Moderator: Moderafo's
joos schreef:Ieder zn meug, Aragorn!! De een (zoals jij) wil nog heerlijk genieten van zijn studententijd, een ander heeft van jongs af aan al veel meer zin in huismoeder spelen en een gezin stichten (lees: zoekt naar geborgenheid).
Of het triest is? Dat weet ik niet. Achteraf ben ik blij dat ik toen nog geen verkering had, maar anderen zijn er echt gelukkig mee geworden. Ook best!
En by the way zou het prima kunnen dat dit soort verlangens meer bij meisjes dan bij jongens voorkomen. En jij bent nog steeds een jongen volgens mij, dus misschien kun je het daarom ook minder begrijpen??
annvisser schreef:Dus, je legt je leven in Zijn handen, krijgt verkering, en pakt het weer uit Zijn handen.. terwijl je het ervoer als Zijn leiding..
Dat spoort toch niet met elkaar ??
Annelies20 schreef:Ik heb de reacties gelezen en wil hier graag ook op reageren:
Een vriendin van mij was stapelverliefd op een jongen. Maar hij zag haar niet staan. Je kunt begrijpen hoe ze zich voelde. Maar ze gaf de moed niet op. Ze is gaan bidden. Elke avond, een jaar lang. Nu is ze heel gelukkig met deze jongen. Het klinkt als een sprookje, maar wat ik ermee wil zeggen is dat God echt wel de leiding neemt. Het is alleen hoe jij dat ziet. Als jij er niet voor open staat dat het Gods leiding is, dan zie je dat ook niet.
Ik las ook ergens een reactie van iemand die zich afvroeg of het ook Gods leiding was dat het weer uitging met een relatie. Ik heb zelf kort geleden ervaren dat een relatie ook kan uitgaan. Eerst snapte ik niet wat Gods plan hiermee was. Waarom moest het nu over gaan? Als ik nu terugkijk, dan zie ik dat God me heeft geholpen om een ander mens te worden, want dat ben ik geworden door die relatie. Ik ben mezelf gaan ontwikkelen... Ook daar heeft God dus een plan mee, maar ook daar moet je je weer voor openstellen. God heeft jouw en mijn leven in Zijn handen en soms snappen we die leiding niet helemaal, maar we moeten de regie van ons leven in Zijn handen leggen. En dat is niet altijd even makkelijk!
Pivo schreef:Ik denk dat je moet uitkijken voor een oorzaak-gevolg redenering. Het is volgens mij niet zo dat als je maar bid voor degene waar je verliefd op ben, het dan ook een relatie wordt. Dat is niet het lot in Gods hand leggen! Het is beter om God te bidden voor leiding in je leven dan zal er op Zijn tijd ook iemand op je weg komen. Wanneer het de bedoeling is dat je alleen blijft is dat ook Gods leiding en zal je daar ook vrede mee hebben.
Smurffie schreef:Pivo schreef:Ik denk dat je moet uitkijken voor een oorzaak-gevolg redenering. Het is volgens mij niet zo dat als je maar bid voor degene waar je verliefd op ben, het dan ook een relatie wordt. Dat is niet het lot in Gods hand leggen! Het is beter om God te bidden voor leiding in je leven dan zal er op Zijn tijd ook iemand op je weg komen. Wanneer het de bedoeling is dat je alleen blijft is dat ook Gods leiding en zal je daar ook vrede mee hebben.
Vanuit een christelijk oogpunt gezien kan ik het hier wel mee eens zijn, ja.
Pivo schreef:Ik denk dat je moet uitkijken voor een oorzaak-gevolg redenering. Het is volgens mij niet zo dat als je maar bid voor degene waar je verliefd op ben, het dan ook een relatie wordt. Dat is niet het lot in Gods hand leggen! Het is beter om God te bidden voor leiding in je leven dan zal er op Zijn tijd ook iemand op je weg komen. Wanneer het de bedoeling is dat je alleen blijft is dat ook Gods leiding en zal je daar ook vrede mee hebben.
Zware regenval had tot een overstroming geleid en huizen warden geëvacueerd. Een gelovige man in het dorp bleef achter in zijn huis en bad. Het water rees en hij ging naar de tweede verdieping toe. Toen hij God vroeg om hulp in zijn gebed kwam er een boot langs zijn raam. Een van de mannen in de boot riep naar hem dat ze voor hem gekomen waren hem te redden, de gelovige man echter glimlachte en zei:
“Bedankt, maar ik heb jullie niet nodig! Ik vertrouw op God, hij zal me wel helpen!”
De mannen schudde hun hoofden en roeiden verder.
Het water bleef stijgen en de man ging naar de zolder van zijn huis. Daar bleef hij bidden. Heel het dorp was nu zonder bewoners en alle reddingsteams waren verdwenen. Toen kwam er op miraculeuze wijze nog een boot voorbij.
“Blij dat we je gevonden hebben! Dit is je laatste kans, spring in de boot en je zult veilig zijn.”
En wederom stuurde de man hem weg.
“Ik vertrouw God, ik bid en hij zal me helpen, hij zal me redden van de verdrinkingsdood!”
Hij kon absoluut niet overtuigd worden.
Nog steeds steeg het water.
Uiteindelijk hoorde hij een zoem, dat gezoem werd steeds harder en het bleek een helikopter te zijn.
Iemand in de helikopter gooide een touw naar beneden en riep:
“Pak dat touw, dan trekken we je de helikopter in en zijn we hier weg! Snel, dit is je laatste kans! Als je blijft zul je verdrinken”.
Nog steeds bleef de man volharden in zijn gebed als enigste hulp en stuurde de helikopter weg. Even later kwam het water tot zijn kin, zijn neusgaten en uiteindelijk verdronk hij.
Na zijn dood ontmoette hij Petrus bij de poorten van de Hemel en was boos.
“Waarom ben ik gestorven? Ik had zo’n sterk geloof en ik heb de hele tijd gebeden om Gods hulp, waarom moest ik verdrinken?!”
Petrus krabte aan zijn hoofd en keek vertwijfeld:
“Tuurlijk, we kregen je oproep. God stuurde twee boten en een helikopter? Hoe komt het dat ze je niet bereikten?”
*roept in jubelstemming: zou de goede God iets slecht bewerkstelligen? dat zij verre!*Aragorn schreef:Waarom gaat iedereen er hier eigenlijk steeds vanuit dat Gods leiding altijd het persoonlijk goede voor ons inhoudt en dat het niet Gods leiding is als je het volledig vern**kt en daar ook geen positieve consequenties uit volgen?
Aragorn schreef:Waarom gaat iedereen er hier eigenlijk steeds vanuit dat Gods leiding altijd het persoonlijk goede voor ons inhoudt en dat het niet Gods leiding is als je het volledig vern**kt en daar ook geen positieve consequenties uit volgen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten