Gods leiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 05 jan 2006 18:00

Nog een verhaal uit de Bijbel: Hoe de knecht van Abraham in contact komt met Rebecca. Hij bad of er een meisje bij de bron mocht komen dat niet alleen hem maar ook zijn ezels te drinken zou geven. Hij had dat gebed nog niet uitgesproken of daar kwam het meisje aan.

Ik vind dat zelf altijd een geweldig verhaal. Ik hoop echt dat bij mijn verkering het ongeveer net zo zal gaan. In mijn vorige verkering heb ik het ongeveer zo ervaren, maar toch is het weer uitgegaan. Ik begrijp niet waarom, maar ik ben nu zover dat ik God zelfs daarvoor kan bedanken.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 05 jan 2006 20:25

Aragorn schreef:Waarom gaat iedereen er hier eigenlijk steeds vanuit dat Gods leiding altijd het persoonlijk goede voor ons inhoudt en dat het niet Gods leiding is als je het volledig vern**kt en daar ook geen positieve consequenties uit volgen?
Wordt dat gesuggereerd? Ik weet zeker dat God's leiding door alles heen is en dat Hij je soms door moeilijke wegen laat gaan om er sterker uit te komen.

@Raido: Ik denk wel degelijk dat God je hele leven leidt. Hij is toch almachtig? Als je geen oog hebt voor God's leiding in je leven zul je dingen als louter toeval ervaren maar als je God toelaat in je leven zal je in kleine en grote dingen zijn leiding zien.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2006 20:51

de dominee zei deze zondag zelf van als je een musje dood op de weg ziet liggen is het de wil van de Heere
en als er een haar van je hoofd val is dat ook de wil van de Heere anders zou het niet gebeuren ik vind dat zelf best moelijk om dat te begrijpen
maar toch is het wel zo

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 05 jan 2006 21:00

Iedereen beseft, weet dat alles wat er gebeurd Gods leiding is.. maar het aanvaarden is stap twee. Als alles goed gaat zijn we dankbaar, maar als het tegenzit? Ik weet van mezelf.. ik ben, vooral de laatste weken, zo vaak in opstand tegen God.. als Hij dan zo vol liefde is.. waarom moeten sommige dingen dan toch gebeuren, waarom laat Hij dat gebeuren? En iedereen kan dan met mooie praatjes komen.. die heb ik al zo veel gehoord, maar in die momenten zelf heb je daar niets aan. Gedachten, gevoelens.. ze komen toch wel, ook al weet je, dat het verkeerd is!!

Psalm 139 kan een troost zijn, maar roept ook veel "waarom"vragen op..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jan 2006 21:13

liefie schreef:de dominee zei deze zondag zelf van als je een musje dood op de weg ziet liggen is het de wil van de Heere
en als er een haar van je hoofd val is dat ook de wil van de Heere anders zou het niet gebeuren ik vind dat zelf best moelijk om dat te begrijpen
maar toch is het wel zo

Nee, dan heeft Hij dat toegelaten. Daarom geloof ik dus niet zozeer in alléén de leiding van God, maar ook een gedeelte zelf in eigen hand hebben en díe dingen laat Hij toe, dat is niet per se Zijn wíl. Zo kom je in een soort cirkel. :)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: Gods leiding

Berichtdoor Annemieke86 » 05 jan 2006 21:24

Smurffie schreef:
annvisser schreef:
Acire schreef:
Annemieke86 schreef:Ik kom dan WEER met mijn verhaal :lol:

Ik heb mijn huidige vriend via internet leren kennen. Ik weet dat velen het nooit zouden doen op mijn manier, maar het is zo bijzonder dat we elkaar op deze manier ontmoet hebben [er zit nog een verhaal aan vast, maar dat is meer privé] dus ik weet zeker dat dit God's leiding is! :mrgreen: 8)

en als het nu uitgaat??

idd.. als het nu uitgaat? Ik had mijn vriend ook via internet leren kennen, en ervaarde ook zeker Gods hand hierin.. nu is het uit.. ik heb het zelf gedaan.. ga je dan dus tegen die leidende hand in?

Of course not, het zal vást wel Gods bedoeling geweest zijn dat je het uit maakte.Afbeelding

Niet rot bedoelt hoor, wel cynisch. Ik blijf erbij dat je zelf óók eea in de hand hebt :wink:
dan reageer ik ook maar ff, tenslotte is de vraag aan mij gesteld :mrgreen: tsja.. als het uit gaat... dat is wat. Maar dat is nog niet aan de orde gekomen. Ik persoonlijk vind het al bijzonder dat we elkaar op deze manier hebben ontmoet omdat we [en dat is een onderdeel van het privé] allebei op hetzelfde moment baden om een partner [zonder dat we het van elkaar wisten].
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 jan 2006 21:48

Smurffie schreef:
liefie schreef:de dominee zei deze zondag zelf van als je een musje dood op de weg ziet liggen is het de wil van de Heere
maar toch is het wel zo

Nee, dan heeft Hij dat toegelaten. Daarom geloof ik dus niet zozeer in alléén de leiding van God, maar ook een gedeelte zelf in eigen hand hebben en díe dingen laat Hij toe, dat is niet per se Zijn wíl. Zo kom je in een soort cirkel. :)
Dat is het verschil tussen plan en planning denk ik..

God zit niet in de hemel te denken, val dood mus en plof daar valt er een.. Maar als het God het niet wil gebeurd het niet. Dit is moeilijk :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jan 2006 00:46

Ik denk dat God dan weer wel in de hemel zit te grijnzen om al die mensen die van alles zitten te bedenken over wat Hij nou wel en niet zou leiden en willen enzo terwijl ze er eigenlijk geen ruk vanaf weten. 8)

Technico

Berichtdoor Technico » 06 jan 2006 01:09

Aragorn schreef:Ik denk dat God dan weer wel in de hemel zit te grijnzen om al die mensen die van alles zitten te bedenken over wat Hij nou wel en niet zou leiden en willen enzo terwijl ze er eigenlijk geen ruk vanaf weten. 8)

Ik denk dat je dan een verkeerd Godsbeeld hebt 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jan 2006 01:23

Ja, dat dénk jij.. 8)

Technico

Berichtdoor Technico » 06 jan 2006 11:00

Aragorn schreef:Ik denk dat

Technico schreef:Ik denk dat

quite :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jan 2006 11:01

:D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 jan 2006 16:47

God zit niet in de hemel te denken, val dood mus en plof daar valt er een.. Maar als het God het niet wil gebeurd het niet. Dit is moeilijk Smile

Mussen vallen gelukkig niet achter elkaar dood als een rijtje dominostenen. 8)

Terug naar “Archief”