bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jan 2006 19:01

Smurffie schreef:
Ik heb trouwens ook wel eens horen vertellen over iemand uit rechts-kerkelijke kring die geen kinderen wilde, met als argumentatie: "Ik wil niet een stel kinderen laten opgroeien voor de hel!"
Vanuit zo'n levensvisie is dat eigenlijk heel sociaal gedacht...

Belachelijk. Alsof God je het leven geschonken heeft met het idee dat je naar alle waarschijnlijkheid naar de hel gaat.

Ik zie het zelf ook anders.
God heeft een verbond gesloten, op meerdere tijden in de geschiedenis. Ieder kerklid heeft te maken met God en Zijn verbond. Hetzij ten goede, hetzij ten kwade. Maar aan ieder gedoopt kind gebiedt God om Hem te dienen. Wie dat niet doet, pleegt bondsbreuk. Dus geen noodlot van waarschijnlijk niet uitverkoren zijn, maar hééél misschien toch wel. Nee, de bijbel plaatst iedereen voor zijn verantwoordelijkheid.
Maar er zijn er die daar totaal geen oog voor hebben, van dat fundamentele gegeven in de bijbel geen notie hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 jan 2006 11:36

Erg interessant natuurlijk, maar gaat dit nog over bindingsangst? :wink:

On-topic blijven!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kaboutertje » 14 jan 2006 17:12

Acire schreef:
Lausnitz schreef:
Acire schreef:Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar tegenwoordig wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!

Je hebt precies de verkeerden getroffen. Sommige willen profiteren. Maar het kan ook anders. En zo iemand zul je ook vast nog wel eens tegenkomen ;)

vertieft, ik wil niet :x

Daar ga je wel anders over denken.. je moet gwoon ff de juiste boy tegenkomen.. en *wow* als je m dan wat beter kent..
ik kan nu mn bindingsangangst van me af zetten!!
tenminste.. voorlopig wel :wink: ju moet gwoon de goeje tegenkomen!
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jan 2006 21:03

Dat word altijd gezegd...maar dr moet ook een goeie zijn! :wink: Natuurlijk weet ik dat die bestaan...maar toch vertrouw ik (net als Acire) geen vent! Ze kunnen lief en goed zijn..maar ze hebben altijd een reden waarmee ze je "dumpen".. [ervaring] Ik moet wel het volste vertrouwen hebben in een jongen hebben, wil ik een relatie aangaan! Doe mij maar 'gewone' vriendschappen!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jan 2006 21:14

Inderdaad. Mijn vertrouwen in de mannelijke mensheid is gewoon weg. Ik verwacht gewoon niets anders (als het gaat om relatieachtige dingen) dat ze lompe acties uithalen. :roll:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jan 2006 21:17

Acire schreef:Inderdaad. Mijn vertrouwen in de mannelijke mensheid is gewoon weg. Ik verwacht gewoon niets anders (als het gaat om relatieachtige dingen) dat ze lompe acties uithalen. :roll:

Ik snap je! Het is alsof ik het zelf zeg! :wink:
En toch moet dat vertrouwen weer terug komen...maar daar moet veel voor en aan gedaan worden! :|

Herman Finkers

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jan 2006 21:21

ja, zo kun je het zien.
ik zie het anders: niets moet. En als vrijgezel ben ik ook prima gelukkig. Zolang dat zo blijft is er dus niets aan de hand.
Trouwens, opzich is het wel makkelijk om iets positiever over relaties te denken. Dan kun je verliefde vriendinnen en vrienden wat beter begrijpen ;)

Technico

Berichtdoor Technico » 14 jan 2006 21:23

Acire schreef:ja, zo kun je het zien.
ik zie het anders: niets moet. En als vrijgezel ben ik ook prima gelukkig. Zolang dat zo blijft is er dus niets aan de hand.
Trouwens, opzich is het wel makkelijk om iets positiever over relaties te denken. Dan kun je verliefde vriendinnen en vrienden wat beter begrijpen ;)

Als je het op deze manier formuleert, vind ik het geen bindingsangst *-)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jan 2006 21:29

Dat ben ik met je eens..als vrijgezel kan je ook gelukkig zijn! Maar het loopt altijd op dat vertrouwen vast...en dat wil ik niet! Omdat ik weet dat ik jongens daarmee pijn doe/ kan doen! Dat hoort anders te zijn...
Positiever denken over relaties zou idd wel beter zijn...meestal 'denk ik met vriendinnen/vrienden mee!' (Maar dan (vaak) negatief!)

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jan 2006 22:25

Ach, laat dat soort vrienden en vriendinnen eerst maar eens de schoonheid van het vrijgezel-zijn ten volle beseffen. 8) En dat je in beginsel veel meer aan goede vriendschappen hebt.

Maar heel soms, is een relatie ook wel leuk. :P Als het met je beste vriend(in) is ofzo. :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jan 2006 22:35

Technico schreef:

Als je het op deze manier formuleert, vind ik het geen bindingsangst *-)

Die komt ook pas om de hoek zodra ik aan de combinatie relatie en Erica ga denken. Wat ik dan voel is niet te beschrijven 8) maar het is zeker niet positief.

@poessie: idd, meedenken, maar vooral negatief. Als een vriendin boos is omdat ze lomp behandeld is denk ik: ach, tja, dat kun je verwachten. zo zijn jongens nu eenmaal :roll:
Maar uhm...waarin zou je dan jongens pijn doen? Als je 'iets vaags' met ze hebt en je niet meer wilt door je bindingsangst ofzo??

@aragorn: ja, je zegt wijze dingen ;)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2006 23:13

Poesje schreef:Dat word altijd gezegd...maar dr moet ook een goeie zijn! :wink: Natuurlijk weet ik dat die bestaan...maar toch vertrouw ik (net als Acire) geen vent! Ze kunnen lief en goed zijn..maar ze hebben altijd een reden waarmee ze je "dumpen".. [ervaring] Ik moet wel het volste vertrouwen hebben in een jongen hebben, wil ik een relatie aangaan! Doe mij maar 'gewone' vriendschappen!

Ben ik helemaal met je eens....Ik heb daarin ook ervaring en daardoor was mn vertrouwen echt beschaamd...Ik wilde (durfde eigenlijk)geen relatie meer. Ik had nog nooit echt een serieuze relatie gehad, maar wel een paar zo goed als...bijna dus...en op het moment dat ik zelf er in ging geloven dat het echt wat werdt, dat het goed zat, kreeg ik de bons...en die zijn bij twee jongens ERG hard geweest....Daardoor was ik ook echt bang..Mn vertrouwen in jongens was weg omdat ik ook dacht dat iedere jongen hetzelfde was...Ik wist immers niet beter? Maar je moet opnieuw leren vertrouwen in jongens...en dat is mij gelukkig gelukt! Ik heb nu een hele lieve vriend, die ook weet/wist dat ik er eigenlijk niet meer in geloofde...hij begreep me helemaal en is daar heel goed mee omgegaan, waardoor ik hem dus wel weer in mn leven toeliet.. En dat gaat nu echt goed...

Je moet iig rustig aan doen...Als je verliefd word...loop niet te hard van stapel...en leg het die jongen ook uit, waardoor jij je soms misschien gewoon klote voelt, omdat je niet weet of je deze nou moet vertrouwen, ja of nee...en dat kan best lang duren...maar ik hoop dat je er snel genoeg achter komt dat je hem mag en kan vertrouwen....
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jan 2006 23:14

Je generaliseerd :) Maar inderdaad, relaties opzich zijn best eng, vind ik momenteel zelf ook, waarom zou je niet gewoon zonder dat kunnen, gewoon lekker alleen goede vrienden en vriendinnen hebben, gewoon daarmee leven, geen gedoe over 'ik laat je nooit meer gaan' en andere romantische onzin..

Maar ik denk dat je dan een probleem krijgt (vooral jongens, tja) dat is de hormonenkwestie, daarom wordt ik denk ik maar eneuch... volgens mij zijn hormonen gewoon uitvindingen van de duivel.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Technico

Berichtdoor Technico » 14 jan 2006 23:15

Raido schreef:Je generaliseerd :) Maar inderdaad, relaties opzich zijn best eng, vind ik momenteel zelf ook, waarom zou je niet gewoon zonder dat kunnen, gewoon lekker alleen goede vrienden en vriendinnen hebben, gewoon daarmee leven, geen gedoe over 'ik laat je nooit meer gaan' en andere romantische onzin..

Maar ik denk dat je dan een probleem krijgt (vooral jongens, tja) dat is de hormonenkwestie, daarom wordt ik denk ik maar eneuch... volgens mij zijn hormonen gewoon uitvindingen van de duivel.

hoort zichzelf :? :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jan 2006 23:25

Raido schreef:Je generaliseerd :) Maar inderdaad, relaties opzich zijn best eng, vind ik momenteel zelf ook, waarom zou je niet gewoon zonder dat kunnen, gewoon lekker alleen goede vrienden en vriendinnen hebben, gewoon daarmee leven, geen gedoe over 'ik laat je nooit meer gaan' en andere romantische onzin..

Hear! Hear! 8)

Terug naar “Archief”