag in zou zijn dan de rest van de dagen

Daar ben ik het voor een groot deel mee eens. Toch moet je ook rekening houden met het feit dat maar weinig mensen 's ochtends (zondags) lekker in de kerk zitten na tot 4 uur gestapt te hebben..
0.00 precies vind ik ook niet alles, hoevaak zie je niet gasten om 5 voor 12 naar huis jagen??

Mijn zondag eindigt trouwens niet 's avonds na de koffie ;)

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 30 okt 2002 15:24

Cybercurse schreef:0.00 precies vind ik ook niet alles, hoevaak zie je niet gasten om 5 voor 12 naar huis jagen??

Helemaal mee eens!! Dat vind ik ook gewoon schijnheilig...Kom dan gewoon om kwart over 12 of half 1 thuis...maar niet precies 2 seconden voor 12...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 30 okt 2002 15:29

Tis ook niet vreemd dat er zatersdagsavonds laat zoveel refojongeren verongelukken denk ik.

Ik had het niet echt over stappen CC. Tot 0400 chatten ofzo of film kijken weet ik veel. In ieder geval gebeurt het wel eens dat ik om 0400 naar bed ga.

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 31 okt 2002 21:21

En het maakt toch echt wel uit waar je geweest bent!
Moet je is naar een gemiddelde verjaardag gaan...begint vaak pas om 10uur. Dan ga je echt niet om 12uur al weg toch?
AbcD

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 nov 2002 16:51

kweenie naar wat voor verjaardagen jij gaat D... Maar bij TK beginnen die op zaterdag iig vroeger...
Je kan je afvragen of je wel naar een verjaardag moet gaan die op zaterdag avond laat wordt gehouden...

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 04 nov 2002 17:31

Sorry, maar wat een discussie zeg!!! Een discussie over wanneer is het nou zondag??? 0.00 uur of als je op staat??? Is het echt zinvol om het daar over te hebben. Ik vond het al raar dat het op dit forum voornamelijk gaat over uitgaan wel/niet goed, hoedjes moeten wel/niet, popmuziek wel/niet slecht om te luisteren enz enz, maar dit is toch wel het ergste wat ik gezien heb! Al deze discussies met als hoofdonderwerp: 'religie'. Is dit waar het allemaal over moet gaan bij het onderwerp 'religie'? Dit doet me nauwelijks meer aan religie denken, meer aan 'maak hier van uw mug een olifant' of 'praat hier over regeltjes'.
Sta ik alleen als ik dit zeg?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 nov 2002 19:20

nee, je staat niet alleen. mij bekruipt dit gevoel ook weleens. mijn oplossing daarvoor is gewoon de topics die gaan over zaken die ik niet zo bijzonder interessant vindt mijden, en de andere wel lezen. als er andere mensen zijn die behoefte hebben aan zulke discussies, dan mogen ze ze wat mij betreft voeren, maar wel zonder mij
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 nov 2002 19:28

mee eens.

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 04 nov 2002 19:28

Ja goed standpunt. Alleen schuilt er niet een ander, groter probleem achter het feit dat deze discussies worden gevoerd?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 04 nov 2002 19:48

Rutger:
Alleen schuilt er niet een ander, groter probleem achter het feit dat deze discussies worden gevoerd?

Dat is zeker het geval Rutger. Maar ga jij het ze vertellen?

Mijn bijdrage: als de zondagsrust gebaseert is op het sabbatsgebod dien je de zondag van 18.00h tot 18.00h te houden. Toch?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”