Waarom houden er zo weinig mensen van klassieke muziek??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Recitativo

Berichtdoor Recitativo » 07 aug 2003 19:23

Anonymous schreef:
Krully schreef:
wow 1500 cd's cooooool!!!!!

En hoe berg je die op? Ik heb al moeite met die ca. 375 van mij en ik maar denken datik een overdreven groot aantal had. Ik ben weer helemaal gerust gesteld :mrgreen:

Door het warme weer gisteren helemaal vergeten in te loggen, dom, dom, dom! :shock:

Krully
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Krully » 07 aug 2003 20:03

Recitativo schreef:
Anonymous schreef:
Krully schreef:

En hoe berg je die op? Ik heb al moeite met die ca. 375 van mij en ik maar denken datik een overdreven groot aantal had. Ik ben weer helemaal gerust gesteld :mrgreen:

Door het warme weer gisteren helemaal vergeten in te loggen, dom, dom, dom! :shock:

Ik had het kunnen weten dat jij het was!!!
Wat moet ik doen opdat ik zalig worde?
Geloof in den Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

Wat een troost!!Wat een bemoediging!

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 08 aug 2003 08:14

Anonymous schreef:
Krully schreef:

Hà, dat is dus ook mijn grote probleem. Ze liggen overal. Op m'n bureau, onder m'n bureau, in de kasten, op de planken en onder m'n bed.

Later als ik groot ben en op mezelf woon zet ik ze gewoon keurig in de huiskamer ofzo op een rij op de 'boeken'plank neer. Maar ja, dat wordt dan wel 12 meter plank ofzoiets.

Eergisteravond op bed (kon niet slapen vanwege de warmte) impromtudes van Schubert gedraaid. Snif, snif, snif, wat is dat mooie aangrijpende muziek :cry:
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2003 08:17

Calvin schreef:
Anonymous schreef:
Krully schreef:

Hà, dat is dus ook mijn grote probleem. Ze liggen overal. Op m'n bureau, onder m'n bureau, in de kasten, op de planken en onder m'n bed.

Later als ik groot ben en op mezelf woon zet ik ze gewoon keurig in de huiskamer ofzo op een rij op de 'boeken'plank neer. Maar ja, dat wordt dan wel 12 meter plank ofzoiets.

Eergisteravond op bed (kon niet slapen vanwege de warmte) impromtudes van Schubert gedraaid. Snif, snif, snif, wat is dat mooie aangrijpende muziek :cry:

Wat je ook heb is gewoon langs de muur op hangen in een soort van een hele grote opbergsysteem. (heb je gelijk behang) :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 aug 2003 10:08

Calvin schreef:Eergisteravond op bed (kon niet slapen vanwege de warmte) impromptus van Schubert gedraaid. Snif, snif, snif, wat is dat mooie aangrijpende muziek :cry:

Geheel waar. Welke versie heb je?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 08 aug 2003 11:29

Gershwin schreef:
Calvin schreef:Eergisteravond op bed (kon niet slapen vanwege de warmte) impromptus van Schubert gedraaid. Snif, snif, snif, wat is dat mooie aangrijpende muziek :cry:

Geheel waar. Welke versie heb je?

Philips opname met de grote/grootste Schubert pianist: Alfred Brendel;

Afbeelding

Hoe het komt weet ik niet maar de muziek van Schubert raakt me altijd tot op het bot. Dat triest romantische etc. Er klinkt altijd iets van stil verdriet en heimwee in door. Dat is wat ik herken. Soms krijg ik de neiging om bij zijn muziek een potje te gaan zitten janken. Het is me een keer overkomen toen ik net met klassieke muziek begon dat een piano-sonate van Schubert me zo diep raakte dat ik in de huil schoot.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 aug 2003 11:53

Philips opname met de grote/grootste Schubert pianist: Alfred Brendel;
dees heb ik ook :-). Brendel speelt technisch goed, maar toch mis ik altijd een beetje eigen interpretatie.

Heb ook een 4-cd van Christian Zacharias met pianomuziek van Brendel. Weet niet precies wat dat voor muziekstukken zijn.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 aug 2003 12:06

Muziekstukken van Brendel? das nieuw voor mij.
Heb zelf een beetje kruidvat-cd's van Brendel. Ik vind hem tot nu toe de beste Mozart-interpretator(?) die ik ken. Maar dat komt misschien ook omdat Mozart niet heel goed is, in de meeste pianowerken (ik weet dat dit lasterlijk klinkt, maar het is ook maar een mening :mrgreen: )

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2003 12:17

Ik luister en speel het liefste oude muziek > middeleeuwen, renaissance, barok. Daarna wordt het allemaal zo bombastisch met die enorme symfonie-orkesten, doe mij maar een klein orkest of ensemble. Verder speel ik graag moderne stukken, die zijn zo lekker maf. De enige cd voor symfonie-orkest die ik heb, is van Moessorgski: Schilderijen op een tentoonstelling. Dat vind ik echt een fantastisch stuk.

Waarom mensen vaak niet van klassiek houden? Ik vraag me ook af waarom zo weinig mensen van goede metal houden... Ten eerste is het dat mensen het niet kennen en dat ze het niet gewend zijn. Ten tweede vergt het wat oefening om er echt van te kunnen genieten, vooral als je nog nooit goed hebt geluisterd naar bepaalde soorten muziek. Klassiek en prog metal liggen nu eenmaal niet altijd zo makkelijk in het gehoor als radioliedjes. Daarom luistert het grootste deel van Nederland helaas :cry: naar de top 100 met de meest vreselijke liedjes die je maar kunt verzinnen. We've got a mission!!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 aug 2003 12:19

Muziekstukken van Brendel
geen impromptu's maar andere dingen waarvan ik zo gauw niet op de naam komen kan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 aug 2003 12:23

Lalage schreef: Ik luister en speel het liefste oude muziek > middeleeuwen, renaissance, barok. Daarna wordt het allemaal zo bombastisch met die enorme symfonie-orkesten, doe mij maar een klein orkest of ensemble. Verder speel ik graag moderne stukken, die zijn zo lekker maf.

Welk instrument heb je het überhaupt over :D ?
Lalage schreef:De enige cd voor symfonie-orkest die ik heb, is van Moessorgski: Schi lderijen op een tentoonstelling. Dat vind ik echt een fantastisch stuk.

De orkestversie is niet van hemzelf, hij schreef de pianoversie, de 101 verschillende orkestraties zijn van allerlei andere componisten (o.a. Ravel, de bekendste), dirigenten etc.

Goodbye.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 08 aug 2003 12:23

surfer schreef:
Muziekstukken van Brendel
geen impromptu's maar andere dingen waarvan ik zo gauw niet op de naam komen kan.

Maar door hemzelf gecomponeerd dus?

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2003 12:29

Gershwin schreef:
Lalage schreef: Ik luister en speel het liefste oude muziek > middeleeuwen, renaissance, barok. Daarna wordt het allemaal zo bombastisch met die enorme symfonie-orkesten, doe mij maar een klein orkest of ensemble. Verder speel ik graag moderne stukken, die zijn zo lekker maf.

Welk instrument heb je het überhaupt over :D ?

Ow ik speel blokfluiten -> topic muziekinstrumenten

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 aug 2003 12:47

nee, sorry, muziek van Schubert, gespeeld door Brendel.

Overigens heeft Brendel wel zelf bepaalde muziek van Bach aangepast voor piano, daar heb ik ook een (Philips) verzamel cd van.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 aug 2003 14:53

sonates.

Terug naar “Archief”