Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Vrouwen binnen de SGP??

Berichtdoor froske » 02 jan 2006 11:25

Kuiffje schreef:Mensen hoe denken jullie over de mogelijke statuten wijziging van de Staatkundig Gereformeerde Partij?
Mag dit overeenkomstig met Gods Heilig Woord. In de Bijbel wordt duidelijk verboden dat in de kerk geen vrouw een ambt mag bekleden. Moeten wij dit door linken naar de politiek of is dat alleen voor de kerk??

In afwachting op jullie reacties,

Verblijf ik Kuiffje

Ik denk dat je dit niet door hoeft te trekken naar de politiek. Mijns inziens kunnen vrouwen net zo goed functioneren in de politiek als mannen dat kunnen. Alleen mag hierdoor het gezin niet in gebreken komen.

Ik vind wel dat mensen vrij mogen zijn in hun mening hierover. Dat de SGP deze mening heeft vind ik prima, maar we moeten ook rekening houden met de grondwet. Als daarin staat dat het "discriminatie" is, zijn ze in hun goed recht om de subsidie in te trekken.
- Home is in my head -

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 02 jan 2006 21:20

Raido schreef:
Arco schreef:Dat nooit! Geen fusie met de CU!
W.A.N.T?

Ach ik weet het ook wel, het zijn allemaal verdoemde naamchristenen bij de CU..

lekker iedereen over 1 kam scheren ja :mrgreen:
Maar een fusie met de CU zie ik ook nog niet zo snel gebeuren hoor, daar zijn de verschillen te groot voor. Maar wat meer samenwerking kan nooit kwaad
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 jan 2006 13:54

Netwerk - in dit geval de EO - zendt dinsdagavond, 11 januari, een special uit over "de mannen van de SGP".
Misschien iets om naar te kijken???

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 jan 2006 22:04

Moet je natuurlijk wel een TV hebben.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 jan 2006 22:08

nou , er zijn hier heel wat mensen die een TV hebben , en naar de film gaan of die bekijken op dvd :)

overigens heb ik daar geen problemen mee :) want dat is een andere discussie

Riska

Berichtdoor Riska » 09 jan 2006 22:09

Katlheen schreef:Moet je natuurlijk wel een TV hebben.... :mrgreen:

inderdaad, ik koop er niet een voor degenen die dat niet hebben...
Troost: je kunt meestal Netwerk ook via de pc bekijken... :mrgreen:

abc

Berichtdoor abc » 10 jan 2006 22:06

Niet met kliksafe-filter :cry:

:wink:

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 10 jan 2006 23:27

Raido schreef:
Arco schreef:Dat nooit! Geen fusie met de CU!
W.A.N.T?

Ach ik weet het ook wel, het zijn allemaal verdoemde naamchristenen bij de CU..

en bedankt. Wat zijn we toch weer heerlijk positief over onze medebroeders/zusters in het geloof.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2006 00:18

Haha neem Raido maar niet te serieus, hij gaat namelijk misschien zelfs op de CU stemmen... dus deze opmerking is niet serieus :)

Iemand vandaag de Netwerk-uitzending over de SGP gezien?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 11 jan 2006 07:45

Marnix schreef:Iemand vandaag de Netwerk-uitzending over de SGP gezien?

Yep en ik vond het een genuanceerde uitzending waar v.d. Vlies goed neergezet werd als een buitengewoon integer iemand - en polticus in hart en nieren, wat hij niet kwijt wil, wil hij niet kwijt!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2006 14:10

Zie over die uitzending ook het topic in het Actualiteit-forum.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 11 jan 2006 16:27

Marnix schreef:Haha neem Raido maar niet te serieus, hij gaat namelijk misschien zelfs op de CU stemmen... dus deze opmerking is niet serieus :)

Iemand vandaag de Netwerk-uitzending over de SGP gezien?

Ok, geen probleem. Ik heb meerdere reacties van Raido gelezen en ik had al een vermoeden dat het niet serieus was. Maar ik had zin om er ff op te reageren, omdat ik vermoed dat er sommigen zijn die dit zonder problemen wel serieus zouden zeggen.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2006 17:16

Overigens: Van der Vlies blijft aan als fractievoorzitter, juist omwille van de onrust in de partij m.b.t. het vrouwenstandpunt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 11 jan 2006 18:47

Ik zal de SGP blijven steunen. Wanneer de vrouwen nu wel of niet worden toegestaan als lid, dat maakt mij niet uit.

Ik heb er geen problemen mee als vrouwen worden toegestaan als lid. Maar ik heb er wel problemen mee als dezelfde vrouwen wanneer zij een politieke functie bezitten deze versloffen of politiek onverstandige praktijken verrichten.

Stel nu voor dat er een vrouw namens de SGP in de Tweede Kamer zit en deze doete op dezelfde wijze haar standpunten innemen als vrouwelijke leden van de D'66 en GroenLinks, dan ben ik geneigt om de SGP niet verder meer te steunen.

De huidige kamerleden van de SGP zijn zeer toegewijdt en nemen de politiek uiterst serieus. In de tweede kamer zitten is niet alleen leuk, maar is meer dan een taak alleen. Standpunten en kennis over de achtergrond zijn erg belangrijk.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Riska

Berichtdoor Riska » 11 jan 2006 18:54

Arco schreef:De huidige kamerleden van de SGP zijn zeer toegewijdt en nemen de politiek uiterst serieus. In de tweede kamer zitten is niet alleen leuk, maar is meer dan een taak alleen. Standpunten en kennis over de achtergrond zijn erg belangrijk.

Met alle respect, dit getuigt niet van veel vertrouwen in de vrouw in de politiek. Ik ken toch mensen die hun werk zeer nauwgezet en getrouw doen, ik denk aan mensen als Gerda Verburg (CDA) en Saskia Noorman-den Uijl (PvdA).
Dat een partij op zich niet aantrekkelijk is om welke reden dan ook, heeft niks met vrouwen te maken...

Terug naar “Archief”