homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 jan 2006 20:48

Aragorn schreef:Jajajaja, het is ook niet mijn bedoeling om hier die hele discussie te gaan voeren. Wat ik alleen even wil zeggen is dat het echt zo simpel niet is dat mensen die ertegen zijn ook heus niet achterlijk zijn en daar hun argumenten voor hebben. Ik denk dat de meeste homo's hier dat ook wel zullen onderkennen.

Júist daar ben ik het mee eens.
Als ik Cisca en Zareb namelijk lees dan bekruipt mij het gevoel van, "ja, je mag wel tegen zijn maar goed eigenlijk begrijp je het dan niet zo goed en ach ja eigenlijk nemen we dat ook niet zo serieus". Maar goed ik heb genoeg gezegd over dit onderwerp geloof ik. Ik stop er maar mee en laat het weer aan jullie over :)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jan 2006 21:07

Flappie schreef:Als ik Cisca en Zareb namelijk lees dan bekruipt mij het gevoel van, "ja, je mag wel tegen zijn maar goed eigenlijk begrijp je het dan niet zo goed en ach ja eigenlijk nemen we dat ook niet zo serieus".

Dan heb je me duidelijk verkeerd begrepen, 'k neem anderen juist wel serieus, anders zou ik me niet zo ergeren aan de uitspraak van Annet, dan zou het me toch niets kunnen schelen, en er niet op in gaan :wink:

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 07 jan 2006 19:02

Cisca schreef:Flappie, 'k wil ook niet zeggen, dat het bij jou zo is, maar, dat ik wel zo ben opgevoed, waarschijnlijk, ben ik daar niet de enige in :wink:
En, nogmaals, 'k heb in het verleden vaak de bijbel er op na gelezen, maar nergens iets gevonden, waar dit expliciet wordt afgewezen.

op zich staan er op desite van de topicstarter wel zeker een aantal teksten die het af keuren dus als je geinteresseerd bent..
btw een hele gafe site Jeroen Echt super !! ik hoop dat God m wil zegenen en gebruiken .
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 07 jan 2006 19:51

Cisca schreef:Je haalt nu iets uit z'n verband, zoek de context eens op, daar gaat het over hetero mannen :wink:

Hoezo gaat het hier over hetero mannen? Het lijkt me niet waarschijnlijk dat heteromannen zoiets doen!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 jan 2006 20:00

Lees dat dan maar goed na Pivo, het betreft vaak een orgie.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jan 2006 21:21

Flappie schreef:
Aragorn schreef:Jajajaja, het is ook niet mijn bedoeling om hier die hele discussie te gaan voeren. Wat ik alleen even wil zeggen is dat het echt zo simpel niet is dat mensen die ertegen zijn ook heus niet achterlijk zijn en daar hun argumenten voor hebben. Ik denk dat de meeste homo's hier dat ook wel zullen onderkennen.

Júist daar ben ik het mee eens.
Als ik Cisca en Zareb namelijk lees dan bekruipt mij het gevoel van, "ja, je mag wel tegen zijn maar goed eigenlijk begrijp je het dan niet zo goed en ach ja eigenlijk nemen we dat ook niet zo serieus". Maar goed ik heb genoeg gezegd over dit onderwerp geloof ik. Ik stop er maar mee en laat het weer aan jullie over :)

Wat ik vaak merk is dat hetero's heel gemakkelijk afkeuren. Logisch. Je kunt je naturlijk nooit 100% in iemand inleven die anders geaard is, heb ik ook geen problemen mee. Maar vaak wordt er erg gemakkelijk gezegd van: "homorelatie kan niet!". Vervolgens ploffen ze 's avonds wel naast hun partner op de bank. Ik vind het helemaal prima hoor, als je een relatie hebt, maar weet dus wel wat een ander mist en wat je dus ook diegene ontzegt of soms zelfs verbied! :wink:

Natuurlijk mag je een ander wijzen op zijn/haar verkeerde bezigheden o.i.d. maar kijk ook eens naar jezelf. Niemand is perfect, ook ik ben dat niet. Natuurlijk is het zo dat God altijd op de eerste plaats moet staan, laat dat duidelijk zijn! Maar, zoals we hier ook zien met Zareb, als er iemand is die hier samen met God uitkomt, en een relatie aangaat, dan zou ik daar niet over durven oordelen.
- Home is in my head -

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 07 jan 2006 21:35

wat mij altyd heel veel pijn doet binnen refo nederland is dat "zgnd extremer zonden in de ogen van .. "zo zwaar veroordeeld worden ten opzichte van andere geaccepteerde zonden ...
als we alleen al kijken naar de andere zonden die genoemd worden in die tekst (weet ff niet zo gauw waar die staat 8) )
dat hoereeders afgoden dienaars dronkaards enz.ook het koningrijk niet zullen beerven .dan lijkt mij dat we ons allemaal wel achter de oren mogen krabben voor we tot een veroordeling komen van mensen die anders geaard zijn .

hoeveel pijn en eenzaamheid dit kan veroorzaken dat weet je pas als je het meegemaakt heb !!

dit wil niet zeggen dat ik achter een relatie sta maar ik kan het me wel goed voorstellen .je moet die gevoelens maar hebben .
moet je dan maar zeggen het mag niet van God dus doe ik het niet ?

als je denkt dat iemand met andere gevoelns dan hetero zo makkelijk kan redeneren probeer dan eens zelf de tiengeboden te houden dat lukt je niet !!

sterker nog wie zonder zonde is werpe de eerste steen !!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 21:52

Wat ik vaak merk is dat hetero's heel gemakkelijk afkeuren. Logisch. Je kunt je naturlijk nooit 100% in iemand inleven die anders geaard is, heb ik ook geen problemen mee. Maar vaak wordt er erg gemakkelijk gezegd van: "homorelatie kan niet!". Vervolgens ploffen ze 's avonds wel naast hun partner op de bank. Ik vind het helemaal prima hoor, als je een relatie hebt, maar weet dus wel wat een ander mist en wat je dus ook diegene ontzegt of soms zelfs verbied! Wink

En dát is dan nog heel bescheiden gezegd 8)

Verder heb je ook gelijk, vind ik. :)
Bovendien ken ik een schat van een gozer die homo is en ik gun hem alle geluk van de wereld.
Maar goed, ik heb deze discussie al wel eens vaker gehad en vind het wel welletjes eigenlijk.
:P

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jan 2006 21:53

AMEN

ik zeg niet dat we om deze reden alles maar moeten accepteren. Maar mijn vraag is en blijft nog altijd: "Liefde is van God en komt van God. Waarom zou deze liefde dan opeens geen liefde meer zijn?"...
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 21:57

froske schreef:AMEN

ik zeg niet dat we om deze reden alles maar moeten accepteren. Maar mijn vraag is en blijft nog altijd: "Liefde is van God en komt van God. Waarom zou deze liefde dan opeens geen liefde meer zijn?"...

Precies..ik vind het dan ook erg moeilijk om te oordelen :shock:
Ik ben zelfs van mening ik daarover niet kán oordelen, dus dat laat ik maar aan God over. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2006 22:01

Maar dan moeten we stiekem even de vraag stellen: Wat is een huwelijk?

Is een huwelijk een verbintenis van twee mensen met het oogmerk kinderen te krijgen?
Is een huwelijk een verbintenis van twee mensen met het oogmerk elkaar eeuwiglijk trouw te blijven?

Optie twee opent mijns inziens het huwelijk voor twee mensen van hetzelfde geslacht. Als die twee mensen elkaar eeuwiglijk trouw willen beloven en bereid zijn daarnaar te leven, wie ben ik dan om daar op tegen te zijn? Die twee mensen zijn intens gelukkig met elkaar en beloven elkaar trouw te blijven en voor elkaar te zorgen.

Zou ik, als hetero, die mensen dan hun geluk moeten ontzeggen? Neen, het. Want wie ben ik om twee mensen hun geluk te ontnemen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 22:08

Optimatus schreef:Maar dan moeten we stiekem even de vraag stellen: Wat is een huwelijk?

Is een huwelijk een verbintenis van twee mensen met het oogmerk kinderen te krijgen?
Is een huwelijk een verbintenis van twee mensen met het oogmerk elkaar eeuwiglijk trouw te blijven?

Optie twee opent mijns inziens het huwelijk voor twee mensen van hetzelfde geslacht. Als die twee mensen elkaar eeuwiglijk trouw willen beloven en bereid zijn daarnaar te leven, wie ben ik dan om daar op tegen te zijn? Die twee mensen zijn intens gelukkig met elkaar en beloven elkaar trouw te blijven en voor elkaar te zorgen.

Zou ik, als hetero, die mensen dan hun geluk moeten ontzeggen? Neen, het. Want wie ben ik om twee mensen hun geluk te ontnemen?

Moeilijk idd.
Ik geloof namelijk niet dat het huwelijk alleen is om voort te planten.
Dan kom je uit bij optie 2, dus zie ik inderdaad het probleem niet. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 jan 2006 22:12

Volgens mij heeft Optimatus helemaal gelijk, ook heel duidelijk verwoord d:)b

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2006 22:20

Laat ik het zo zeggen: het lichaam is geschapen naar Gods evenbeeld en tevens het mooiste wat je ooit hebt gekregen van de Drieënig God, de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest. Velen ruïneren hun lichaam door bewust ongezond te leven: overmatig alcoholgebruik, het roken van vijf pakjes per dag, het spuiten van heroïne en ga zo maar door.

Dat bewust ruïneren van het geschenk Gods is in mijn nederige opinie toch een stuk gruwelijker dan het trouwen van twee homo's.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 22:23

Dat bewust ruïneren van het geschenk Gods is in mijn nederige opinie toch een stuk gruwelijker dan het trouwen van twee homo's.

Praktiserende homo's ruïneren ook hun lichaam, maar dat terzijde :mrgreen: 8)

Terug naar “Archief”