Spontaan zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 jan 2006 20:17

Ik denk ook dat je pas spontaan kunt zijn als je vrede hebt met jezelf, weet wie en wat je bent en dat je zo wilt zijn. Dan hoef je niet meer bang te zijn wat mensen van je vinden en kun je veel vrijer 'jezelf zijn'.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 20 jan 2006 20:53

Aragorn schreef:Ik denk ook dat je pas spontaan kunt zijn als je vrede hebt met jezelf, weet wie en wat je bent en dat je zo wilt zijn. Dan hoef je niet meer bang te zijn wat mensen van je vinden en kun je veel vrijer 'jezelf zijn'.

je kunt ook een heel eind komen met "toneel spelen" :wink:
- Home is in my head -

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 20 jan 2006 21:05

froske schreef:
Aragorn schreef:Ik denk ook dat je pas spontaan kunt zijn als je vrede hebt met jezelf, weet wie en wat je bent en dat je zo wilt zijn. Dan hoef je niet meer bang te zijn wat mensen van je vinden en kun je veel vrijer 'jezelf zijn'.

Maar veel mensen merken dat, als je toneel speelt.
Bovendien voel je je er vast niet lekker bij.
En ten derde je komt er niet mee vooruit :?

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 20 jan 2006 21:08

nee idd. Mijn ex wilde persé dat ik spontaan was. (Toen ik het topic opende had ik nog met m) maar ik besef nu dat ik het gewoon niet echt ben maar wel mezelf ben 8)
Afbeelding

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 20 jan 2006 22:11

mijns inziens hoef je niet spontaan te zijn om "leuk" te zijn. Als mensen even de tijd nemen om door je heen te prikken zullen ze er achter komen dat er veel meer moois achter zit dan je op het eerste gezicht aan iemand kunt zien :)
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 jan 2006 22:22

Maria_00 schreef:Maar veel mensen merken dat, als je toneel speelt.

Oh nee, dat kun je jaren volhouden, zonder dat iemand het merkt :wink:
Maria_00 schreef:Bovendien voel je je er vast niet lekker bij.

Inderdaad,dat klopt.
Maria_00 schreef:En ten derde je komt er niet mee vooruit :?

Nee, je raakt er zelfs door achter op.

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 21 jan 2006 17:14

Cisca schreef:
Maria_00 schreef:Maar veel mensen merken dat, als je toneel speelt.

Maar mensen die echt mensenkennis hebben, zullen vast wel zien dat er achter een masker van spontaanheid een heel ander soort mens zit!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jan 2006 17:15

froske schreef:

Dat klopt, maar dan ben je nog niet echt spontaan en bovendien is het voor jezelf niet prettig. Terwijl het daar juist om te doen was.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 21 jan 2006 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 jan 2006 17:16

Dat zou je tegenvallen hoor Maria :wink:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 21 jan 2006 20:40

hmm, ik denk dat je ook een beetje door een karakter van iemand wordt aangetrokken als het op het jouwe lijkt..Zouden spontane mensen de spontaniteit van anderen ook niet veel belangrijker vinden? Ik vind het zelf eigenlijk best wel belangrijk..Niet dat ik niet met niet-spontane mensen omga ofzo maar het is toch wel leuk als iemand spontaan, enthousiast en vrolijk enz is..!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 jan 2006 20:41

Toneel spelen kun je heel lang volhouden en daar kan zelfs de mens met de beste mensekennis soms niet tegenop.

Als iemand bijna altijd vrolijk is, denkt echt niet iedereen direct...daar zit wat achter! :wink:
- Home is in my head -

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 23 jan 2006 15:14

froske schreef:Toneel spelen kun je heel lang volhouden en daar kan zelfs de mens met de beste mensekennis soms niet tegenop.

Als iemand bijna altijd vrolijk is, denkt echt niet iedereen direct...daar zit wat achter! :wink:

Nee? Maar vaak valt het op hoor, als iemand altijd vrolijk is! Na enige tijd ga je dan wel nadenken enzo :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jan 2006 15:16

'k Heb het jaaaren volgehouden hoor, en niemand had iets in de gaten, tot ik het zelf niet meer aan kon :wink:

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 23 jan 2006 15:17

Cisca schreef:'k Heb het jaaaren volgehouden hoor, en niemand had iets in de gaten, tot ik het zelf niet meer aan kon :wink:

hoe weet je nou dat niemand iets in de gaten had? :?: :?:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jan 2006 15:22

Dat merk je toch aan je omgeving, dan waren collega's en bekenden, wel vragen gaan stellen, daar waren ze open genoeg voor!

Toen ik het zelf niet meer aan kon, en totaal aan de grond zat reageerde iedereen heel verbaasd, dat zegt toch wel wat, lijkt me zo.

Je wordt ook geniaal in het smoezen verzinnen, zodat je je ellende heel lang verborgen kan houden, kom mij met geen smoes aan, of ik heb hem zelf al ooit verzonnen :wink:

Terug naar “Archief”