Een mooie vrouw

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jan 2006 11:31

Spons schreef:ach bij mij staat maar een ding boven aan :) Als ze maar lief is ;)

Wat heb je eraan als ze wel lief is, maar ook dom, lelijk en neurotisch en ze ook nog eens niet kan koken? :roll:

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 10 jan 2006 14:34

Aragorn schreef:
Spons schreef:ach bij mij staat maar een ding boven aan :) Als ze maar lief is ;)

Wat heb je eraan als ze wel lief is, maar ook dom, lelijk en neurotisch en ze ook nog eens niet kan koken? :roll:

Nee nee Spons zegt dat het niet bovenaan staat! Dat wil natuurlijk niet zeggen dan het niet belangrijk is 8) ! En ik houd van neurotische vrouwen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jan 2006 14:35

Aragorn schreef:

Altijd gedacht dat je man was, Aragorn...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jan 2006 15:08

Jullie spreken in raadselen..

Overigens mag je voor de door mij genoemde eigenschappen natuurlijk ook iets anders invullen waar je niet zo van houdt, reform. 8)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 10 jan 2006 15:52

Laat dat borsthaar overigens maar zitten..:S En haar op de rug mannen: HARSEN!! :p

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 16 jan 2006 03:52

Lorijntje schreef:Laat dat borsthaar overigens maar zitten..:S En haar op de rug mannen: HARSEN!! :p

brr arme man die je krijgt :? :shock: :wink:
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2006 22:00

amigo schreef:
Lorijntje schreef:Laat dat borsthaar overigens maar zitten..:S En haar op de rug mannen: HARSEN!! :p

brr arme man die je krijgt :? :shock: :wink:

Soms ben je aan het scrollen, en dan gaan je ogen willekeurig over zinsdelen heen. En zo lees je bepaalde zinsdelen bij elkaar als een zin, en kan de grootste onzin ontstaan.
Deze keer ontstond echter een hele leuke, die heel mooi als reactie hierop kan, ook al past die dan eigenlijk meer in het onderwerp bindingsangst:

Laat die man maar zitten.

:D :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 17 jan 2006 12:05

Blijf on-topic graag... en als dat niet gebeurt, gooien we dit topic naar slow chat. Thanks
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Een mooie vrouw

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2006 14:28

Struis schreef:Gemeente,

Waarschijnlijk is het al eens eerder aan de orde geweest.
Maar nu toegespitst op het vrouwelijk geslacht. Waarom vinden mannen vrouwen mooi? En welke vrouwen worden het mooist gevonden?
Graag reacties van mannen, en van vrouwen wat ze er van vinden, en of ze zich misschien minderwaardig voelen bij mooiere vrouwen.

Het bijbelse antwoord: Omdat ze bij je past. God maakte voor Adam iemand die bij hem paste en hem aanvulde. Ik denk dat dat wat karakter betreft tegenwoordig opgaat... wat uiterlijk betreft bestaat er geen antwoord op deze vraag, wat dat betreft zijn er zoveel mogelijkheden....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2006 17:09

Weet ik veel! Als je van iemand houdt/verliefd bent dan is ze op de een of andere manier vanzelf aantrekkelijk, tenminste dat heb ik vaak :wink: Dat je van dr houdt is het belangrijkste, maar misschien houd je onbewust wel eerder van vrouwen met bepaalde eigenschappen

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 19 jan 2006 20:49

Vaak vraag ik me af of alles wat hier gezegd wordt niet schone schijn is...het innerlijk is het belangrijkst enzo...Dat het in het echt zo anders gaat...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

André

Berichtdoor André » 19 jan 2006 21:31

Dreamster schreef:Vaak vraag ik me af of alles wat hier gezegd wordt niet schone schijn is...het innerlijk is het belangrijkst enzo...Dat het in het echt zo anders gaat...
Heeft misschien ook iets met je leeftijd te maken, wat denk jij?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2006 21:38

Dreamster schreef:Vaak vraag ik me af of alles wat hier gezegd wordt niet schone schijn is...het innerlijk is het belangrijkst enzo...Dat het in het echt zo anders gaat...

Vraagt zich af of veer vrouwen op dit gebied niet een beetje snel generaliseren

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jan 2006 12:57

rafaell schreef:

Vraagt zich af of veer vrouwen op dit gebied niet een beetje snel generaliseren

Dat zou best kunnen, maar dat heeft dan ook zo zijn oorzaken. In onze maatschappij wordt onwijs veel gesproken over het uiterlijk; in reclames etc. zie je (vrijwel) altijd prachtige vrouwen, allerlei middeltjes waarmee je je schoonheid zou kunnen vergroten en die je móet gebruiken want anders doe je toch echt niet je best om er goed uit te zien en dat wordt gepresenteerd als reuze belangrijk. Zo wordt een beeld geschapen waar de gemiddelde gewone vrouw niet aan kan voldoen en het is bewezen dat met name jonge meisjes daar heel onzeker van worden, zichzelf 'lelijk' gaan vinden en als je dan jongens hoort praten over lekkere wijven etc en er ook nog eens gezegd wordt dat jij -om maar wat te noemen- een rare neus hebt... Dat soort negatieve ervaringen worden nu eenmaal beter onthouden dan positieve, zeker omdat ze het eigen (negatieve) zelfbeeld bevestigen en ja, dan ga je generaliserend denken.

Klinkt nogal zwaar en negatief misschien, en natuurlijk heeft niet iedereen daar last van, hoeft het geen overheersend probleem te zijn en gaat het vaak wel over na de puberteit, maar ik denk wel dat veel meisjes het in meer of minder sterke mate zo ervaren.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 jan 2006 13:28

Ik ben ook de laatste om te ontkennen dat het uiterlijk van een vrouw onbelangrijk voor mij is en het speelt zeker mee bij je keuze. Maar dat gaat [a] niet zozeer om oppervlakkig 'knap zijn' als ook om een mooie uitstraling en het modebeeld is lang niet het ideaalbeeld van iedere man, en [b] ís karakter ook gewoon belangrijk. Als je met iemand niet een paar dagen kunt doorbrengen zonder je te gaan vervelen of ergeren houdt het op natuurlijk.

Het gaat niet alleen om het innerlijk, maar ook niet alleen om het uiterlijk, zo zwart-wit is dat niet. :) Ik vraag me overigens af of alle vrouwen die hier zo over klagen zelf wel voor elke lelijke man zouden vallen als die maar een 'mooi innerlijk' heeft.

Terug naar “Archief”