Mijn vriendin is zwanger en word bedreigd.. :'(

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 aug 2003 22:06

De meesten zien in het begin alleen maar de leuke dingen.Het is echter ó zo link om iets met iemand uit een andere cultuur te beginnen.
Zoals hier al vaker gezegd is, eerst jezelf verdiepen in de cultuur.Maar goed, de marrokaanse staat nu niet bepaald bekend als een vrouwvriendelijke, zeg maar.
Ik vind het echt vragen om problemen als je aan zoiets begint.
Je ziet het nu weer en zo zijn er duizenden voorbeelden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2003 23:09

Omega schreef:Blijf van mijn Lijf-huis en VBOK zijn in dit geval goede adviezen. Nog een tip misschien. Wellicht dat een tussenpersoon contact kan opnemen met de ouders van de jongen of met een imam. Ook moslims wijzen namelijk abortus af (hoewel ik niet weet of dit ook geldt indien de vrouw christelijk is). Met een uitspraak van de imam sta je overigens wel sterk in dit geval.

Moslimmannen mogen met een christelijke vrouw trouwen.

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 09 aug 2003 14:29

Maar wel op voorwaarde dat de vrouw ook moslim wordt
Refoweb is van ons allemaal :p

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 09 aug 2003 14:47

Maar te beginnen.
goed, de marrokaanse staat nu niet bepaald bekend als een vrouwvriendelijke, zeg maar.

Beste Markie

Daar ben ik het niet mee eens, ik heb een aantal Marokaanse collega's, en die komen op mij als zeer vrouw vriendelijk over, dus ik weet niet waar je op praat.
Ik vind het ook raar dat, dat zo gesteld wordt, op zo'n manier generaliseer je, ook de vrouw vriendelijk Marokanen, en dat vind ik min.
Ik denk dat er een aantal wel vrouw onvriendelijk zijn, maar zie dat als hun cultuur, zij denken er goed aan te doen de vrouw zo te behandelen.

Als de Marokaanse man kijkt naar hoe de Nederlandse man, zijn vrouw behandelt zal hij ook minpunten zien, maar hij kijkt uit zijn cultuur naar de onze.

Ik vind dit allemaal een groot nadeel van de multiculturele samenleving, ik denk dat als je gaat met iemand van een andere cultuur moet je heel tolerant zijn, of totaal aan geen geloof doen, vogens mij kan het echt nooit goed gaan.

Gr. Cor

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 aug 2003 14:51

Cor schreef:Maar te beginnen.
goed, de marrokaanse staat nu niet bepaald bekend als een vrouwvriendelijke, zeg maar.

Beste Markie

Daar ben ik het niet mee eens, ik heb een aantal Marokaanse collega's, en die komen op mij als zeer vrouw vriendelijk over, dus ik weet niet waar je op praat.
Ik vind het ook raar dat, dat zo gesteld wordt, op zo'n manier generaliseer je, ook de vrouw vriendelijk Marokanen, en dat vind ik min.
Ik denk dat er een aantal wel vrouw onvriendelijk zijn, maar zie dat als hun cultuur, zij denken er goed aan te doen de vrouw zo te behandelen.

Als de Marokaanse man kijkt naar hoe de Nederlandse man, zijn vrouw behandelt zal hij ook minpunten zien, maar hij kijkt uit zijn cultuur naar de onze.

Ik vind dit allemaal een groot nadeel van de multiculturele samenleving, ik denk dat als je gaat met iemand van een andere cultuur moet je heel tolerant zijn, of totaal aan geen geloof doen, vogens mij kan het echt nooit goed gaan.

Gr. Cor

Idd ze zullen heus niet vrouw onvriendelijk doen waar je bij bent.
Alleen achter gesloten deuren kunnen ze wel totaal omslaan.

Zie je in dit verhaal toch ook?

Deze Marrokaan was ook erg vriendelijk en aardig.Behalve toen ie wist dat ie moest gaan trouwen.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 09 aug 2003 15:02

Er zullen best Marokanen zijn, die zo doen, dat weet ik ook.

Maar er zijn zat goede marokanen die trouwen met een Nederlandse, en een goed huwelijk hebben, maar ja die doen ook nergens meer aan, alleen ramadan naar wat ik begreep van collega om hun geweten te sussen, voor de rest leven ze voor de vuist weg.

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 09 aug 2003 17:00

Trouwen zal sowieso nooit aan de orde zijn, daarvoor moeten er 2 toestemmen en in dit geval wil geen van beide dit.
Meneer wil gewoon überhaupt niet hebben dat er ergens 'n kind van 'm rond zal lopen of hij er nu voor zal moeten betalen/zorgen of niet. Stel je voor dat zijn vrienden (of andere bekenden) de dame in kwestie met een kinderwagen zullen zien lopen, dan weten ze vrijwel zeker dat hij de vader zal zijn, niet goed voor zijn imago oid. Dus tja, daarom gewoon even je 'vriendin' terroriseren om haar zover te krijgen dat ze 'n abortus laat plegen :?
Agnita

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 aug 2003 16:50

ZOals Omega als zei is een tussenpersoon noodzakelijk.

Het lijkt mij het beste om te praten met maatschappelijk werk. Die kennen veel kanalen. Maatschappelijk werk zo je kunnen doorsturen of zelf stappen kunnen ondernemen.

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 13 aug 2003 17:23

Inmiddels is de hele situatie weer flink veranderd, ben zwaar geschokt, snap niet hoe ze 't heeft kunnen doen, maar afijn ze is weer terug gegaan naar die gozer :shock:

Belde naar haar thuis omdat ze mobiel niet bereikbaar was en toen wist haar moeder me te vertellen dat ze terug is nadat die vent haar had gebeld om te zeggen dat ie van haar hield en dat ie spijt had enz enz.

Haar ouders zijn ook helemaal perplex. Hoe kan ze zó dom zijn?? Dat vraag ik me echt af. Hij heeft haar al een keer geslagen dus dat zal ie misschien zo weer doen en die bedreigingen zijn ook niet van de lucht. Ben bang dat ze op 'n een of andere manier toch van hem houdt of niet zonder hem denkt te kunnen of dat hij haar onder druk heeft gezet.

Snap er niets meer van.. Heb verder niets meer gehoord over die abortus, hoop dat ze dat toch niet zal doen, maar dat is dus ook weer erg afwachten. Hoop haar snel weer te kunnen spreken en hoop dat 't allemaal meevalt maar mijn verwachtingen zijn niet al te best :(
Agnita

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2003 17:40

mensen die verliefd zijn doen soms dingen waarvan ze neit doorhebben hoe stom ze eigenlijk zijn en hoe raar het lijkt voor de buitenwereld

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 aug 2003 18:10

Sterkte!! :!:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 14 aug 2003 00:19

Ben jij dief, heler of politieman?? ;)

Boudewijn

Mijn vriendin is zwanger en word bedreigd.. :'(

Berichtdoor Boudewijn » 14 aug 2003 10:54

Ik denk dat het kind gewoon gebaard moet worden. Kan dat kind er wat aan doen dat ze verwekt is. BEIDEN hebben de verantwoording kunnen overzien. En wat die Marokaanse jongen betreft; altijd al geweten dat op deze aarde geen vrede zal zijn! Ik begrijp niet dat deze jongeman, de verdenking tegen zich heeft willen risceren, dat "alle" Marokaanse mensen zo zijn. Zo zijn dus de verschillen in cultuur haastwel nooit met elkaar te verenigen, exact zoals de Bijbel ons zelf leert! (Ik ben de weg, het Leven en de Waarheid; Niemand komt tot de Vader dan door Mij zegt Jezus.
Dom, oliedom, deze overantwoordelijke jongeman!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2003 21:44

hoe is het nu met je vriendin agnita??

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 21 aug 2003 18:01

Toevallig heb ik haar gisteren nog gezien, ze is nu 10 weken zwanger en ik denk niet meer dat ze het weg laat halen, dat is dus wel positief.
Het schijnt dat haar vriend 180 graden omgedraaid is al sta ik daar nog wel een beetje sceptisch tegenover. Ze woont nog steeds bij 'm en zegt dat ze nu ook goed met 'm kan praten, dat hij zijn excuses heeft aangeboden (met tranen en al) en dat hij ook geen moordneigingen meer heeft (zo zei ze het zelf uiteraard niet) naar het kindje toe.
Toch blijf ik hem gevaarlijk vinden, maar ja, heb haar eerlijk dat ik er nog niet heel veel vertrouwen in heb en dat kon ze ook wel begrijpen.
Zelf ziet ze 't blijkbaar wel weer zitten met 'm. Dus 'k hoop dat ze niet teleurgesteld word. Vind het maar een rare situatie, maar tja, dat heb je soms nou eenmaal :wink:
Agnita

Terug naar “Archief”