bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 jan 2006 12:22

Raido schreef:Ik zit ook dagen op msn waarop vrouwen/dames tegen mij gillen en ik zwijg, en soms maar eens een psychiaterachtige hhmhmm en ik begrijp je terug typ.. :mrgreen:

hoe fijn is dat 8)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 17 jan 2006 12:32

Laten we on-topic blijven mensen!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 jan 2006 13:34

Pivo schreef:
joos schreef:
Dippie schreef:
Pivo schreef:Ach wat een klaagzangen allemaal van de dames. Tja waarschijnlijk hebben jullie je zelf in de ellende gestort. Je had niets hoeven te beginnen met die gasten! En als het nog niet officieel is dan mag je helemaal niet zeuren. Je krijgt verkering als je op dat moment denkt zeker te weten dat je met elkaar verder wilt. :wink:

Ow? Moet ik me nou aangesproken voelen ofzow??? Ook al heb je nog niet officieel een relatie, dan kunnen dingen je nog heel erg pijn doen hoor!!! En daar hoef je geen klaagzang voor te zijn. En als jij dat wel vind, heb je op dat gebied gewoon geen inlevingsvermogen in meiden...

Sorry dat ik zo bot overkomt, maar kvind je reactie namelijk niet echt aardig bedoeld ofzow....Ik heb er niet meer zoveel last van, maar en typen hier mensen die er nog middenin zitten...Moet je er dan zo op reageren??? :|

Dippie,
Ik kan Pivo wel een klein beetje begrijpen, tenminste.. het kan goed zijn dat hij zich aangesproken voelt door jullie en dat niet eerlijk vindt.. Of misschien heeft hij zelf iets ervaren zoals jullie en nu wordt hij hier als jongen (niet hem bedoeld, maar in het algemeen) zo zwart neergezet...
Ook jongens kunnen zo'n probleem hebben, zonder meer! Maar dat weet je ook vast wel.
Natuurlijk, het klonk niet heel aardig. Maar omgekeerd klonken 'jullie' verhalen ook niet heel aardig tegen jongens...

Ja precies misschien is dat het vooral alsof alle jongens zo zijn! Je weet niet half hoe rot het is om een verkering uit te maken. Dat doe je echt niet zomaar eventjes hoor!

Nee, natuurlijk niet...dat begrijp ik ook echt wel! En ik heb in mn verhaal toch niet alle jongens over één kam geschoren??? Ik weet 100% zeker dat er ook jongens zijn die zo niet zijn. En het gaat mij ook helemaal niet om de reden dat je niet van elkaar houdt....en daarom aan de kant gezet wordt....Maar juist de manier waarop!!! Natuurlijk moet jij duidelijk zijn...en als je voelt dat het niet goed zit, dat de ander vertellen, hoe rot dat ook is. Maar Pivo...jij zei dat je er dan zelf bij ben als dat gebeurd, en het niet zo erg is als je nog geen "echte" relatie heb, je er dus dan ook niet zo'n probleem van maken....Maar je weet misschien niet half hoe pijn dat doet...ook al is het nog niet "aan". En als de manier waarop je afgewezen wordt ook nog niet zo netjes is...wat kan ik er dan zelf aan doen op dat moment? Ook al was ik er zelf bij???
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 17 jan 2006 13:57

Dippie schreef:En als de manier waarop je afgewezen wordt ook nog niet zo netjes is...wat kan ik er dan zelf aan doen op dat moment? Ook al was ik er zelf bij???

Inderdaad ja..je bent er zelf bij op dat moment, maar je kan niets doen!
@ Pivo..een verkering uit maken is rot, dat ben ik met je eens! Maar dat moet voor sommige jongens geen reden zijn om het dan maar op een lompe manier te doen!

En..om on-topic te blijven! :wink:
Riska schreef:Bindingsangst heeft te maken met álle contacten met mensen. Je houdt iederéén op (enige) afstand. Dat is nl. veel veiliger...

Even een vraag: Bedoel je dan (ook) lichamelijk afstandelijk?
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2006 14:38

linde schreef:
Aragorn schreef:Hehe, volgens mij zit hier een aantal flink gefrustreerde damesch.. 8)

nee hoor vind wel handig, ben gelijk genezen en idd handig instrument 8)

En hoe! Ze is er idd helemaal van af :) In Augustus trouwen we :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 17 jan 2006 15:15

t is maar hoe je het opvat hè :lol:

bindingsangst heeft ook wel een voordeel zoals aragorn al zei, en mocht ooit de persoon die perfect bij je past en ook echt voor je gaat in beeld komen dan verwacht ik dat het niet persé door je bindingsangst fout zal gaan, dat het fout ging was niet alleen je eigen fout dat is iets wat tussen 2 personen fout ging.De illusie dat relaties meestal leuk zijn is in elk geval weg!En dat is een erg groot voordeel, je kijkt er realistischer tegenaan denk ik. Een relatie met iemand die echt voor je wil gaan is toch veel leuker dan dat je zelf maar altijd in spanning zit en contact moet zoeken? Iemand wordt niet ineens helemaal gek van je doordat je zelf anders gaat doen etc. dat hou je niet vol, je moet jezelf kunnen zijn.

kuch ik heb gesproken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door linde op 17 jan 2006 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
PaSaP Hoogh!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2006 15:17

Conclusie:

Bindingsangst is een gezonde zeef die het kaf van het koren scheidt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 jan 2006 16:11

Poesje schreef:Riska schreef:

Bindingsangst heeft te maken met álle contacten met mensen. Je houdt iederéén op (enige) afstand. Dat is nl. veel veiliger...

Even een vraag: Bedoel je dan (ook) lichamelijk afstandelijk?

Als je afstand houdt, lijkt het mij logisch dat het ook lichamelijk is. Lichamelijk contact vraagt om intimiteit - en voor iemand die zich niet kan binden is intimiteit een bedreigend woord...

Marnix schreef:Conclusie:

Bindingsangst is een gezonde zeef die het kaf van het koren scheidt

Als je bindingsangst dus beperkt tot het krijgen/hebben van een relatie met een vriend of vriendin...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2006 16:25

Tja... vriendschappen zal het denk ik niet tegenhouden omdat je je dan niet echt bindt.... het blijft hooguit iets oppervlakkiger... wanneer is het dan nog meer een probleem?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 jan 2006 16:25

Riska schreef:en voor iemand die zich niet kan binden is intimiteit een bedreigend woord...

Dat is niet helemaal waar hoor!! Voor mij was dat toen iig niet het geval...
Afbeelding

Riska

Berichtdoor Riska » 17 jan 2006 16:30

Dippie schreef:
Riska schreef:en voor iemand die zich niet kan binden is intimiteit een bedreigend woord...

Ik denk dat het ook te maken heeft met de heftigheid van de bindingsangst en waardoor het ontstaan is...

André

Berichtdoor André » 17 jan 2006 16:39

Riska schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met de heftigheid van de bindingsangst en waardoor het ontstaan is...
Vooral als je pas op latere leeftijd te horen krijg hoe het zeer wsl is ontstaan.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 jan 2006 16:49

André schreef:
Riska schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met de heftigheid van de bindingsangst en waardoor het ontstaan is...
Vooral als je pas op latere leeftijd te horen krijg hoe het zeer wsl is ontstaan.

Inderdaad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2006 16:57

Riska schreef:
Dippie schreef:

Ik denk dat het ook te maken heeft met de heftigheid van de bindingsangst en waardoor het ontstaan is...

Hm ja inderdaad.... maar bindingsangst wil niet zeggen dat iemand in vriendschappen en gewoon op sociaal vlak ook slecht is.... vaak is bindingsangst wel specifiek in een echte relatie zeg maar.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 17 jan 2006 17:12

Thanks Riska...het was beetje een domme vraag van me! :oops:

Enne even over jou woorden Marnix.. Bindingsangst heeft naar mijn idee ook meer met een relatie te maken..! Tenminste wel als ik naar mezelf kijk! :wink: Moeite met andere vriendschappen heb ik niet..maar als het gaat om een 'serieuze' relatie met een jongen wel!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Terug naar “Archief”